וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ימליץ על המשך הסגר בחול המועד, באוצר מתנגדים

9.4.2020 / 21:45

אנשי המשרד קוראים להארכת מגבלות התנועה בין הערים שהוטלו לפני ערב החג, בעוד שבאוצר מבהירים: המגבלות שהוטלו על מקומות העבודה לפני החג יוסרו כמתוכנן. שרי הממשלה צפויים לדון מחר בהמשך ההנחיות לציבור והפעילות למיגור התפרצות בבני ברק

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, שלומי גבאי, יואב אתיאל, ניב אהרונסון

משרד הבריאות ימליץ לשרי הממשלה על המשך הארכת הסגר הכללי שהוכרז טרם חג הפסח, ויסתיים מחר (שישי) בבוקר, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. זאת, בעוד באוצר מבהירים כי המגבלות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן, ובכך יוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. דבריהם של המשרדים הממשלתיים המובילים את המאבק במשבר הקורונה יועלו מחר בוועדת השרים, בה תישקל אפשרות של הארכת הסגר כללי.

כמו כן, השרים יידרשו להכריע בנוגע למגבלות המיוחדות שהוטלו על בני ברק, בה מספר החולים בנגיף הקורונה ממשיך לזנק והיא נמצאת רק מתחת לירושלים בטבלת התחלואה של משרד הבריאות.

הסגר הכללי שהוטל על המדינה על פי החלטת הממשלה כולל איסור על כל אדם לצאת מהיישוב בו הוא מתגורר. הסגר יימשך עד מחר בשעה 06:00. בשונה מהעוצר שהוטל בערב החג, מותר להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים. אם יופסק הסגר כמתוכנן, התחבורה הציבורית תחזור לפעול רק ביום ראשון בשעה 08:00.

מחסום משטרת ישראל בצומת שפיה כביש 67, 9 באפריל 2020. שלומי גבאי
המשך הסגר או הקלה במגבלות. מחסום משטרתי בצומת שפיה, היום/שלומי גבאי

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. העיר חולקה לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. באופן הזה, ההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר.

במסגרת הסגר הכללי תוגברה האכיפה ברחבי הארץ, בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או מעבר בין יישובים בניגוד לתקנות. שוטרי אגף התנועה פרוסים בכבישים הבין-עירוניים ובכניסות לערים וכן הוקמו מחסומים. בנוסף לכך, המשטרה הציבה מדלגים ועורכת סיורים בתוך היישובים, במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בתקנות. 45 מחסומים נפרסו בצירים מרכזיים מצפון ועד דרום.

עוד בוואלה!

זינוק בשיעור התחלואה באלעד, מספר החולים בראשון לציון קפץ ב-20%

לכתבה המלאה
מחסום משטרה לאכיפת תקנות עוצר הקורונה, ג'סר א-זרקא 9 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחסום משטרה לאכיפת תקנות עוצר הקורונה בג'סר א-זרקא, היום/שלומי גבאי

למרות הנוכחות המתוגברת של גורמי האכיפה, מתווה הקנסות לא השתנה במהלך הסגר, והסכומים נשארו זהים. אדם המפר את ההנחיה האוסרת לנוע יותר ממאה מטרים מהבית ללא סיבה מוצדקת, חייב בקנס בגובה 500 שקלים. אדם המפר את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ייקנס ב-5,000 שקלים.

חרף המגבלות, תושבים הפרו את ההנחיות ביממה האחרונה ובמבצע אכיפה של המשטרה נרשמו 2,500 דוחות. מאז אתמול בשעות הצהריים נרשמו 118 צווי סגירה לעסקים, 1,831 ביקורי מבודדים, 184 חקירות שנפתחו נגד מפרי בידוד ו-44 חקירות שנפתחו בגין הפצת פייק ניוז.

אחרי כניסת העוצר, שדרות העצמאות חיפה, 8 באפריל 2020. יואב איתיאל
שדרות העצמאות בחיפה אחרי העוצר בערב החד, אתמול/יואב איתיאל

לדברי גורם משטרתי, במהלך הסגר חל איסור לבקר אצל שכנים, גם אם הם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת החג.

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully