וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן לנתניהו: לא אשוב למשרד הבריאות, מעוניין להוביל מהלך לפתרון משבר הדיור

26.4.2020 / 14:24

השר, שכיהן שנים ארוכות בראשות המשרד, יעזוב אותו בשיא ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. "גאה בתפקוד מערכת הבריאות, אך מעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל"

עריכה: ניר חן

יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) רשמית על כוונתו לעזוב את משרד הבריאות ולכהן כשר השיכון בממשלה החדשה, בשיא ההתמודדות עם מגיפתצ הקורונה וברקע ביקורת על תפקודו. "אחרי כעשור במשרד הבריאות, במקביל לתהליך יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בישראל, ולקראת הקמת ממשלה חדשה, הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית, ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון", מסר ליצמן בהודעתו.

בהודעה, מסר ליצמן כי הוא גאה בתפקוד מערכת הבריאות ובהישגיה במהלך כהונתו, לרבות במשבר הקורונה. "קיבלנו החלטות דרמטיות לטובת אזרחי ישראל, בראשם היינו ראשונים לסגירת הכניסה לישראל מסין ומדינות נוספת במזרח, מה שהוכח כנכון וקריטי", מסר, "אני גאה בעומדים איתי בראש מערכת הבריאות בעת חירום זו. בראשם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, ראש מינהל רפואה ד"ר ורד עזרא, וכל הנהלת משרד הבריאות. אני חש סיפוק מהמדיניות שהובלנו במשבר הקורונה, בזכותה ובעזרת השם, הגענו עד כה להישגים רבים", מסר.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"קיבלנו החלטות דרמטיות". ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

עוד הביע ליצמן את הערכתו לצוותים הרפואיים, אותם כינה "נכס אסטרטגי למדינת ישראל שאין אח ורע למסירות ולהשקעה שלהם".

הוא ציין גם כי התפרצות הקורונה הביאה למגמות של שנאה כלפי חרדים וציבורים אחרים. לדברי ליצמן, מדובר ב"תופעה קשה ומצערת שיש למגרה ולמנוע המשך קיומה". הוא הבטיח לפעול "להגן על מקומם, זכויותיהם וצרכיהם של בני הציבור החרדי, שהם אזרחים הנשמעים להוראות הרבנים והחוק".

עוד בוואלה!

פרופ' רוטשטיין: "ליצמן מאותת בעזיבתו שמשרד הבריאות זקוק לניהול מקצועי"

לכתבה המלאה

התנאי של ליצמן, שנכנס לתפקיד סגן שר הבריאות בשנת 2009 ומאז מופקד על המשרד, לעזיבת התפקיד וכניסה למשרד השיכון, היה קבלת מנהל התכנון. בכחול לבן העבירו מסרים לליכוד כי הם מעוניינים לקבל את תיק הבריאות, אך לא ברור עדיין איזה תיק הם מציעים בתמורה כי מדובר בפתיחה של ההסכם הקואליציוני. ח"כ גבי אשכנזי, שמיועד להתמנות לשר החוץ, לא מעונין לעבור לתיק הבריאות, אך גנץ בוחן למנות לתפקיד מינוי מקצועי חיצוני.

ליצמן ורעייתו חוה נדבקו בחודש האחרון בנגיף הקורונה, והחלימו בשבוע שעבר. הם נמצאו שליליים לווירוס בשתי בדיקות, כנדרש על פי נהלי משרד הבריאות. השר בן ה-71 שב לשגרת עבודה מלאה והודה לכל הדואגים לשלומו. לדברי ליצמן, "זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully