וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תום המנדט: צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים

15.4.2020 / 21:27

נציגי הצדדים נועדים עם צאת החג במטרה להגיע לחתימה על הסכם להקמת ממשלת אחדות. גורמים המעורבים במו"מ אמרו כי הושגו הסכמות בכמעט בכל הנושאים, אך נותרו סוגיות פתוחות בנוגע לחוקים המסדירים את הרוטציה והקמת הממשלה. בחצות תסתיים ההארכה שהעניק ריבלין לגנץ

-

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נועדים (רביעי) בצאת החג בניסיון להשלים את המגעים להקמת ממשלה עד הלילה בחצות, אז יפוג תוקף המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ. גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי בשיחות שהתקיימו אתמול הושגו הסכמות כמעט בכל הנושאים.

עם זאת, נותרו סוגיות פתוחות בנוגע לניסוחים המשפטיים של ההסכם ושל החוקים שמסדירים את הרוטציה ואת הקמת הממשלה. בין היתר, החוק שמסדיר את הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וגנץ בראשות הממשלה וקובע את העברת התפקיד אחרי שנה וחצי, עשוי לפגוע בריבונות הכנסת הריבונית לפזר את עצמה או להביע אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה הקיימת ועורכי הדין של הצדדים מנסים לגבש לכך מענה.

אם יושלמו הניסוחים המשפטיים ותהיה התקדמות ממשית לקראת הסכם, גנץ צפוי להצטרף בהמשך הערב לצוותי המו"מ ולהיפגש שוב עם נתניהו.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
הארכת המנדט תסתיים בחצות. נתניהו וגנץ/אלעד מלכה

ביום שני הנשיא ראובן ריבלין האריך את המנדט של גנץ עד הלילה בחצות, ואם הצדדים לא יצליחו להגיע להסכם הלילה הם צפויים לבקש הארכה נוספת לטובת המשך המאמצים להרכבת הממשלה. אם ריבלין יסרב, הוא צפוי להחזיר את המנדט לכנסת ואז תיפתח תקופה של 21 יום שבה כל ח"כ יכול לגייס רוב של 61 ח"כים ולקבל את המנדט.

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully