וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קרא לסיים את הסגר, מקורבי נתניהו: "לא נוהג באחריות"

בסביבת רה"מ מאשימים את שר הביטחון בכך שהוא "אינו נוהג באופן אחראי במצב חירום", זאת בעקבות פרסומים על קריאתו לסיום הסגר והמחלוקת בין השניים בסוגיית הבדיקות. "ראוי שידאג למילוי משימותיו ולא לעסוק במתקפות"

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, שלומי גבאי, יואב אתיאל, ניב אהרונסון

עימות נרשם הערב (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון נפתלי בנט לאחר קריאתו של האחרון לסיום הסגר ושינוי אופן מערך בדיקות נגיף הקורונה. על רקע המחלוקת בין השניים, מקורבי ראש הממשלה תקפו בחריפות את בנט וטענו כי הוא נוהג באופן חסר אחריות במסגרת הטיפול במשבר הקורונה. "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת", אמרו.

המקורבים הוסיפו כי "ראש הממשלה, שמנהל את המאבק בקורונה בצורה אחראית ומיטבית יחד עם מומחים בארץ ובעולם, מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה". לדבריהם, "ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שראש הממשלה הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חילופי מהלומות ברקע משבר הקורונה. נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

לאחר דברי סביבת נתניהו, בנט חזר על דבריו כי יש להעביר לידי צה"ל ומשרדו את האחריות הכוללת למערך הבדיקות. "העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי", טען שר הביטחון, "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה".

בנט הוסיף כי "רק כך נצליח להזניק במהירות את קצב הבדיקות, את מהירותן נטילתם ופיענוחם ואת ודיוקן. בלי זה לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל, מבלי להסתכן בזינוק מחודש של המגיפה".

בנט מתח ביקורת על תפיסת הבדיקות במשרד הבריאות. "משרד הבריאות לא מאמין במיוחד בחשיבות הבדיקות וכגוף רגולטורי בעיקרו, הוא אינו בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום", אמר, "חוסר האמונה בחשיבות הבדיקות הוא כאילו מפקד חטיבה שלא ירצה לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה".

עוד בוואלה!

התפרצות הקורונה: משרד הבריאות ימליץ על המשך הסגר

לכתבה המלאה
מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"כמו מפקד שלא ירצה לקבל מודיעין על האויב". מתחם בדיקות קורונה בבני ברק/ראובן קסטרו

לדבריו של שר הביטחון, כיום מתקיימות מעט מדי בדיקות, תחת ביצוע איטי ואזרחים ממתינים זמן רב עד הגעתם לבדיקה. "ללא בדיקות רבות, מהירות ומדויקות, ‬ניאלץ להמשיך בגישת ה'פטיש' אשר מחייבת סגר גורף על כלל אזרחי ישראל, ‬במקום ב'פינצטה' אשר יאפשר את פתיחת כלכלת ישראל לצד בידוד מקומי של נשאי קורונה או סגירה של מוקדי קורונה ספציפיים". ‬

בנט קשר בין מצב הבדיקות לשיקום הכלכלה בישראל ואמר כי "כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום. ‬דרום קוריאה, גרמניה וניו זילנד עושות זאת ומאפשרות תיפקוד מדינה לצד שליטה על המגיפה. ‬זו המשימה הדחופה ביותר של ממשלת ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully