וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בעצרת הנעילה ליום השואה: "נזכור את כוחה של הערבות הדדית"

21.4.2020 / 17:35

מאות אלפים צפו בטקס המסורתי ששודר לקראת מוצאי יום השואה, תחת מגבלות הקורונה. נשיא המדינה דיבר על חשיבות הערבות הדדית בניצחון על "המרים שבאיומים", שלדבריו מתחדדת ביתר שאת השנה. נשיאת העליון חיות: "אנו השופטים מחויבים לעשות כל שביכולתנו לתיקון העוולות"

צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, ערוץ כנסת, דובר צה"ל, עריכה: אביחי ברוך

עצרת הנעילה המרכזית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה שודרה הערב (שלישי) מבית לוחמי הגטאות. במקום הטקס, הנערך מדי שנה בקיבוץ לוחמי הגטאות בהשתתפות ניצולי שואה ומשפחותיהם, העצרת הוקלטה מבעוד מועד לאור התפשטות מגיפת הקורונה, ומאות אלפים צפו בה.

בין הדוברים בעצרת היה נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר כי "היום אנחנו מבינים כמה גדולה הייתה הגבורה. העוצמה ועוז הרוח של אחינו ואחיותינו בגטאות ובמחנות הריכוז, שמסרו את נפשם על קיומם הרוחני, על קיום האנושיות, ולא רק על קיומו של הגוף האנושי. בכל רחבי אירופה וגם במקומות אחרים שמרו אחינו ואחיותינו על נר התמיד של הזיכרון היהודי, של חיי הרוח והאמונה, של התרבות והחינוך".

ריבלין הוסיף כי "השנה ביתר שאת נזכור את כוחה של הערבות ההדדית בניצחון על המרים שבאיומים. נזכור את גבורת הרוח של אחינו ואחיותינו ואת גדולתה. נזכור את הקדושה העליונה ביותר עלי אדמות היא החיים".

עצרת הנעילה המרכזית ליום הזיכרון לשואה ,בית לוחמי הגטאות, 21 באפריל 2020. ללא שם, אתר רשמי
עצרת הנעילה ליום השואה בבית לוחמי הגטאות, היום/אתר רשמי, ללא שם

בנוסף אליו, גם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות נשאה דברים, ואמרה: "כאשת משפט אומר כי עלינו אנשי המשפט מוטלת חובה נוספת. כי מהשואה למדנו, למרבה הצער, שניתן בקלות יחסית לרתום את החוק והמשפט לשירות הרוע, ולהניע באמצעותם ובחסותם מפעל מפלצתי מאורגן של רצח עם. על כן, עלינו לשנן לעצמנו יום יום ושעה שעה כי מלאכתנו השופטים טובלת כולה באהבת אדם וכי אנו השופטים מחויבים לעשות כל שביכולתנו במסגרת החוק לתיקון העוולות הנגרמות לפרטים שבתוכנו, מתוך הקשבה, חמלה והקפדה בכבודו של כל אדם באשר הוא אדם".

יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, אמר כי "גם היום, ואולי במיוחד היום, אפשר לשאוב כוחות ממאבקם העיקש של יהודים על חייהם ועל כבודם בזמן המלחמה ומהתמודדותם המפליאה עם אסונם בשנים שלאחר סיום המלחמה. במקום להתרכז בשיקום חייהם שלהם, סייעו לעשרות ומאות אלפי יהודים שיצאו מהתופת להתאושש ולבנות עצמם כבני אדם. אנחנו יכולים ללמוד מהנחישות ומכוחות הנפש הגדולים שגייסו, עת בנו את חייהם מחדש והתמסרו ליצירת חברה חדשה, טובה יותר, צודקת יותר".

עצרת הנעילה המרכזית ליום הזיכרון לשואה ,בית לוחמי הגטאות, 21 באפריל 2020. ללא שם, אתר רשמי
עצרת הנעילה ליום השואה בבית לוחמי הגטאות, היום/אתר רשמי, ללא שם

בית לוחמי הגטאות על שם יצחק כצנלסון למורשת השואה והמרד, או "הבית", כפי שהוא נקרא על ידי אנשיו, מספר את סיפור השואה במלחמת העולם השנייה, אך מתמקד בגבורה וביכולת שורדי השואה ולוחמי המרד לבנות את חייהם מחדש בישראל. לצד המוזיאון פועל המרכז ההומניסטי, שהוקם במטרה להקנות את הידיעה וההבנה של אירועי השואה תוך דיאלוג ולימוד משותף. ב-1995 הוקם בבית לוחמי הגטאות אגף "יד לילד" במטרה להנציח את הילדים היהודים שנספו בשואה.

הבוקר נשמעה ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות לזכר הנספים. מוקדם יותר היום, ציינו בכנסת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדיון מיוחד. מיד לאחר מכן החל במשכן הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם", במהלכו הוקראו שמות קורבנות השואה. בין מקריאי השמות היו גם הנשיא ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון חיות, יו"ר הכנסת בני גנץ וחברי כנסת נוספים.

(עדכון ראשון: 16:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully