וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי אוכל פוצלו, שוטרים מפטרלים: החיים בבסיס הגדול בצה"ל תחת איום הקורונה

5.4.2020 / 14:49

שלוש חיילות בעיר הבה"דים נדבקו בנגיף, ולמחרת אובחנה חיילת נוספת כחולה. בעקבות זאת, הוכנסו 170 חיילים לבידוד בשני מבנים ייעודיים. הורי החיילים טענו כי המפקדים לא הקפידו מספיק - ותנאי השירות השתנו מקצה לקצה, האזור המסחרי נסגר - ובמקום יש משלוחים

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

ארבע חיילות אובחנו בימים האחרונים כחולות בנגיף הקורונה בקריית ההדרכה (עיר הבה"דים). בתחילה נבדקו שלוש חיילות לאחר שהתלוננו על סימפטומים, והבדיקות איששו את החשש שהן נדבקו בנגיף. מצבן מוגדר קל והן הועברו לבידוד.

במקביל, בוצעה חקירה אפידמיולוגית כדי לברר מי בא עם החיילות במגע. מהחקירות לא התברר במדויק כיצד בוצעה ההדבקה המקורית, אך לפחות לפי עדויותיהם של החיילים עלה כי במקרה אחד הגיעה חיילת לרופא ולא דיווחה על הסימפטומים של נגיף הקורונה למרות שנשאלה על כך, ועקב כך הרופא נכנס לבידוד. במקרים אחרים, למרות שהתבקשו להקפיד על מרחק שני מטרים, אחת החיילות (מבלי שידעה כי היא נושאת את הנגיף - א"ב) חיבקה חיילות אחרות ובכך הביאה להדבקה של חיילת אחת לפחות.

עיר הבה"דים. -, אתר רשמי
עיר הבה"דים בצל הקורונה/אתר רשמי, -

הורי חיילים שמשרתים בעיר הבה"דים, הבסיס הגדול ביותר בצה"ל בו משרתים אלפי חיילים, מחו על חוסר העירנות וההקפדה של המפקדים בבסיסים השונים, ולדבריהם, מילדיהם לא נשמר הריחוק המתבקש לפי הנחיות פיקוד העורף. הם טענו כי מתרחשות התגודדויות, לא רק בכניסה לחדר האוכל, אלא גם במסגרת הפעילות המשימתית. ההורים הוסיפו כי חוסר המשמעת מגדיל את פוטנציאל ההדבקה.

ביום שבת האחרון, יממה לאחר איבחון החיילות, התפשט דיווח בקרב החיילים על חיילת נוספת שנדבקה בקורונה בעיר הבה"דים. בשלב זה, לא ברור האם היא באה במגע עם שלוש החיילות שנדבקו קודם לכן בנגיף או שמא מדובר במקור הדבקה אחר. מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום אובחנה חולת קורונה רביעית שמשרתת בקריית ההדרכה. טרם הסתיימה החקירה האפידמיולוגית. כלל החיילים שבאו עמה במגע יוכנסו לבידוד בהתאם לנהלים".

פיקוח על הארוחות, דיון יומי על הצפיפות

בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה הוחלט לפנות שני בניינים מקבילים בעיר הבה"דים ולהעביר אליהם חיילים ששהו במחיצת ארבעת החיילים שנדבקו. מבנה אחד של בנים ומבנה נוסף של בנות. המבנים סומנו על ידי סרט, כולל שלטים, והוגדרו כמרחב למבודדים שהכניסה אליו אסורה למעט סגל שנכנס עם מיגון למתן שירותים שונים: כביסה, מזון שמוגש בחמגשיות, וכו'. לדברי קצין בכיר בעיר הבה"דים, "המבודדים מקבלים תשומת לב ומעטפת מלאה של שירותים".

בסך הכל, בעקבות החקירה הועברו 170 חיילים לבידוד בעיר הבה"דים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בכל חדר במבנים שוכנו בין חייל אחד לשניים. בשל החשש מהתרחבות ההדבקה בעתיד הוחלט בשעות האחרונות להכשיר מבנה נוסף באותו מתחם בניינים כדי לקלוט חיילים נוספים שחייבים בבידוד.

חדר אוכל בעיר הבה"דים ,13 באפריל 2015. עופר וקנין, הארץ
הפרדות עם בד יוטה. חדר אוכל בעיר הבה"דים/הארץ, עופר וקנין
עיר הבה"דים. -, אתר רשמי
נשמר מרחק של שני מטרים. עיר הבה"דים/אתר רשמי, -

בהתאם לכך הוכרזה תכנית רחבת היקף להתמודדות עם הקורונה בעיר הבה"דים, שבכל נקודת זמן מכילה לפחות 6,000 חיילים בממוצע. חדרי האוכל פוצלו לשורות באמצעות גדרות ובדי יוטה כדי להפריד בין קבוצות גדולות של חיילים, נשמר מרחק של שני מטרים בין החיילים בכניסה, בשטיפת הידיים ובחדרי האוכל עצמם. בנוסף הוחלט על הפרדה בין הקורסים השונים. על כל ארוחה מפקחים קצינים בכירים בדרגת סא"ל כדי למנוע התגודדות או פעילות בניגוד להנחיות, בנוסף לצוות מיוחד של סגל שמסתובב עם מגפון ברחבי הבסיס רחב הידיים ומעיר לחיילים על חוסר משמעת ואי עמידה בהנחיות חיל הרפואה.

עיר הבה"דים. -, אתר רשמי
המרכז המסחרי בעיר הבה"דים/אתר רשמי, -

במקביל מתבצע סיור של שוטרים צבאיים לצורכי אכיפה. חיילים שנמצאו מתחבקים הועמדו לדין וננזפו. האזור המסחרי נסגר ועבור החיילים קיימת אפשרות של משלוחים מרוכזים ומבוקרים, פעם ביום, בצורה ממוגנת עבור כל קורס ובה"ד בנפרד. החנות במרכז המסחרי מרכז את המשלוח, וסגל ממוגן בכפפות ומסכה מחלק את ההזמנות.

גם ההדרכה בכיתות עברה צמצום ורידוד משמעותי, והיא מתקיימת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בתחום השינה עדיין ישנים בין שישה לשמונה חיילים בחדר, חלקם במיטות קומותיים, אך לדברי קצין בכיר בעיר הבה"דים, מתקיימת ישיבה יומית על נושא הצפיפות, ובמקומות שבהם ניתן לצמצם נוכחות בחדרים, נעשה מאמץ להעביר חיילים לחדרים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully