וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 מתים ביממה: הקורונה גובה קורבנות, אך בארה"ב מנסים לשדר אופטימיות

11.4.2020 / 9:18

ארה"ב ממשיכה להתקרב לאיטליה בנתוני המשבר, עם יותר מחצי מיליון נדבקים ומספר המתים הגבוה ביותר בעולם ל-24 שעות. למרות המספרים המטלטלים, רשויות הבריאות הביעו תקווה לאור התייצבות המצב בבתי החולים. מלבד ניו יורק, התפרצות קשה נרשמה גם בוושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין המתים העולמי כתוצאה מנגיף הקורונה חצה את רף המאה אלף, בזמן שהמגיפה בארצות הברית ממשיכה להתרחב גם מחוץ לעיר ניו יורק. המגיפה מתפשטת בכל רחבי המטרופולין, המונה 20 מיליון איש המחוברים בסבך של רכבת תחתית, רכבות ואוטובוסים. עם זאת, רשויות הבריאות הציבורית במדינה הביעו אופטימיות, נוכח התייצבות המצב בבתי החולים הפרוסים במדינה, שבה מספר הנזקקים לאשפוז הולך ופוחת.

נכון להיום (שבת), מטרופולין ניו יורק היווה יותר ממחצית מקרי המוות מתוך יותר מ-18,500 מתים ברחבי ארצות הברית, עם נקודות התפרצות נוספות במקומות כמו דטרויט, לואיזיאנה והבירה וושינגטון. בעוד מספר הנדבקים בעולם כולו הגיע לכ-1.7 מיליון, בארצות הברית כבר עברו את חצי מיליון הנדבקים, לפי ספירת אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

בכך ממשיכה ארצות הברית להתקרב לאיטליה, ואף לעקוף אותה כמדינה עם המספר הגבוה ביותר של מתים, למרות שההערכות הן שנתונים אמיתיים של חולים וחיים שאבדו ברחבי העולם גבוהים בהרבה בגלל בדיקות מוגבלות, הסתרות ממשלתיות ושיטות ספירה שונות. במקומות כמו ניו יורק, איטליה וספרד למשל, קורבנות רבים שמתו מחוץ לבתי החולים, בבית או בבית אבות, לא נכללו בספירת המתים כתוצאה מהנגיף.

רופא שיצא מבית חולים בניו יורק, כשהוא לבוש בחליפת מגן מפני נגיף הקורונה. 11 באפריל 2020. רויטרס
רופא שיצא מבית חולים בניו יורק, כשהוא לבוש בחליפת מגן מפני נגיף הקורונה/רויטרס

בסוף השבוע הנוכחי, כשנוצרים ברחבי העולם יצאו לחגוג את הפסחא, פקידי בריאות הציבור ומנהיגים דתיים כאחד דחקו באנשים להישאר בבית, כשהם מזהירים שהפרת התקנות וכללי ההתרחקות החברתית עלולים לגרום לנגיף להתפרץ בעוצמה רבה יותר. הרשויות באירופה הציבו מחסומים, השתמשו במסוקים ומל"טים, והבהירו לנהגים שאין להם כל סיבה להיות בחוץ.

אפילו במקומות שבהם נראה כי המשבר הופך לקל יותר, קשה לשאת את סיכומי המתים היומיים. "אני מבין מבחינה אינטלקטואלית מדוע זה קורה, אך זה לא מקל על ההשלמה עם המצב", אמר מושל ניו יורק אנדרו קואומו, בה מקרי המוות עלו ב-777, ליותר מ-7,800.

כבאים מוחאים כפיים לעובדי הרפואה בניו יורק, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. 11 באפריל 2020. רויטרס
כבאים מוחאים כפיים בהוקרה לעובדי הרפואה בניו יורק/רויטרס

עם זאת, גורמים רשמיים בניו יורק אמרו שמספר האנשים שנמצאים בטיפול נמרץ ירד לראשונה מאז אמצע מרץ, והאשפוזים הצטמצמו לכדי 290 חולים חדשים ביום, לעומת עלייה יומית של יותר מאלף בשבוע שעבר. קואומו אמר כי אם המגמה תימשך, ייתכן כי ניו יורק לא תזדקק לבתי חולים שדה שהוקמו במקומות שונים במדינה.

ההתפרצויות בניו ג'רזי החלו עם ההידבקות הראשונה שאושרה על ידי המדינה, של אדם שנסע מניו יורק לדירתו בפורט לי. כעת הנגיף נמצא בכל 21 המחוזות של ניו ג'רזי. בחלק מהפרברים שיעור ההידבקויות גבוה אף יותר מזה של העיר ניו יורק, כולל מחוז רוקלנד, שם השיעור היה כפול.

משבר הקורונה: חיילים אמריקניים מקימים בית חולים שדה בדטרויט, 11 באפריל 2020. רויטרס
חיילים אמריקניים מקימים בית חולים שדה בדטרויט/רויטרס

במשך כמה ימים דיווחו שניים מהמקומות האחרים שנפגעו קשות בעולם, איטליה וספרד, כי חלה התייצבות במספרי הנדבקים, האשפוזים ומקרי המוות החדשים, אף שמספר המתים היומי נותר מזעזע. ספרד רשמה 605 מקרי מוות נוספים, הנתון הנמוך ביותר שלה זה יותר משבועיים, מה שמעלה את מספר המתים הכולל במדינה ליותר מ-15,800. באיטליה דיווחו על 570 מקרי מוות נוספים, ובסך הכול מתו במדינה יותר מ-18,800 בני אדם.

תושבים מוחאים כפיים לעובדי הרפואה בניו יורק, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. 11 באפריל 2020. רויטרס
תושבים מוחאים כפיים לעובדי הרפואה בניו יורק/רויטרס

עם סימני התקווה הזעירים שצצים, מתגברות גם השאלות לגבי מתי ניתן יהיה לשחרר את המגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות הווירוס. בספרד הודיעו כי מפעלים ואתרי בנייה יוכלו לחדש את העבודה כבר ביום שני, בעוד שבתי הספר, כמו גם רוב החנויות והמשרדים יישארו סגורים. באיטליה יש דרישה בלתי פוסקת להפעיל מחדש את הייצור.

למרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התעקש שהוא לא יסיר את ההגבלות עד שהדבר יחשב לבטוח, הוא הודיע על כוח המשימה אותו כינה "פתיחת ארצנו", ואמר כי הוא רוצה לפתוח את הכלכלה האמריקנית בהקדם האפשרי. ראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייזוס הזהיר כי הקלת ההגבלות בטרם עת עלולה "להביא לתחייה קטלנית של הווירוס". איטליה, אירלנד ויוון למשל הרחיבו את ההגבלות לחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully