וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התחלת הבדיקות בבתי האבות: מניין המתים מקורונה במשען ב"ש עלה ל-11

דייר בן 84 שנמצא חיובי לנגיף לפני עשרה ימים מת בבית החולים וולפסון. בין 79 ישראלים שמתו מהנגיף, יותר מ-20 הם דיירים בבתי אבות. במקביל, משרד הבריאות ומד"א החלו לבצע 3,000 בדיקות קורונה יזומות בכל דיור מוגן ברחבי הארץ בו יימצא חולה

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, שלומי גבאי, יואב אתיאל, ניב אהרונסון

מניין המתים מקורונה בבית האבות "משען" בבאר שבע עלה היום (חמישי) ל-11, עם מותו של דייר בן 84 מהמחלקה הסיעודית. הקשיש, שסבל ממחלות רקע, מת בבית החולים וולפסון בחולון לאחר שנמצא חיובי לנגיף לפני עשרה ימים והועבר לאשפוז במוסד הגריאטרי ביפו. גם בבית האבות ביבנאל עלה היום מספר הדיירים שאיבדו את חייהם בעקבות הנגיף לארבעה, לאחר שדייר בן 86, שסבל ממחלות רקע, מת בבית החולים פוריה בטבריה.

ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו היום ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה, שגבתה עד כה את חייהם של 79 נדבקים.

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
11 דיירים הלכו לעולמם בעקבות הנגיף. משען באר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע - ששמונה מדייריו מתו בעקבות המחלה. לאורך הימים האחרונים טענו במשרד הבריאות כי על מערכת הביטחון לסייע להם בניהול המשבר, וזאת, בין היתר, באמצעות לקיחת בדיקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת קורונה לאנשי צוות משען באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המשבר, משרד הביטחון ופיקוד העורף קיבלו השבוע את האחריות לסייע למשרד הבריאות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בבתי האבות. לדברי גורמי ביטחון, בין המשימות שהוטלו על הכוחות, יערכו החיילים בשלב ראשון רישום של הנכנסים והיוצאים מבתי האבות, תיעוד נתוני הקשישים וסיווג מצבם, ימדדו חום לבאים ויפעלו למנוע הדבקות של קשישים נוספים. בשלב זה מדובר בבתי אבות נבחרים שסומנו על ידי משרדי הבריאות והרווחה.

בתוך כך, שלוש קשישות, בנות 97, 96 ו-91 שוחררו היום מהמחלקה המיועדת לחולי קורונה בבית החולים בנהריה והוחזרו לבית האבות "הבונים החופשיים" שבעיר, לאחר שמבדיקות שנערכו להן התברר כי החלימו מהמחלה. במחלקה עדיין מאושפזים שלושה דיירים מבית האבות, בני 93, 85 ו-75, ומצבם מוגדר קל. כמו כן, הבוקר שוחרר לביתו חולה נוסף, תושב אחד הכפרים בגליל בן 28, שהחלים אף הוא מהמחלה. כרגע מאושפזים במחלקה שמונה חולים מאומתים, שישה מהם במצב קל ושניים במצב בינוני. אתמול דיווח מנהל בית האבות כי תוצאות הבדיקות שנערכו לכל הקשישים ולכל העובדים שנותרו בבית האבות לא העלו עוד נשאים של הנגיף.

(עדכון ראשון 12:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully