וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בכלא בסיביר: אסירים חתכו ורידים בשל אלימות מצד הסוהרים

הרשויות אמרו כי המצב במתחם העונשין תחת שליטה, אחרי שריפה שפרצה במקום. ארגוני זכויות אדם אמרו כי סוהר בכיר הכה את אחד האסירים, ובתגובה מחו כמה מהם על התנאים במקום. בתי הכלא ברוסיה בהסגר בשל התפרצות הקורונה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שריפה פרצה בחלקים גדולים בבית כלא בסיביר, אחרי שהאסירים התפרעו נגד היחס של הסוהרים כלפיהם. הרשויות אמרו כי אסירים במתקן הכלא המאובטח היטב, מושבת עונשין מספר 15, תקפו סוהר שניסה לעזור לאסיר שדימם אחרי שפצע את עצמו. הרשויות אמרו כי המהומות בעיר אנגרסק, שפרצו ביום חמישי, הוכלו וכי נפתחה חקירה.

פעילי זכויות אמרו כי כמה אסירים נוספים חתכו את ורידיהם במחאה על כך שהוכו על ידי אחד הסורים בתור עונש. לדבריהם, חוסר הפיקוח החיצוני על בתי הכלא נותן יד חופשית לסוהרים להשתמש באלימות. אתמול הושבתו כמה אתרים של פעילי זכויות אדם מקומיים.

לטענת, שירות מושבות העונשין, אחד האסירים לא ציית להוראות הסוהר והתחיל לקלל אותו. במקביל, נאמר, כמה אסירים אחרים החלו לפגוע בעצמם.

בתי הכלא ברוסיה נמצאים בסגר מאז סוף החודש שעבר כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במתחמיהם. בבית הכלא, ששוכן 4,000 ק"מ ממזרח למוסקבה, מוחזקים כ-1,200 אסירים.

שריפה שפרצה במתחם כליאה, סיביר, רוסיה, אפריל 2020. רויטרס
במקום מוחזקים כ-1,200 אסירים. שריפה בבית הכלא/רויטרס
מהומות במתחם כליאה, סיביר, רוסיה, אפריל 2020. רויטרס
אסירים וסוהרים בחצר בית הכלא/רויטרס

סביטוסלב חרומנקוב, פעיל זכויות אדם, אמר כי הוא קיבל מידע על כך שאחד האסירים הוכה בידי סוהר בכיר. "בעקבות זה, כמה אסירים אחרים חתכו את הוורידים שלהם במחאה, בין 13 ל-17 בני אדם, כולל זה שהוכה בתחילה. הוא הוכה שוב לאחר מכן. זה מה שגרם לפרוץ המהומות", אמר לרשת BBC בשפה הרוסית.

אחד מארגוני זכויות האדם פרסם קישור לסרטון שבו נראה אסירים עם תחבושות מדממות סביב זרוע, והוא אמר שהוא נחנק והוכה על ידי סוהרים וחתך את ידיו במחאה. לפי ארגון "סיביר ללא עינויים", כוחות משטרה לפיזור מהומות הקיפה את בית הכלא. סוכנות הידיעות טאס דיווחה ששריפה פרצה במקום, ושלושה מבנים נהרסו, כולל נגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully