וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מספר הבדיקות בישראל צנח בכ-4,000 בתוך שבוע

11.4.2020 / 16:34

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול בוצעו כ-5,900 בדיקות, בעוד שלפני כשבוע כ-9,900. בהשוואה לשלשום מדובר בעלייה של מאות נבדקים בלבד. הירידה מגיעה ברקע הבטחתו של נתניהו לערוך עשרת אלפים בדיקות בכל יום

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

היקף בדיקות הקורונה המבוצעות בישראל צנח בכ-4,000 בתוך שבוע - כך עולה מנתונים שפרסם היום (שבת) משרד הבריאות. כך, אתמול בוצעו כ-5,980 בדיקות, בעוד שלפני שבוע בדיוק בוצעו 9,903. על פי המידע, חלה עלייה של מאות נבדקים לעומת שלשום, אז נערכו 5,570 בדיקות.

בעקבות הביקורת הציבורית על המחסור בבדיקות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר השבוע כי "אנחנו שואפים להגיע תוך ימים לעשרת אלפים בדיקות". לדברי נתניהו, "קשה להגיע לשם כי חלקים היו חסרים ואתה מגלה שהזמנה שהזמנת, מישהו אחר לקח. התגברנו על זה ונגביר את המספר גם מעבר לעשרת אלפים כדי לאפשר את אותה יציאה מדורגת ובטוחה מהסגר".

הירידה מגיעה על אף התחלת בדיקות קורונה יזומות בבתי האבות. מוקדם יותר השבוע החלו משרד הבריאות ומד"א לערוך כ-3,000 בדיקות באופן יומי, זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של
כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע. בעקבות המשבר, משרד הביטחון ופיקוד העורף קיבלו את האחריות לסייע למשרד הבריאות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בבתי האבות.

זמן קצר לאחר פרסום הנתונים, במשרד הבריאות הבהירו כי כי מספרן כולל את אלו שפוענחו. "מספר הדגימות שנלקחות על ידי מד"א בבתי הנבדקים וגם בחניוני "חנה וסע" (דרייב אין) הוא בקצב גבוה של אלפי דגימות ביום דבר שמציב את ישראל בין המקומות הראשונים בעולם", אמרו במשרד הבריאות. "הקצב ירד בימים האחרונים גם כתוצאה של מחסור בריאגנטים ומעבר לתוצרת מקומית וירידה ברצון הציבור להיבדק כתוצאה מהחג. לצורך כך המעבדות עברו תהליכי עדכון פנימיים שנועדו לאפשר לעבוד על ריאגנטים מתוצרת מקומית".

עוד אמרו במשרד הבריאות כי "תהליך זה מצריך התאמה של כל מעבדה למספר שעות עד יום שלם, כפועל יוצא מכך הייתה ירידה בפעילות המעבדות שתיפתר בקרוב. כחלק מסל הפתרונות נוסף גם הציוד החדש שנרכש - בהן 6 מכונות נוספות של חברת BGI-AID שיגביר את הקצב ל20,000 אלף בדיקות מעבדה ביום - זאת לאחר התאמת המכשור החדש והצבתו בקופות החולים ולאחר מכן המשך עליה עד ליעד שהציב ראש הממשלה. יחד עם הכשרת מעבדות אוניברסיטאיות נוספות בהן מכון ויצמן שעמה כבר נחתם הסכם ועם המעבדה באונ' ת"א שאמור להיחתם עמה הסכם מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully