וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מנוף פגע במבנה באתר בנייה בראשל"צ וגרם לקריסתו

מבנה שהיה במהלך בנייה בראשל"צ קרס בעקבות מנוף שפגע בו. כמה פועלים שהיו במבנה אותרו בסריקות של כוחות הכיבוי. לא היו נפגעים באירוע. בתאונה באתר בנייה בבאר שבע נפל אחד הפועלים ונהרג. פרמדיקים שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום

צילום: דני שביט, עריכה: ניר חן

מנוף פגע הבוקר (רביעי) במבנה שבאתר בניה ברחוב אברהם בומה שביט בראשון לציון, וגרם לקריסתו. לא היו נפגעים, וכמה פועלים שהיו במבנה אותרו בסריקות של כוחות הכיבוי וההצלחה ויצאו ללא פגע. במקום נמשכות הסריקות כדי לוודא שאין לכודים.

מנהל מרחב איילון במד"א אפי בר סיפר כי "מיד שקיבלנו את הדיווח על האירוע הזנקנו למקום כוחות גדולים, מאחר והיה חשש לנפגעים רבים". הוא הוסיף כי "הגענו במהירות למקום, חברנו לכוחות הכיבוי ולאחר סריקות ראשוניות לא אותרו נפגעים.

"החובשים והפרמדיקים של מד"א נמצאים במקום ומאבטחים רפואית את פעולות הסריקה של כוחות הכיבוי, וערוכים להעניק טיפול רפואי במידה ויאותרו נפגעים", הסביר בר. ממשרד העבודה נמסר כי האירוע קרה באתר של חברת שובל, ובעקבות האירוע החמור, האתר כולו נסגר. נפתחה חקירת משטרה.

זירת האירוע בו קרס מבנה באתר בנייה בראשון לציון. 22 באפריל 2020. דוברות מד"א, מד"א
זירת האירוע בראשון לציון, הבוקר/מד"א, דוברות מד"א

במקביל, פועל בן 30 נפל מגובה באתר בניה ברחוב יוסף בורג בבאר שבע ונהרג. פרמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא סבל מפגיעה רב מערכתית, וקבעו את מותו במקום.

הפרמדיקים ים ברבי ומנחם בלומנטל ממד"א סיפרו כי "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לבניין, כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בעקבות מותו של פועל בניין בבאר שבע וקריסת עמודי בטון בראשון לציון מסר ישראל אסל, עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, כי "בחודשיים האחרונים היה מעט שקט בתחום הבטיחות בעבודה, ולמרבה השמחה עובדים לא נפגעו. לרגע האמנו שאולי יש כאן איזה שינוי בתרבות הבטיחות באתרי הבנייה, אך האירוע החמור שאירע היום בראשון לציון ושבו קרסו כמו קוביות דומינו שורת עמודי בטון של מבנה ובנס לא נפגעו עובדים, מלמד שכלום לא השתנה".

עוד בוואלה!

מעל הכנרת: בן 70 עם מצנח רחיפה התרסק ונפצע באורח קשה

לכתבה המלאה

הוא הוסיף כי "לפני שעה קלה נהרג פועל בניין כבן 30, שנפל ממרפסת באתר בנייה בבאר שבע, אירועים אלו מלמדים שתרבות חוסר הבטיחות וחוסר האכפתיות מחיי העובדים באתרי הבנייה נמשכת". עו"ד אסל הבהיר כי "נראה שהסיבה העיקרית לכך שבחודשיים האחרונים לא נפגעו עובדים באתרי הבנייה היה דווקא נגיף הקורונה, כעת אט אט עם נסיגת הנגיף, אנו רואים שפועלי הבניין חוזרים ליפול אל מותם".

(עדכון ראשון 10:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully