וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סימן טוב: "15% מסך כל מבודדי הקורונה - מפרים את ההגבלות"

22.4.2020 / 10:24

מנכ"ל משרד הבריאות הציג את הנתון בישיבת ועדת חוץ וביטחון, שעסקה בהצעה לאפשר למשטרה לאכן טלפונים של חייבי בידוד. עם זאת, הח"כים ביקשו ממנו להציג נתונים מקיפים יותר בנושא לפני אישור ההצעה. "בשביל להשתמש בזה צריך הצדקה יוצאת דופן, ואנחנו לא מוצאים אחת"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב העריך הבוקר (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי כ-15% מסך כל המבודדים מפרים את הגבלות הבידוד שהם מחויבים בהן. לדבריו, "אם מישהו רוצה להפר בזדון את הבידוד ולהשאיר טלפון בבית, גם זה אפשר". בר סימן טוב לא ידע כמה מתוך חולי הקורונה מפרים את הבידוד, וחברי הכנסת ביקשו ממנו לאתר את הנתון לפני שהם מאשרים את הצעת החוק שתאפשר למשטרה לערוך איכונים כדי לאתר את אותם מחויבים בבידוד המפרים אותו.

יו"ר הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), המשיך למתוח ביקורת על הצעת החוק ועל כך שהיא לדבריו מיותרת. הוא תהה "האם במצב הזה של המלחמה יש צורך בכלי הזה? המערכת שולטת בהצלחה במצב".

מנכ"ל משרד הביראות, משה בר סימן טוב במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
בר סימן טוב/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

"כמות המונשמים יורדת. אנחנו לא עומדים נוכח התפרצות חדשה. בשביל להשתמש בזה צריך הצדקה יוצאת דופן ואנחנו לא מוצאים את זה. למה לא ללכת לכיוון אחר?", שאל אשכנזי.

ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף המבצעים של המשטרה, אמר בדיון כי היו רק "שלושה מקרים של הפרת בידוד של חולים שהתגלו במסגרת פעילות יזומה של המשטרה". לדבריו, "ביקרנו באלפי כתובות וחלקם הקטן מאוד נמצא מפר". אלקלעי נשאל האם המשטרה ביצעה בדיקות על מפרי בידוד ללא האיכונים, והשיב: "עשינו פיקוח בפעילות מבצעית בנוהל מסודר. ככל שנחזור לשגרה נצטרך איזונים עם השימוש בכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully