וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בלבנון: מפגין נהרג בטריפולי במחאה על המשבר הכלכלי

28.4.2020 / 12:09

השבתת המדינה לבלימת נגיף הקורונה החריפה את המצב, עם קריסת הלירה וזינוק בשיעורי האינפלציה והאבטלה. הצבא אמר כי החיילים הותקפו בעיר על ידי פורעים שהשליכו בקבוק תבערה ורימון יד, וסניפי בנקים הוצתו. עשרות חיילים נפצעו

הרוג בהפגנות בעיר טריפולי במחאה על המשבר הכלכלי בלבנון/רויטרס

מפגין נורה למוות הלילה (שלישי) בעימותים בעיר טריפולי סביב המשבר הכלכלי שהוציא מפגינים בחזרה לרחובות - כך אמר גורמים ביטחוניים ורפואיים בלבנון. העימות בעיר נמשכו גם במהלך היום, כשכמה סניפי בנקים הועלו באש. הקריסה של הלירה הלבנונית וזינוק בשיעורי האינפלציה והאבטלה התווספו לאחרונה למשבר הכלכלי החריף שממנו סובלת המדינה מאז אוקטובר, כשהשבתתה לצורך בלימת נגיף הקורונה רק החמירו את המצב.

גורם ביטחוני אמר שחיילים ירו באוויר והשתמשו בגז מדמיע ובכדורי גומי במהלך העימותים בטריפולי. המפגין שנהרג היה בשנות ה-20 לחייו. הצבא מסר בהצהרה שהחיילים הותקפו בבקבוק תבערה, שהושלך על כלי רכב צבאי ורימון יד הושלך לעבר תחנת דלק. הצבא האשים "גורמים מסתננים" לשורות המפגינים השלווים, שלהם קרא לעזוב מידית את הרחובות. עימותים נרשמו גם בכמה מוקדים אחרים במדינה, ובסך הכול נפצעו 54 חיילים ביממה החולפת, 40 מהם בטריפולי.

שריפת בנקים בטריפולי, לבנון, 28 באפריל 2020. רויטרס
יעד קבוע של המפגינים. בנק שרוף בטריפולי, היום/רויטרס

עד ראיה סיפר כי כמה בנקים הותקפו במהלך ההפגנות, ולפחות אחד מהם עלה באש. טריפולי הייתה מוקד המחאה האליטה השלטת בלבנון במהלך ההפגנות שפרצו באוקטובר האחרון. איגוד הבנקים הכריז על סגירת כל הבנקים בטריפולי מהיום ועד שיהיו בטוחים שוב, ואמר כי הבנקים הפכו מטרה ל"התקפות חמורות ולמהומות".

הבנקים בלבנון מותקפים תכופות על ידי המפגינים במהלך המשבר, לאור הפגיעה ביכולתם למשוך כספים מפקדונותיהם. המשבר שהתבשל זמן רב התפוצץ בשנה שעברה, בשל האטת הזרמת ההון ללבנון ופרוץ המחאות. מאז, הלירה איבדה יותר ממחצית מערכה, והאינפלציה במדינה, התלויה משמעותית בענפי היצוא שלה, גאתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully