וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש ביער האדום: שריפה גדולה מתקרבת לאזור הכור בצ'רנוביל

הרשויות באוקראינה נאבקות בלהבות המשתוללות זה יותר משבוע, אחרי שאדם הצית דשא יבש בסמוך ליער השוכן באזור אתר האסון. בממשלה מכחישים שרמות הקרינה עלו

צילום: רויטרס

שריפת יער משתוללת כמה ימים באזור צ'רנוביל שבאוקראינה, והיא כבר נמצאת במרחק של חמישה קילומטרים בלבד מהכור הגרעיני הנטוש.

ירוסלב אמליאננקו, מפעיל סיורים באזור, אמר כי "היער האדום" שממערב לכור עולה באש. הוא הזהיר כי אם השריפה תתפשט אל העיירה הנטושה פריפיאת, ששימשה את הכור, יהיה זה אסון כלכלי. העיירה עדיין פתוחה לתיירים תחת מגבלות נוקשות.

המשטרה אמרה כי הדליקה משתוללת מאז יום שבת שעבר, אחרי שאדם הצית עשב יבש סמוך לאזור האסור. מאז התקדמו הלהבות אל הכור, כשיותר מ-300 כבאים עם ציוד מיוחד פועלים באתר, בזמן ששישה מסוקים ומטוסים מנסים לכבות את האש.

שריפת יער באזור צ'רנוביל, אוקראינה, 12 באפריל 2020. רויטרס
אין שליטה על האש. השריפה ביער האדום/רויטרס
שריפת יער באזור צ'רנוביל, אוקראינה, 12 באפריל 2020. רויטרס
אסורים שרופים בסמוך לעייריה צ'רנוביל, אוקראינה. השבוע/רויטרס

קטרינה פבלובה, שעומדת בראש הסוכנות לניהול האזור האסור של אוקראינה, אמרה כי האש לא תחת שליטה. "עבדנו כל הלילה, חפרנו מחסומי אש סביב הכור כדי להגן עליו מפני האש", אמרה.

בשבוע שעבר אמר איגור פירסוב, שעומד בראש שירות הפיקוח האקולוגי הממלכתי של אוקראינה, כי רמות הקרינה באזור עלו באופן משמעותי. עם זאת, בממשלה דחו את הממצא שלו, ובהמשך הוא מחק את הפוסט שפרסם בפייסבוק.

הכור והעיירה הסמוכה לו ננטשו ב-1986, כשכור מספר 4 התפוצץ. הפיצוץ יצר ענן רדיואקטיבי שהנשורת שלו התפזרה ברחבי אירופה, כשהאזור הסמוך ביותר לכור היה המסוכן ביותר. מאז, נאסר על תושבים להתגורר ברדיוס של 30 ק"מ מהתחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully