וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגייסים למג"ב בעקבות בן המשפחה שנפל: "להשלים את מה שהוא לא הספיק"

28.4.2020 / 12:48

מעיין, עומר ועמית ביקשו להתגייס לאותם המקומות שבהם שירתו קרוביהם שנפלו. כל אחד מהשוטרים שמר על חפץ מהאח, האחות או האב שנהרגו, ומלווה אותם לאורך השירות. "אני מרגיש גאווה שאני ממשיך את דרכו של אחי", סיפר אחד מהם. "היה לי חשוב ללכת בדרך שלו"

צילום: ראובן קסטרו, דוברות משטרת ישראל, עריכה: ליר שפיגלר ואסף דרורי

501 לוחמות ולוחמים מהחיל נפלו בעת מילוי תפקידם, ורבים מבני המשפחות של החללים מבקשים להתגייס למג"ב, לעיתים אפילו לשרת באותם המקומות שבהם שירתו קרוביהם שנפלו. נפגשנו עם שלושה לוחמים ולוחמות ממג"ב, ששכלו אדם קרוב והחליט ללכת בעקבותיו ולהתגייס לחיל. כל אחד מהשוטרים שמר חפץ של החלל, שמלווה אותו לאורך השירות. "משפחת משמר הגבול זה לא מושג. זאת האמת", אמרה רפ"ק יעל שוגרמן קצינת הנפגעים של משמר הגבול, וסיפרה על הקשר עם המשפחות השכולות שמייצר המשכיות.

סמ"ש מעיין טהיו משרתת במג"ב כמש"קית נפגעים והיא בעצמה אחות שכולה. אחיה יונתן טהיו נפל שבועיים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-20, בפעילות מבצעית בירושלים. בספטמבר 2004 אירע פיגוע תופת בגבעה הצרפתית בירושלים, מחבלת מתאבדת הגיעה למקום עם תיק ובו חומר נפץ במשקל חמישה קילוגרמים. טהיו ושוטר נוסף שהיה אתו הבחינו במחבלת, המנסה לעקוף את עמדת הבידוק. המחבלת סירבה לפתוח את תיקה, וזמן קצר לאחר מכן פוצצה את עצמה. טהיו וחברו בלמו את המחבלת בגופם, ושילמו על כך בחייהם.

חיילת משמר הגבול  שבני משפחתה נהרגו במלחמות ישראל 23 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"להיות עם הדסקית שלו בכיס מעביר בי צמרמורת". סמ"ש מעיין טהיו עם הדיסקית של אחיה יונתן/ראובן קסטרו

כשלושים בני אדם נפצעו בפיגוע, רובם באורח קל. מעיין הייתה אז בת ארבע. "אני לא נמצאת במג"ב במקרה, בהתחלה לא רציתי להתגייס", סיפרה. "אני באה ממשפחה דתית ורציתי לעשות שירות לאומי, אבל החלטתי לשנות כיוון, ללכת בעקבות אחי ולהיות מש"קית נפגעים וללבוש את אותם המדים שאחי לבש". סמ"ש טהיו סיפרה כי "לאימא שלי היה קשה עם זה שהתגייסתי, אבל היא קיבלה את זה והיום הולכת עם ראש מורם", הוסיפה. "שמרתי את הדסקית של אחי. מאז שגדלתי זה אתנו, להיות עם זה עכשיו אצלי בכיס זה מעביר בי צמרמורת".

"מרגיש גאווה שאני ממשיך את דרכו של אחי"

רב שוטר עומר טקלה החליט להתגייס למקום שבו אחיו הגדול אברהם סנבטו שירת. אברהם התגייס באוגוסט 2011 למשמר הגבול באזור יהודה ושומרון, במהלך שירותו התקדם לדרגת רב-שוטר. הוא נפל בעת שירותו בינואר 2011, בתאונת דרכים סמוך למחלף בית ינאי כשהוא בן 19. "היה לי חשוב להגיע לפלוגה שהוא היה בה", סיפר האח עומר. "מבחינתי זה להשלים את מה שהוא לא הספיק לסיים. יש תמונה ממוסגרת מסוף הטירונות שנשארת איתי, תליתי אותה בחדר בבסיס, זה נותן לי מוטיבציה להמשך השירות".

"אני מרגיש גאווה שאני ממשיך את דרכו של אחי", המשיך האח בסיפורו. "ההורים שלי תומכים וגאים בי, אימא שלי היתה המומה בהתחלה שאני מגיע לאותה היחידה בדיוק שאברהם שירת בה, אבל היא ידעה שיש שם אנשים טובים ושזו פלוגה טובה", הוסיף טקלה. "בתחילת הטירונות היה לי קשה עם האנשים ולקח לי זמן להסתגל, אבל בסוף סיימתי כמצטיין פלוגתי למופת, על משמעת והתנהגות. אחרי שקיבלתי את זה הייתי שמח, גם ממשיך את הדרך של אחי וגם בהצטיינות".

חיילי משמר הגבול  שבני משפחותיהם נהרגו במלחמות ישראל 23 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"ההורים תומכים וגאים בי". רב שוטר עומר טקלה/ראובן קסטרו

סמ"ש עמית בוטנרו משרתת כחובשת במרפאה בבסיס מג"ב. היא נולדה למשפחה של רופאים והתייתמה משני הוריה. אביה גבי, שירת במשמר הגבול כרופא הימ"מ, בדרגת רב-פקד. גבי מת מדום לב בעת מילוי תפקידו, לאחר שהשתתף בפעילות מבצעית שבסופה חש ברע, נבדק בבית החולים ושוחרר לביתו ללא ממצאים. בלילה הוא מת כשהוא בן 45 בלבד. "הייתי בת 13 אז, היינו בטיול שורשים משפחתי והוא לא יכול היה לבוא אתנו, וכשהיינו בחו"ל זה קרה", סיפרה הבת עמית.

"היה לי חשוב ללכת בדרך שלו. מאז שהתגייסתי ידעתי שאני רוצה להיות לוחמת וחובשת, ושאני חייבת לסמן וי על שני הדברים האלה", המשיכה בוטנרו בסיפורה. "רציתי לעשות את הדברים בדרך שלו. יש לי את סיכת החובשים של אבא והדסקית שלו שמלווים אותי. אני עונדת את סיכת החובשים שלו על המדים שלי, היא ממש חשובה לי. אני יודעת שהוא תמיד איתי". למשפחת בוטנרו יש קשר חזק למג"ב. גם אחותה של עמית שירתה בחיל. "היא הייתה במטה של הימ"מ והיה לה גם חשוב ללכת בדרכו של אבינו, זה שירות משמעותי עבורנו", סיפרה בוטנרו.

חיילת משמר הגבול  שבני משפחה נהרגו במלחמות ישראל 23 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"היה לי חשוב ללכת בדרך שלו". סמ"ש עמית בוטנרו/ראובן קסטרו

"אנחנו נמצאים עם המשפחות לאורך השנה, החל לצערנו מרגע ההודעה ועד לשמחות ולנופשים והאירועים שאנחנו מקיימים למענם", סיפרה רפ"ק שוגרמן. "יש רצון עז של בני משפחות שכולות להתגייס אלינו. ההיקפים שאנחנו מגייסים, ולא רק ממעגל ראשון של השכול, גם אחיינים ונכדים, אין לזה אח ורע במשטרת ישראל ובצה"ל".

"אין יחידה במשמר הגבול שאין לה קשר ישיר למשפחה שכולה", המשיכה רפ"ק שוגרמן. "ביחד אנחנו נושאים את לפיד הזיכרון. אנחנו רואים הרבה פעמים רצון לסגור מעגל ולהגיע לנקודת קצה". היא סיפרה על האתגר הגדול בשנה הנוכחית בצל הקורונה. "אנחנו מזכירים למשפחות כל יום שאנחנו לצדם ואתם, מצדיעים ומחבקים", אמרה.

מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי, אמר בסרטון מיוחד שהוציא למשפחות השכולות לקראת יום הזיכרון: "בימים אלו העולם כולו משלב זרועות למאבק בבלימת נגיף הקורונה, המציאות הנוכחית מוסיפה על כאבכם. השנה נבצר מאתנו לראשונה בתולדות המדינה לפקוד את קברי יקירכם וביתכם, להרכין ראש עמכם, לחבק ולהצדיע". הוא הוסיף כי "לקשר האדוק עמכם קיימת משמעות אדירה עבורנו. נמשיך לעמוד לצדכם בכל עת, גם ביום הזיכרון הזה למרות וחרף המגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully