וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על משלוחי הפיצה: מאחורי הקלעים של ישיבת הסגר בחג השני ובמימונה

14.4.2020 / 11:52

במהלך דיון הממשלה על ההגבלות החדשות בשביעי של פסח ובמימונה במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף התגלע ויכוח בין השרים למנכ"ל משרד הבריאות. ארדן ואמסלם דרשו את פתיחת משלוחי פיצריות ובתי אוכל בצאת החג בעוד שבר סימן טוב התנגד

צילום: שלומי גבאי, נתיבי ישראל, דובורות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

במהלך דיון הממשלה הלילה (שלישי) על ההגבלות החדשות בשביעי של פסח ובמימונה במסגרת המאבק בנגיף הקורונה התגלע ויכוח בין השרים למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. הרקע לוויכוח היה דרישת השרים שבמסגרת הסגר בחג השני יוחרגו בתי האוכל והפיצריות למשלוחים ותינתן רשות לפתוח אותם.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דרש שיאפשרו משלוחים של פיצריות בתום צאת החג, השר דודי אמסלם הצטרף אליו לדרישה כאשר מנכ"ל משרד הבריאות התנגד בטענה שעדיף שכל בתי האוכל יהיו סגורים כדי שלא תהיה אי בהירות.

מאפיית אבולעפיה הסגורה בתל אביב - ה-14 לאפריל 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאפיית אבולעפיה הסגורה בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טענתו של ארדן במהלך הדיון הייתה: "אם הבעיה היא האכיפה של המאפיות כדי שלא תהיה שם התנפלות וצפיפות ורוצים שהם ייצרו חמץ ופיתות רק משתיים בלילה אז למה למנוע מכל המסעדות והפיצריות שמייצרות מזון ושולחות משלוחים הביתה לפעול בצאת החג", בקשתם של שני השרים התקבלה.

עוד בוואלה!

האם מותר לצאת מהבית ומתי נקנה חמץ: המדריך לסגר החג השני והמימונה

לכתבה המלאה
מחסומים בכניסה לירושלים, מחלף חמד, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחסומים בכניסה לירושלים, ליד מחלף חמד. הבוקר/ראובן קסטרו

בהתאם לתקנות שאושרו הלילה בממשלה, מהיום בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00 ייאסר מעבר בין יישובים לצורכי הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים - למעט יישובים שבתחומם לא ניתנים שירותים אלה. ההגבלות מחריגות יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. בניגוד לליל הסדר, אז הטילה הממשלה עוצר ממשי ואיסור יציאה מהבית כדי למנוע הגעה של משפחות לשולחן החג מחוץ לבתיהן, הפעם אין איסור מסוג זה. כל אדם יהיה רשאי לצאת למרחק של עד מאה מטרים ממקום מגוריו.

פעילותן של מאפיות, מסעדות וחנויות לממכר חמץ תיאסר החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד יום חמישי בשעה 02:00 בלילה. זאת, בעקבות החשש מהתנפלות המונית בצאת החג. יחד עם זאת, המרכולים יפעלו כהרגלם וכן שירותי המשלוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully