וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירת שלישית מתה בבית האבות גני אורה בי-ם: "קורבנות חסרי אונים"

נקבע מותה של דיירת נוספת מבית האבות בבירה שחלתה בקורונה, שושנה בן ישי, בת 86 שסבלה ממחלות רקע שונות. בתה של אחת הדיירות שחלתה מתחה ביקורת על הטיפול בחולים: "מחדל עצום, נוראי ומתסכל"

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

דיירת שלישית מבית האבות גני אורה שבירושלים מתה היום (שבת) בבית החולים קפלן ברחובות לאחר שחלתה בקורונה. לאחר מותה של הדיירת, שושנה בן ישי, בת 86 עם מחלות רקע שונות, בתה של דיירת נוספת במתחם שחלתה בקורונה מתחה ביקורת על הטיפול בדיירים: "קורבנות חסרי אונים. מחדל עצום, נוראי ומתסכל", כתבה בפוסט בפייסבוק.

בבית החולים קפלן מסרו כי היא היתה מאושפזת במחלקת קורונה וסבלה ממחלות רקע שונות. "ראוי לציין, כי צוות המחלקה ליווה ברגישות רבה את בני משפחתה של הנפטרת כדי להיפרד ממנה באופן מכובד בימיה האחרונים תחת מיגון מלא שסופק על ידי הצוות. בית החולים משתתף בצערה של המשפחה".

האישה הגדירה את האירוע כחלק מ"מחדל בתי האבות". היא ספדה לשתי הדיירות האחרות שמתו כתוצאה מהנגיף, ותקפה את ההתנהלות של האמונים על הטיפול בבתי האבות. "שרה כץ וחנה וייזר, נשים יקרות ואהובות... כואבת ועצובה על לכתכן מאד. רבים מאושפזים חסרי אונים ומחכים לצוות הממוגן שנכנס פעם ב... רוב הזמן הם לבד, בוהים בתקרה, סובלים וישנים".

שושנה בן ישי. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"אמא של פעם". שושנה בן ישי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

שושנה בן ישי מירושלים הותירה אחריה שבעה ילדים ונכדים ונינים. בנה מספר כי עלתה לארץ בשנת 1948 מאלג'יר והכירה כאן את בעלה.

"אמא שלי היא בין האמהות של פעם, אשה חזקה, גידלה תשעה ילדים בצניעות בדירת שני חדרים, עם אבא שעובד קשה. וכל זה מתוך אהבה ונתינה ורק לעשות טוב לילדים ולזולת, עם קושי רב ואף פעם לא התלוננה" אמר בנה עופר. "כל הזמן דאגה לשמח ולצחוק. דאגה כל הזמן לילדים שלה. עברה קשיים עצומים, איבדה שני ילדים והתמודדה איתם. אמא חזקה, הישרדותית".

עופר סיפר כי אמו אושפזה בבית החולים ביום ראשון. "כשהתפשטה המחלה, בבית האבות בו התגוררה לא הייתה התפרצות בהתחלה, וחשבנו שאם אין כניסה לאף אחד אז לא יידבקו אנשים. אחר כך הבנו שזו היתה טעות לחשוב ככה. היה לה חום ודלקת, לקחו אותה לקפלן ושם היא הייתה מספר ימים. נתנו לי להיכנס אליה ממוגן עם בת אחותי והסבירו לנו את משמעות הדברים", סיפר, והוסיף כי "היא נפטרה חמש דקות לפני כניסת שבת בראש חודש. זה לא קורה לכל אחד".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין המתים בישראל עלה ל-198, מספר הנדבקים - 15,148

לכתבה המלאה
הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון, שם ישנו חשד לטעות בביקות הקורונה של של 29 חוסים (2020\04\17). דוברות אשקלון, אתר רשמי
"מחדל עצום". צוות בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון/אתר רשמי, דוברות אשקלון

וייזר, בת 98, מתה ביום רביעי בבית החולים שערי צדק בעיר. משפחתה ספדה לה: "אמנו וסבתנו היקרה חנה וייזר שרדה את אימת השואה ובנתה בית יהודי לתפארת בארץ ישראל".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי מניין המתים עלה ל-198 בני אדם. 15,148 איש אובחנו כחולים, בהם 130 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 102 מונשמים. 6,159 החלימו עד כה מהווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully