וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות, בוני: כך תימנעו מהשפעות היום שאחרי הסגר על חיות המחמד

7.4.2020 / 13:30

אמנם הכלבים שבבעלותנו נהנים מהזמן המשותף יחד בעת הקורונה, אך הם עלולים לספוג את המחיר בעתיד. החשש העיקרי הוא מפיתוח חרדות נטישה, במיוחד בקרב אלה שהראו התנהגות כזו בעבר עקב השינוי הפתאומי בשגרת יומם. "מומלץ לתרגל את הכלבים ב'נטישה' קצרה כבר עכשיו"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: מתנדבים למען חתולים בזמן הקורונה)

עדיין לא ברור מתי יסתיים משבר הקורונה, אך ברור כי לתקופה הזאת יהיו השלכות רבות על החברה, וכן על כל אחד בנפרד. גם חיות המחמד שלנו יושפעו מתקופה זו, ויש כבר מי שמציע לבעלי הכלבים להתכונן להשלכות הסגר הממושך על ידידיהם הטובים, ההולכים על ארבע. הממונה במשרד החקלאות על חוק צער בעלי חיים, ד"ר דגנית בן דב, הוציאה לפני כמה ימים הנחיות ליום שאחרי הסגר. זאת, עקב החשש להתפתחות חרדת נטישה אצל כלבים בסיום המשבר, לאחר השהות הממושכת של בעליהם איתם בבית בימים אלו.

לדברי בן דב, פיתוח החרדה תלוי גם באופי המשתנה בין כלב אחד למשנהו. "ימי הקורונה מעמידים בפנינו אתגרים רבים ומגוונים, וכולנו מצפים לסיום התקופה הקשה הזו. בסיום ימי ההסגר נצטרך אנחנו וחיות המחמד שלנו לחזור לשגרה ולהתמודד עם אתגרים נוספים. אחד האתגרים יהיה להחזיר את הכלבים לשגרה, שכוללת גם להישאר בבית בלעדינו", אמרה. "חלק מהכלבים יסתדרו בלי שום בעיה, אבל במיוחד כלבים שגם בשגרה מפתחים ומגלים סימנים של חרדת נטישה - צפוי שהחרדות יתעצמו אחרי שבועות בהם הכלב לא נשאר לבדו אפילו לשעה אחת".

כלב עם מסכנה נגד נגיף הקורונה בשנגחאי , סין 22.3.2020. רויטרס
תרגול בנטישה מבוקרת. כלב עם מסיכה נגד הקורונה, סין/רויטרס

בן דב ציינה שתי קבוצות כלבים שצפויות לפתח התנהגות חרדתית כשיישארו לבדם בבית: "כלבים שהראו התנהגות כזו בעבר, וכאלה שאומצו בתקופת הקורונה, ומרגע שהגיעו לבית החדש - לא נשארו לבדם".

עם זאת, לדבריה אפשר לצמצם את הבעיה עם היערכות נכונה. הפתרון פשוט - כבר עכשיו לתרגל את הכלבים ב"נטישה" קצרה. בכל יום, פעם או פעמיים, לצאת מהבית (בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כמובן) ולהשאיר את הכלב לבדו למשך 5-10 דקות. מומלץ להוסיף לעזיבה מילת מפתח, כמו "להתראות בוני", או כל מילה אחרת שתשמש את הבעלים גם בעתיד. מי שמתחיל לתרגל ונתקל בבעיה עם התנהגות הכלב יכול להיעזר בווטרינר המטפל בו, או במתאמי האימוץ בכלביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully