וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהעולם מתמקד במאבק בקורונה, 117 מיליון ילדים בסיכון לחלות בחצבת

תכניות החיסונים במדינות רבות מצטמצמות כדי לפעול נגד הקורונה, ובאו"ם מזהירים כי הסטת המשאבים עלולה להתבטא בעלייה בתחלואה במחלה ההורגת 140 אלף בני אדם בשנה. למרות החיסון היעיל, מדינות עם מערכות בריאות חלשות נמצאות בסכנה. "מקרי החצבת יעלו במהירות"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

117 מיליון ילדים נמצאים בסכנת הידבקות בחצבת - כך הזהיר השבוע האו"ם, זאת מפני שמדינות רבות מצמצמות את תוכניות החיסונים נגד המחלה כדי להתמקד בפיתוח חיסונים נגד נגיף הקורונה. לפי ארגון הבריאות העולמי, 24 מדינות, כולל חלק המתמודדות עם התפרצויות חצבת נרחבות בתחומן, הקפיאו מתן חיסונים נגד המחלה באופן מלא ו-13 מדינות נוספות הקפיאו חלקית את תוכניות החיסונים בתחומן. בין המדינות הללו נמנות בנגלדש, ברזיל, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קזחסטן, דרום סודן, ניגריה ואוקראינה.

ארגון "היוזמה למען החצבת והאדמת", ארגון בינלאומי הפועל למיגור המחלות הללו, הצהיר כי יש לשמור על יכולות החיסון של המדינות גם בזמן מגיפת הקורונה. "הארגון שלנו תומך בצורך להגן על קהילות ועובדי מערכות הבריאות מנגיף הקורונה, אולם השעיית תוכניות החיסון תפגע בכ-117 מיליון ילדים ברחבי העולם", נמסר מהארגון.

בחצבת, מחלה הנחשבת למידבקת מאוד, חולים כ-20 מיליון איש בשנה, רובם מתחת לגיל חמש. למרות החיסון היעיל והזול, מספר מקרי החצבת עלה בעולם בשנים האחרונות, כבשנת 2018 בלבד מתו כ-140 אלף בני אדם מהמחלה, רובם ילדים ותינוקות.

עיריית ניו יורק הכריזה על מצב חירום בעקבות התפרצות חצבת 
בעיר, והודיעה כי תכריח תושבים באזורים מסוימים להתחסן. רויטרס
ילד חולה חצבת/רויטרס

רובין נאנדי, נשיא תוכניות החיסון יוניצ"ף, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים, אמר כי נגיף הקורונה עתיד להוסיף קושי על מערכות הבריאות במדינות עם מערכות חלשות גם ככה. "עלינו להבין את ההשפעה של נגיף הקורונה, שיכולה להביא להתפרצויות של חצבת, מחלה מדבקת מאוד שיכולה להיות קטלנית, ושיש יש חיסון בטוח ויעיל", אמר. "אנו קוראים למדינות להתכונן ולתכנן מתן חיסונים לחצבת ברגע שיורמו ההגבלות על התנועה ועל ההתקהלות".

מומחים רבים הזהירו כי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, תוכניות חיסון למחלות שונות, כמו פוליו ושחפת, ייפגעו משום שמירב המשאבים וכוח האדם מושקעים כעת בהתמודדות עם נגיף הקורונה. "סיכויים של ילדים מתחת לגיל 12 למות מסיבוכים של חצבת הוא גבוה יותר משל מבוגרים, ואם תוכניות החיסון ייפגעו, מקרי החצבת בעולם יעלו במהירות", נמסר מהארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully