וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל מאות אנשים: הרב שחיבר בין חולים לתורמי כליה מת מקורונה

הרב ישעיהו הבר, שהקים את ארגון "מתנת חיים" לתרומות כליה, מת בביה"ח הדסה שבי-ם, לאחר שנדבק בקורונה וחלה הידרדרות במצבו. במרכז הרפואי סיפרו כי "אהבת האדם הייתה לסמל של האיש הפרטי ושל הארגון בראשו עמד". ליצמן: "איש שכולו חסד". הלוויתו נערכה הלילה ללא קהל

עריכה: אביחי ברוך

הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון "מתנת חיים" לתרומות כליות, מת היום (חמישי) מנגיף הקורונה במרכז הרפואי הדסה שבירושלים. הבר היה מי שהקים את המפעל שפעל לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים - והציל מאות אנשים. הלווייתו נערכה ב-02:00 לפנות בוקר בבית העלמין שמגר בהר המנוחות, בלא נוכחות קהל.

"הוא היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו", סיפרו עליו בהדסה. "מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל - הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד".

הרב ישעיהו הבר יושב ראש עמותת מתנת חיים, ינואר 2017. יותם רונן
"איש שכולו חסד וחמלה". הרב ישעיהו הבר/יותם רונן

הרב הבר, מושתל כליה בעצמו, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב-12 באפריל, לאחר שחלה הידרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכת חמצן. עם הידרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

במרכז הרפואי סיפרו כי "צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

הלוויתו של הרב ישעיהו הבר, בית הלוויות שמגר, 24 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויית הרב הבר, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל

הרב הבר הקים את עמותת "מתנת חיים" בשנת 2009, שבה עבר תהליך של השתלת כליה בעצמו. בשנת 2014 זכה באות הנשיא למתנדב על פועלו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב ישעיהו הבר עם היוודע דבר פטירתו: "הלב דואב על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, איש שכולו חסד, אדם שחיבר את החברה הישראלית כולה לרקמה אנושית אחת. מפעל החיים של הרב הבר היה יוצא דופן והביא לידי ביטוי את רוח הנתינה ללא תמורה. יחד עם הנפשות הרבות שהציל ועם עם ישראל כולו אני רוצה לחזק את ידי המשפחה כולה ולהאמין ש'מתנת החיים' של הרב הבר תמשיך לתת חיים גם אחרי לכתו".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי מדובר ב"אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות". הוא תיאר את הבר כ"איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל". "הרב ישעיהו הבר זצ"ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו", אמר ליצמן.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully