וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במתכונת מצומצמת: הרב אליהו בקשי דורון הובא למנוחות

13.4.2020 / 10:41

הרב בקשי דורון, שכיהן כרב הראשי הספרדי לישראל בשנים 2003-1993, הלך לעולמו בגיל 79 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הציבור נקרא שלא להשתתף בהלוויה, ועל כן לקחו בה חלק 20 איש בלבד - רק חלק מבני המשפחה ורבנים. בנו ספד: "מתחננים בפני הקדוש ברוך הוא שיעצור את המגיפה"

עריכה: אביחי ברוך

הלוויתו של הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, שמת מקורונה, נערכה הבוקר (שני) בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול בירושלים. לבקשת המשפחה והמשטרה, הציבור התבקש שלא להגיע אליה ולשמור על הוראות משרד הבריאות, ועל כן השתתפו בה רק כ-20 בני אדם - חלק מבני המשפחה ורבנים.

בנו של הרב, יצחק, נשא דברי פרידה, ואמר כי "הרב היה כל חייו איש אמונה, גם בימיו האחרונים היה לוחש את התפילה. היה מתפלל בהנץ החמה כל חייו. הדבר האחרון שאבא שמע זה היה על הברית של הנכד שלו שצריכה להתקיים היום. אנחנו מתחננים בפני הקדוש ברוך הוא שיעצור את המגיפה הזו".

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
בקשי דורון/נועם מושקוביץ

הרב הראשי לישראל דוד לאו נשא אף הוא דברים בלוויה. "אנחנו עומדים בכאב גדול ליד מיטתו של מורנו ורבנו, זכינו לראות אותו כאב, מחנך, מורה הוראה ודרך לרבני ישראל", אמר לאו. "הרב אליהו בקשי דורון מהיום שלמד בבית המדרש גדל והתעלה, היה רב בבת ים, מכוון אנשים לאביהם שבשמיים, משם המשיך לחיפה וישב בראשות של בתי דין, והנה עלה להיות ראשון לציון, רב ראשי לישראל שהמשיך להפיץ בארץ ובתפוצות והיה דמות לרבנים. אנחנו מבקשים היום, ריבונו של עולם, נטלת מאיתנו דורות קודמים. נזכרים ורואים את הדורות הקודמים, וכעת נטלת מאיתנו את עטרת ראשון לציון ומבקשים ממך 'אמור לצרותינו די'. זכנו בורא עולם שנוכל את החג לחגוג בשמחה".

הראשון לציון הנוכחי, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, לא השתתף בלוויה בשל מגבלות הקורונה, אך נפרד מהרב באמצעות שידור טלפוני. "בכל השנים ברבנות הוא זיכה את הרבים, הלך ממקום למקום והפיץ תורה ויראת שמיים. בכל מקום שהגיע הקים אוהלה של תורה ועשה מהפכה תורנית, הכשיר אברכים לרבנות ודיינות. הוא הוביל את מהפכת הכשרות ברבנות הראשית. הרבנות חייבת לרב בקשי את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. הציבור ראו אותו ולמדו ממנו ענווה מהי. יהי רצון שיחוס וירחם עלינו, שהקדוש ברוך הוא יעצור את המגיפה. שהרב יעמוד בפני כסא הכבוד ויתחנן עלינו שנחזור ללמוד בישיבות ולהתפלל בבתי כנסיות".

עוד בוואלה!

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון מת מקורונה בגיל 79

לכתבה המלאה

הרב ישראל מאיר לאו, שכיהן לצדו של בקשי דורון כרבה הראשי לישראל, ספד גם הוא באמצעות הטלפון בלוויה. "זהו יום קשה, צר לי עליך אחי. נעמת לי מאד. עברנו עשר שנים קשות (בתפקיד - י"א), מספיק להזכיר את תקופת רצח רבין. היינו צריכים לעמוד כחומה בצורה מול הרוחות ברחוב. התחלפו ממשלות ושרי דתות, היינו צריכים לעבוד בשיתוף פעולה עם עשרה שרי דתות. אני מציין אותך לטובה על הענווה שלך , המופנמות שלך. פיו ולבו היו שווים".

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון שמת מקורונה מובא למנוחות. יונתן זינדל, פלאש 90
הלווייתו של הרב הראשי הספרדי שלעבר בקשי דורון בגבעת שאול, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בקשי דורון הלך לעולמו אמש בגיל 79 בבית החולים שערי צדק בבירה, שם אושפז ביום שלישי האחרון כשאובחן חיובי לווירוס. מבית החולים נמסר כי "מצבו של הרב שסבל ממחלות רקע מורכבות הדרדר במהלך היום ולמרות מאמצי החייאה רבים בשעה האחרונה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון שמת מקורונה מובא למנוחות. יונתן זינדל, פלאש 90
ההלוויה התקיימה בהשתתפות 20 איש בלבד. בית הלוויות בגבעת שאול, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הראשון לציון הרב בקשי דורון כיהן כרב הראשי הספרדי לישראל בשנים 2003-1993, במקביל לרב ישראל מאיר לאו, וקודם כיהן כמעט שני עשורים ברבנות חיפה, בין היתר כרב העיר. אחרי שסיים את כהונתו כרב הראשי עמד בראש מוסדות תורניים במגזר החרדי, והעמיד מאות תלמידים. כמו כן כיהן כרב העיר בת ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully