וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מגיפת הקורונה הופכת ממשבר אנושי למשבר זכויות אדם

23.4.2020 / 13:57

המזכ"ל הזהיר כי קהילות מסוימות חוות אפליה במהלך המשבר הנוכחי ומדינות מסוימות מנצלות את המצב לצרכים פוליטיים. "המשבר יכול לספק תירוץ לאימוץ צעדים דכאניים למטרות שאינן קשורות למגיפה"

צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר היום (חמישי) כי מגיפת הקורונה היא "משבר אנושי שהופך במהירות למשבר זכויות אדם". בהודעת וידאו, הוסיף המזכ"ל כי קיימת אפליה באספקת השירותים הציבוריים להתמודדות עם הנגיף וכי "אי-שוויון מבני פוגע בגישה אליהם".

גוטרש אמר כי המגיפה "גרמה לפגיעה חסרת פרופורציות בקהילות מסוימות, לעלייה בביטוי שנאה, לפגיעה בקבוצות מוחלשות ולסכנה של תגובה תקיפה של כוחות הביטחון, שפוגעת ביכולת של שירותי הרפואה להגיב לנגיף".

הוא הזהיר מפני התחזקות הלאומנות האתנית, הפופוליזם, האוטוריטריזם ופגיעה בזכויות אדם במדינות מסוימות. "המשבר יכול לספק תירוץ לאימוץ צעדים דכאניים למטרות שאינן קשורות למגיפה", הדגיש גוטרש.

מצעד לרגל יום הצבא של איראן בטהראן, 17 באפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מצעד יום הצבא של איראן, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אתר רשמי

בפברואר קרא גוטרש למדינות, לחברות עסקיות ולאנשים לעזור בקידום מחודש של זכויות אדם ברחבי העולם, והוא פרס תכנית של שבע נקודות הקשורות למשבר האקלים, למלחמה ולדיכוי. מזכ"ל האו"ם כבר אמר שהעולם מתמודד עם המשבר הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. הוא פרסם היום דוח שבו נאמר כי זכויות אדם חייבות להדריך את התגובה לנגיף ואת השיקום מהמגיפה. הוא לא ציין שום מדינה או גורם האחראים לפגיעה בזכויות אדם.

לדבריו, על הממשלות לפעול בשקיפות ולהיות אחראיות למעשיהן, תוך שמירה על חופש העיתונות, על פעילות ארגוני חברה אזרחית, המגזר הפרטי ועל "המרחב האזרחי". גוטרש אמר כי אמצעי החירום צריכים להיות מידתיים וחוקיים ותחומים בזמן, וכי יש להגן על זכויות אדם במסגרת התגובה למגיפה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully