וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה בזום: ניו יורק מאפשרת לזוגות להינשא וירטואלית בצל הקורונה

בשל ביטולי האירועים תחת המגבלות שהוטלו, מושל המדינה הודיע כי אנשים יוכלו לבוא בברית הנישואים דרך הרשת. ההחלטה התקבלה בתגובות מעורבות, כשהיו מי שהטילו ספק שזוגות ירצו להתחתן ללא משפחותיהם וחבריהם, בעוד אחרים מתחו ביקורת על סדרי העדיפויות של קואומו

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מושל ניו יורק אנדרו קואומו חתם היום (ראשון) על צו שמאפשר לקיים חתונות וירטואליות, לאור ביטולי האירועים תחת המגבלות שהוטלו בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה. מעתה והלאה, אנשים במדינה שבארצות הברית יוכלו לבוא בברית הנישואים מרחוק כשהטקסים נערכים באמצעות הרשת.

קואומו התבדח על החלטתו ואמר כי עכשיו "אין תירוץ" לזוגות לא להתחתן. "אתם יכולים לעשות את זה בזום. כן או לא?", הוא אמר היום בתדרוך עם עיתונאים.

ההחלטה מגיעה אחרי שמדינת ניו יורק הידקה את הסגר עד ל-15 במאי. יותר מ-13 אלף בני אדם מתו מנגיף הקורונה בעיר ניו יורק בלבד.

זוגות בניו יורק מנהלים שיחה באמצעות תוכנת ה- Zoom. -, אתר רשמי
זוגות בניו יורק משוחחים בזום/אתר רשמי, -

התגובות ברשתות החברתיות היו מעורבות. היו מי שהטילו ספק בכך שזוגות ירצו להתחתן כשמשפחותיהם וחבריהם אינם יכולים להצטרף אליהם. אחרים ביקרו את המושל על סדרי העדיפויות של קבלת ההחלטות. עם זאת, תומכי הצעד הצביעו על כך שבעת מגיפה, לנישואים עשויות להיות הטבות מעשיות, כמו האפשרות לחלוק כיסוי לביטוח רפואי.

מיד אחרי ההחלטה, חלק מהאנשים ניצלו את הפלטפורמות האינטרנטיות כדי לחגוג את היום המיוחד שלהם. עם זאת, אלא אם החתונות שלהם הוסדרו מראש, ובעלי התפקידים עדיין זמינים למרות הסגר, טקסים אלה אינם נחשבים למחייבים על פי החוק.

עוד בוואלה!

"זאת דיקטטורה, לא בידוד": הפגנות בארה"ב נגד סגר הקורונה

לכתבה המלאה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו, 18 באפריל 2020. AP
"אין תירוץ" לא להתחתן. קואומו/AP

ניו יורק היא לא המקום הראשון בעולם שפונה לאינטרנט כדי למצוא פתרונות לביטול האירועים בצל הקורונה. גם באיחוד האמירויות הכריזו כי אזרחים ותושבים יוכלו להתחתן באופן וירטואלי, אחרי שמשרד המשפטים הקים אתר שבאמצעותו ניתן להגיש את המסמכים הנדרשים. באתר ניתן לערוך גם טקס וירטואלי לכל דבר, הכולל עדים ורישום רשמי של הנישואים.

צעדים דומים ננקטו בקולורדו, שגם בה זוגות יכולים להגיש בקשה לנישואים דרך הרשת. בינתיים, מחוז אחד באוהיו מאפשר לאנשים לקבל רישיון לנישואים תחת נסיבות מסוימות, למשל כשאחד מבני הזוג עובד בשירותי הבריאות או סובל ממחלות רציניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully