וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לבתי החולים: היערכו למחזר ציוד רפואי מחשש למחסור

המשרד הנחה את הצוותים הרפואיים להיערך לאפשרות שיאלצו לעשות שימוש חוזר בציוד מיגון רפואי, מחשש למחסור עם המשך התפשטות המחלה. לדברי המשרד, החשש נובע מתדירות והיקף השימוש בציוד המיגון

צילום: יואב איתיאל

משרד הבריאות הנחה היום (שבת) את בתי החולים להיערך למחזור ציוד מיגון רפואי. בהודעה שהוציא המשרד, נכתב כי תדירות והיקף השימוש בציוד המיגון גדלים באופן משמעותי כשפורצת מגיפה, וכי "צפוי מחסור". במשרד הסבירו כי העלייה בביקוש ופגיעה בשרשרת הייצור, עלולים להוביל לדלדול מהיר של הציוד במדינות העולם, ללא יכולת נאותה לחידוש המלאי. בעקבות זאת, ריכזו במסמך את הפעולות עליהם ממליצים לנקוט במוסדות הרפואיים על מנת להיערך למצב של חוסר בציוד מיגון.

המסמך שפרסם משרד הבריאות כולל הנחיות לניהול מלאי וניהול שימוש מושכל בציוד מיגון. כמו כן ישנן הנחיות לגבי אפשרויות מחזור ציוד ושמירת ציוד לשימוש עתידי, תוך שמירה על מרווח בטיחות נאות. לפי המסמך, רשימת הציוד ה"חיוני", שהכרחי למיגון הצוות הרפואי המטפל תתפרסם מעת לעת בחוזרי המשרד. מטרת ההנחיות היא לוודא שימוש מושכל ומעקב יומי של מלאי הציוד החיוני בעת התפרצות הקורונה. ההערכה תיעשה בהתחשב בצרכים המתעדכנים, בהתאם לשינויים במלאי.

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

ליישום ההוראות ימונה נציג הנהלה בכל מוסד רפואי לניהול שוטף של מלאי פרטי הציוד החיוני. על הממונה לעדכן את רשימת הציוד החיוני למוסד, לבצע מעקב אחר מלאי הפריטים בכל רגע נתון ולוודא שימוש מושכל בציוד. בנוסף לכך, צריך הממונה על ההוראות לקבוע את אופן השימוש, צורת הטיפול בפריטים השונים; מאחסון, דרך אופן השימוש הנכון ע"י הצוותים ועד שיטות מחזור, תוך התייעצות עם הגורמים המקצועיים.

בנוסף לכך, יש לקבוע תכנית בכל מוסד רפואי למזער את השימוש בציוד חיוני ולתעדף שימוש בפריט מסוים או בשיטת שימוש מסוימת, בהתייעצות עם הגורמים המקצועיים ובהתאם לשיקול דעת מקצועי לגבי הסיכונים. בנוסף, עליו להיות בקשר עם אנשי הלוגיסטיקה והרכש על מנת לתת מענה מהיר לצרכים המשתנים, ולדווח לגורמים במשרד הבריאות על גובה המלאי הקיים וצפי לחסרים.

בהנחיות החדשות, שעליהן חתום מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, הונחו הצוותים לשמור את פריטי הציוד לאחר שימוש בקופסאות סגורות. כל קופסא תיוחד לסוג פריט אחד, כך שלא יידרש מיון עתידי. פריט ציוד שאינו שלם בעת ההסרה, ייזרק מיידית לפח ואינו מיועד לאחסון. קופסאות האחסון יסומנו באופן ברור לגבי תכולתם, ויאוחסנו בחדר אחסון נפרד.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: דרך ז'בוטינסקי תיחסם לתנועה סמוך לבני ברק החל מחצות

לכתבה המלאה

במשרד הבריאות ביקשו גם לשמור מסכות פנים לצרכי מחזור, אך הבהירו כי מדובר במסכות 95 N שהיו בשימוש של צוות רפואי בלבד, ובמסכות ששלמותן לא נפגמה. גם את הסרבלים והחלוקים חסיני הנוזלים נתבקשו הצוותים לשמור, בתנאי שהם שלמים וללא קרעים או פגמים וללא לכלוך נראה.

לפני כשבועיים מתח גורם בכיר במשרד הבריאות ביקורת חריפה על המחסור באמצעי מיגון לצוותים הרפואיים, בצל ההיערכות למשבר הקורונה. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הבכיר כי המחסור קיים גם ביחידות רפואיות דוגמת מחלקות גריאטריה, שאינן מטפלות ישירות בחולים פוטנציאליים. "מאוד מפליא מה עשה משרד הבריאות בשנים האחרונות. אם הוא לא נערך לדברים האלה - אז מה הוא כן עשה?", תהה. "בסדר, אי אפשר לנבא את הקורונה, אבל יודעים שיש פנדמיות, הייתה לא מזמן התפרצות של חצבת. אתה לא חי בעולם שבו אתה יכול להניח הנחת עבודה שלא תתמודד בפני סיטואציות כאלה". הוא הוסיף כי "למה אין מחסנים למיגונים? למה אין לנו סטוקים? זו שאלה. זו בעיה מאוד גדולה".

לפי התוני משרד הבריאות, מספר החולים עומד כעת על 7,589 ו-43 מתים. מצבם של 115 מהחולים מוגדר קשה ו-98 מהם זקוקים להנשמה. 427 מבין הנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully