וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הכלבים והחתולים בכלל אוהבים שאנחנו כל היום איתם בבית? מחקר בדק ומצא תשובה מפתיעה

7.4.2020 / 0:54

זאולוגים אמריקאים בדקו את תגובת חיות המחמד לכך שבעליהם תקועים איתם בבית. התשובות אופטימיות להפליא, אבל יש גם כמה טיפים לשיפור היחסים ומניעת חרדה אצל הכלבים והחתולים

NEST

ההשפעות המנטליות של נגיף הקורונה על בני האדם מתחילות להתגלות, אבל מה לגבי בעלי חיים בכלל, וחיות המחמד שלנו בפרט? איך הם מסתגלים למציאות המשתנה ולשעות הארוכות שאנחנו נעולים איתם בבית? על השאלות הללו ועוד כמה אחרות ניסו לענות עבור VICE שורת חוקרים אמריקאים לזאולוגיה, והמסקנות טובות יותר מכפי שאפשר לדמיין.

"הרוב המוחלט של הכלבים שנמצאים איתנו נהנים מהאפשרות לאינטראקציה מוגברת עם בעליהם", קובעת ד"ר לורי סנטוס מאוניברסיטת ייל. "במובן הזה, משבר הקורונה הוא ניצחון ענק לכלבים - אנחנו מוציאים אותם לטיולים לעיתים יותר קרובות, מפגינים יותר חום כלפיהם, שוהים יותר זמן במחיצתם. בקרוב מאוד יגיעו המחקרים שמוכיחים זאת".

בחורה עם כלב. ShutterStock
"משבר הקורונה - ניצחון ענק לכלבים"/ShutterStock

קריסטין וייטאל, חוקרת חתולים מאוניברסיטת אורגון סטייט, סבורה שכמו כלבים, גם חתולים נהנים מהמצב. "חתולים, בעיקר חתולי בית, מעדיפים לבלות בבית עם בני אנוש", היא אומרת, ומציגה את הסימוכין שלה - מחקר שהשלימה בשנה שעברה, שגילה שחתולים מבתי מקלט מתנהגים באגרסיביות רבה יותר מחתולי בית בגלל המחסור בחום אנושי.

"החשיבות של אינטראקציה חברתית אצל חתולים לא מוערכת דיו. ככל שהם מקבלים יותר יחס ונמצאים יותר שעות עם בעליהם, הם יותר ידידותיים לסביבה", היא אומרת, ומוסיפה שעל פי המחקר שלה אינטראקציות חברתיות הן צורך קיומי עבור חתולים, לעיתים אפילו יותר מאוכל.

בנוסף, היא מייעצת לבעלי חתולים שחשים שהחתול "נדבק אליהם בזמן הבידוד" - דבר שהיא מייחסת לחרדת נטישה - לתחום לו אזור מסוים בבית שהוא אך ורק שלו. "אם אתם עובדים מהבית ויש לכם ילדים, סביר להניח שיש לכם פחות זמן ואנרגיות להקדיש לחתולים שלכם. נסו אפילו למקם אותו בחדר העבודה שלכם, בסמוך אליכם, שיצפה בכם בזמן העבודה. זה יתרום לתחושת הביטחון שלו".

חתול. ShutterStock
גם הם מתפנקים עכשיו/ShutterStock

באשר לכלבים, החוקרים טוענים כי הסיכוי שילקו בחרדה נמוך יותר, משום ש"הם יצורים סתגלתניים מטבעם".

"גורם החרדה האמיתי עבור כלבים בעת הזו הוא לחץ או חרדה שהם מרגישים שבעליהם חשים", אומרת סנטוס. "יש הוכחות אמפיריות לכך שהכלבים 'קוראים' את הרגשות שלנו ומושופעים מהן. אם נשדר להם מצוקה, גם הם ירגישו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully