וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ראשון מקורונה בדיר אל-אסד: ראש המועצה לשעבר

26.4.2020 / 17:21

אחמד נעמה בן ה-92 מת מהנגיף בכפר הצפוני שהושם בסגר. נעמה היה ראש המועצה המקומי דיר אל-אסד בשנות ה-80, והותיר אחריו יותר מ-150 ילדים, נכדים ונינים. טרם נקבע מועד הלווייתו

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

אחמד נעמה בן ה-92 מת היום (ראשון) מנגיף הקורונה בבית החולים לגליל המערבי שבנהריה - ובכך הפך למת הראשון של התפרצות הקורונה בכפר דיר אל-אסד. נעמה היה ראש המועצה המקומי דיר אל-אסד בשנות ה-80, והותיר אחריו יותר מ-150 ילדים, נכדים ונינים. טרם נקבע מועד הלווייתו.

מבית החולים נמסר כי נעמה, שסבל ממחלת ריאות חסימתית, הובא כחולה קורונה מאומת בשבוע שעבר ואושפז במחלקת הקורונה בימים האחרונים. החל מהבוקר חלה החמרה במצבו, ובתום החייאה ממושכת נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מנהלת מחלקת שיקום ורופאה בכירה במחלקת קורונה ב', ד"ר יוליה קובלנקו, אמרה כי "בימים האחרונים נאבקנו, תוך טיפול אינטנסיבי, כדי לייצב את מצבו ולהימנע מהנשמה, אלא שלמרבה הצער, חלה הידרדרות דרסטית במצבו הנשימתי של החולה ונאלצנו להנשים אותו. היום, בשעות הבוקר, חלה החמרה נוספת במצבו הקליני, ולאחר שטיפול אינטנסיבי מוגבר לא צלח, החל הצוות במתן החייאה, שבסופה נאלצנו לקבוע את מותו".

אחמד נעמה. -, אתר רשמי
המת הראשון בדיר אל-אסד/אתר רשמי, -

בפילוח ביחס לגודל האוכלוסייה, בדיר אל-אסד ישנו ריכוז החולים הגבוה ביותר בישראל עם 1,134 חולים בממוצע על כל מאה אלף תושבים - ירידה קלה מהנתונים שפורסמו בסוף השבוע. ביישוב ישנם 150 חולים - רק שלושה מתוכם נוספו בשלושת הימים האחרונים. מדובר בעלייה של 2%.

עלייה נוספת נרשמה ביישובים אחרים במגזר הערבי, בהם ערערה (6 חולים חדשים, עלייה של 100%), כפר כנא (6 חולים חדשים, עלייה של 75%), מג'ד אל כרום, ירוחם, סחנין - בכלל היישובים הלליו מספר החולים נמוך מ-20.

עוד בוואלה!

זינוק בתחלואה בקורונה ביישובים בדואיים בנגב, מגמת ההתמתנות בתל אביב נמשכת

לכתבה המלאה

הגבלות נגיף הקורונה מגיעות ברקע חודש הרמדאן, כשהאתרים הקדושים ביותר לאסלאם נותרו ריקים ממתפללים. גם מרבית מנהגי החג, המתאפיין בהתכנסויות וארוחות משפחתיות נרחבות, מצוינים השנה באופן צנוע ועם מיעוט משתתפים. "רמדאן כזה עוד לא היה לנו", אומר לוואלה! NEWS מודאר יונס, ראש המועצה המקומית ערערה שבוואדי ערה, המכהן גם כיו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל.

ד"ר ת'אבת אבו ראס, תושב קלאנסווה ומנכ"ל שותף של יוזמות אברהם אמר כי ישנו בלבול גדול ביישובים הערביים באשר להוראות המדויקות. "החברה הערבית מקבלת היום, יותר מאי פעם, את המידע מכלי התקשורת בעברית, שם המסרים הממשלתיים עוסקים בהקלות ו'אסטרטגיית יציאה' (המיועדים לציבור היהודי), בו בזמן שעקומת התחלואה בציבור הערבי עולה ודווקא צריך להחמיר", הסביר אבו ראס. "בחלק מהיישובים האכיפה נוקשה יותר מאחרים, ללא מידע ברור לציבור. למשל, בקלנסווה ומקומות נוספים המשטרה סגרה את חנויות המזון אחרי השעה 18:00".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully