וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מדגסקר: יצרנו משקה מעשבי מרפא למניעת קורונה

בטקס במכון הלאומי למדעים, לגם אנדרי רג'ואלינה ממשקה שנטען כי הוא מונע ומרפא את הווירוס: "מניב תוצאות בתוך שבעה ימים". זאת על אף אזהרותיהם של מדענים בעולם מפני שימוש בתרופות אלטרנטיביות, שחלקן הוכחו כמסוכנות

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נשיא מדגסקר אנדרי רג'ואלינה השיק היום (שלישי) באופן רשמי תרופה מקומית מעשבי מרפא, שלדבריו מונעת ומרפאת את נגיף הקורונה. "נעשו ניסויים ושני אנשים החלימו דרך הטיפול הזה", אמר הנשיא בפני שרים, דיפלומטים ועיתונאים במכון המחקר הלאומי, שפיתח את המשקה.

"תה הצמחים הזה מניב תוצאות בתוך שבעה ימים". אחרי שלגם מהמשקה, הוא אמר כי "אני אהיה הראשון ששותה זאת היום, מולכם, להראות לכם שהמוצר הזה מרפא ולא הורג".

המשקה, המכונה קוביד-אורגניקס, מופק מארטמיזיה, צמח שהוכח כיעיל לטיפול במלריה, וצמחים מקומיים אחרים. עם זאת, הבטיחות והיעילות שלהם לא הוכחו על ידי גורמים בינלאומיים, ולא פורסמו נתונים מהמבדקים. מדענים הזהירו מהסכנה שבשתיית משקאות ריפוי שלא נבדקו מדעית.

רג'ואלינה דחה את ההסתייגויות מהתרופה ואמר כי המשקה יוצא לתלמידי בית הספר, משום שמתפקידו להגן על אזרחי מדגסקר.

"הקוביד-אורגניקס ישמש טיפול מונע, אבל תצפיות קליניות הראו שמסתמנת יעילות בטיפול המרפא", אמר ד"ר צ'ארלס אנדריאנג'רה, מנהל המכון.

האי שבאוקיינוס ההודי אבחן עד כה 121 חולים בווירוס, ללא אף מקרה מוות. המגיפה יצרה נהירה לשימוש בעשבי מרפא, לימונים וג'ינג'ר מתוך אמונה שהם יכולים להגן מפניה.

עם זאת, נציגים מטעם ארגון הבריאות העולמי, שקרא לנקיטת משנה זהירות ביחס לתרופות שנטען שהן מרפאות את הנגיף, לא השתתפו באירוע.

המרכזים האמריקניים לבקרה ולמניעת מחלות הדגישו כי אין ביסוס מדעי לכך שעשבי המרפא הללו יעילים מול הנגיף, כשחלקם אף לא בטוחים לשימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully