וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון ב-06:00: סגר על אזורים בבית שמש ובנתיבות

הממשלה אישרה את הסגר בעקבות זינוק של 22% בשיעור החולים בבית שמש ו-19% בנתיבות בשלושת הימים האחרונים, לעומת הממוצע הארצי - כ-4.5%. הסגר יימשך כחמישה ימים - אז ייבחנו שוב הצעדים בתקופת הסגר, פיקוד העורף יספק מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה

צילום: י.מ.פ, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: מחאת של תושבים בבית שמש בעקבות סגירת בתי כנסת שפעלו בניגוד להנחיות)

הממשלה הכריזה היום (שישי) על אזורים בבית שמש ובנתיבות כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים. זאת, בעקבות העלייה במספר החולים בנגיף הקורונה בשכונות וברחובות מסויימים ביישובים אלה. ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב בשעה 06:00 ותפוג ביום שישי, 1 במאי, בשעה 06:00. לפי ההחלטה, ללא תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים, אך תותר התנועה בתוך השכונה וכן תתאפשר כניסת שירותי רפואה חיוניים.

בהמלצת משרד הבריאות, החליטה ועדת השרים לקביעת אזור מוגבל כי בנתיבות יוטל סגר על שכונת נטעים ושלום בונייך, וכן על הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ. בבית שמש יוטל סגר על נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'. עם זאת, משרד הבריאות המליץ שהסגר יימשך למשך שבעה ימים, ולא חמישה כפי שהחליטו השרים.

עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
יוטל סגר על אזורים בבית שמש ובנתיבות/דוברות משטרת ישראל

במשך כל חמשת ימי הסגר, משרד הביטחון, באמצעות פיקוד העורף, יבטיח אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור. משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות באזורים המוגבלים ביישובים אלה.

ראשת עיריית בית שמש, עליזה ברוך, ביקשה חבילת סיוע מקיפה לשכונות, שתכלול מערך מתוגבר לפינוי חולים, הגברת כלי הסיוע לתושבי השכונה בסלי מזון, פעילויות העשרה לילדים ונוער, טיפול באוכלוסיות בסיכון דוגמת קשישים, וכן הגבלות תנועה והגברת אכיפה.

לאחר ההחלטה מסרה ברוך לתושבי בית שמש כי "עיריית בית שמש תעשה כל שביכולתה לסייע לתושבי השכונות הללו לעבור את הימים, תוך הקפדה חמורה על כל הנהלים. אדגיש כי מאמץ פינוי החולים המאומתים מהעיר יימשך ואני שבה וקוראת לכל תושבי העיר לשמור על ההנחיות. רק כך ניתן יהיה לנצח את הקורונה".

על פי נתוני משרד הבריאות, בבית שמש התגלו עד כה 410 חולים, ושיעור הגידול במספר נשאי הקורונה המאומתים בשלושת הימים האחרונים הוא 22%. שיעור התחלואה עומד על 330 למאה אלף תושבים. בנתיבות אובחנו עד כה 85 נשאי קורונה, כששיעור הגידול במספר החולים המאומתים בשלושת הימים האחרונים הוא 19%. שיעור התחלואה ביישוב זה הוא 227 חולים למאה אלף תושבים.

הנתונים בבית שמש ובנתיבות גבוהים ביחס לממוצע הארצי. קצב העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים בישראל עומד על 4.4%. כמו כן, ממוצע שיעור התחלואה בקורונה למאה אלף איש בישראל הוא 168.9.

תחלואה בבית שמש, 23 באפריל 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
מפת התחלואה בבית שמש שפרסם משרד הבריאות/אתר רשמי, משרד הבריאות
תחלואה בנתיבות, 23 באפריל 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
מפת התחלואה בנתיבות שפרסם משרד הבריאות/אתר רשמי, משרד הבריאות

מוקדם יותר היום אישרה הממשלה פתיחת ענפים נוספים במשק שנסגרו בעקבות מגבלות משבר הקורונה, בהם מספרות, מכוני יופי, מטפלים אישיים וחנויות, למעט בקניונים. בנוסף למשלוחים, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות ("טייק אוויי"), אך ללא ישיבה בבית העסק. ההקלות ייכנסו לתוקפן החל מהלילה בין שבת לראשון בחצות ויסתיימו ב-3 במאי.

בהתאם להנחיות החדשות תוגבר האכיפה ויעלה גובה הקנסות. על פי התקנות, מיום שני הקרוב תחול חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי החל מגיל שבע, למעט אנשים בעלי מוגבלות. האזהרה על עטיית מסיכה במרחב הציבורי בוטלה, כך שמי שייתפס ללא מסיכה במרחב הציבורי יקבל קנס של 200 שקלים כבר בפעם הראשונה. כמו כן, בעלי עסק שיפרו את ההנחיות חשופים לקנס בסך 2,000 שקלים.

במהלך דיון בנושא ביקשו השרים לבטל את הגבלת היציאה מהבתים לטווח של עד מאה מטרים והגבלת פעילות גופנית עד 500 מטרים, אולם הבקשה נדחתה ותידון רק לאחר יום העצמאות.

עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
עיריית בית שמש ביקשה סיוע בחלוקת מזון במהלך הסגר/דוברות משטרת ישראל

ביישובים נוספים בארץ ממשיכה העלייה בהתפשטות הנגיף. בפילוח ביחס לגודל האוכלוסייה, בדיר אל-אסד ישנו ריכוז החולים הגבוה ביותר בישראל עם 1,142 חולים בממוצע על כל מאה אלף תושבים. ביישוב ישנם 145 חולים - 17 מתוכם נוספו בשלושת הימים האחרונים. מדובר בעלייה של 13.3%. במקום השני נמצאת בני ברק עם 2,635 חולים - 900 חולים בממוצע על כל מאה אלף תושבים. בשלושת הימים האחרונים חלה עלייה של 3.5% בכמות עם 88 חולים חדשים. לצד זאת, מספר המחלימים בבני ברק הוא הגבוה ביותר - 877 בני אדם בסך הכול.

מספר החולים הגבוה ביותר נרשם בירושלים, העיר הגדולה בישראל, שם זוהו 3,136 חולים - שיעור של כ-262 חולים לכל מאה אלף בני אדם. שיעורי תחלואה גבוהים נרשמו גם בעיר אלעד (361 חולים, שיעור של 515 לכל מאה אלף תושבים), בהתנחלות כוכב יעקב (58 חולים, שיעור של 349 לכל מאה אלף תושבים) ובמודיעין עילית (353 חולים, שיעור של 345 לכל מאה אלף איש).

בסך הכל, מתו מהנגיף 193 בני אדם בישראל. מספר החולים עלה ל-14,882 איש, בהם 139 במצב קשה, 107 מתוכם מונשמים. 5,685 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.


(עדכון ראשון: 15:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully