וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של הילדה שנפגעה מרימון הלם משטרתי למח"ש: דורשים חקירה

20.4.2020 / 20:24

הוריה של זיסי מרגליות שנפגעה מהרימון במהלך עימותים שפרצו בין עשרות תושבי מאה שערים למשטרה שאכפה את מגבלות הקורונה, פנו למחלקה לחקירות שוטרים בדרישה לפתוח בחקירת התקרית. "לא יכולה להיות הצדקה להשלכת רימון אל ילדה קטנה הפוסעת לתומה ברחוב"

בווידאו: רימון הלם משטרתי פגע ופצע ילדה במאה שערים/צילום:יאיר לוי פלורליסט, חיים גולדברג, כיכר השבת, עריכה: עמית שמחה

משפחתה של זיסי מרגליות, הילדה בת התשע שנפגעה בשבוע שעבר מרימון הלם שהושלך לעברה במהלך מהומות בשכונת מאה שערים בירושלים, פנתה היום (שני) בדרישה למח"ש לפתוח בחקירה של המקרה, זאת לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים הודיעה שהיא תבדוק את האירוע. עורכי הדין יחיאל וינרוט, דובי וינרוט ומאיר אברהם פנו היום ליחידה בשם המשפחה וטענו כי "אין, ולא יכולה להיות, הצדקה להשלכת רימון אל עבר ילדה קטנה הפוסעת לתומה ברחוב, ואשר לכל הדעות לא היוותה איום כלשהו על מי מהשוטרים או על כל אדם אחר".

לטענתם, "לא הייתה כל הצדקה מכל סוג ומין להשלכת הרימון לעבר המיקום בו ניצבה מרשתנו ולבטח שלא באופן שיפגע בה ישירות. על אחת כמה וכמה, כאשר השוטרים כבר התפנו באותה שעה מן הזירה וניצבו במרחק בטחון מנקודת החיכוך (בית הכנסת בו בוצעו המעצרים) מבלי שיהיו מאוימים בעת השלכת הרימון על ידי גורמים עוינים זרים; ולבטח שלא ממרשתנו, הילדה".

זיסל הילדה ממאה שערים שנפצעה מרימון הלם בהפגנה מול שוטרים - ה-16 לאפריל 2020. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
"אין הצדקה להשלכת רימון על ילדה". זיסל לאחר פציעתה/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

התקרית אירעה ביום חמישי בלילה לאחר שעימותים פרצו בין עשרות מתושבי שכונת מאה שערים בירושלים ובין המשטרה, בעקבות האיסור אז על עריכת תפילות במרחב הפתוח בשל התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים השליכו אבנים וביצים לעבר הכוחות, והביאו לפציעתם של שלושה שוטרים. בתגובה, ביצעו השוטרים מעצרים ובעת ניסיונם להימלט מהשכונה, זרקו רימון הלם שפגע בפניה של ילדה בת 9 ופצע אותה.

עוד הוסיפו פרקליטי המשפחה כי "לצד הדגל השחור המתנוסס על המעשה הספציפי, הוכתם באותו מעשה גם המערך המשטרתי כולו. אין ספור אזרחים שנחשפו לסרטוני התיעוד של האירוע, הזדעזעו עמוקות מן המראות הקשים, וחוששים כיום כי ידה של המשטרה הפכה חלילה קלה על ההדק", וציינו את דרישתם להמיר את הבדיקה בחקירה ורמזו על כך שבכוונת הוריה של זיסי להגיש בהמשך תביעה נגד המשטרה.

עוד בוואלה!

מח"ש בודקת את תקרית פגיעת רימון ההלם בילדה במאה שערים בי-ם

לכתבה המלאה
פגישה של בני משפחתה של הילדה שנפגעה מרימון הלם במאה שערים עם עורכי הדין 20 באפריל 2020. -, אתר רשמי
פגישת בני משפחת הילדה עם עורכי הדין וינרוט. היום/אתר רשמי, -

עורך הדין ד"ר יחיאל וינרוט, העומד בראש משרד ד"ר י. וינרוט ושות', מסר בתגובה כי "מבלי לפגוע בהערכה הכללית לפעילותה של משטרת ישראל, השלכת רימון לכיוון ילדה בת תשע שלכל הדעות צעדה לתומה במקום, מהווה מעשה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. לאחר בחינה מעמיקה של האפשרויות המשפטיות, תפעל המשפחה בהתאם".

מהמשטרה נמסר אז בתגובה לאירוע כי ההפגנה בשכונה הייתה אלימה וקשה. "נטלו בה חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים". עוד נטען כי "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה".

"במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום", נמסר, "ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את התקיפה החמורה נגד השוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully