וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין המתים בבית האבות עלה ל-5: שתי דיירות נוספת ממשען בב"ש מתו מקורונה

שתי הדיירות הסיעודיות מתו בהפרש של שעות, אחת מהן בת 67 בעלת מחלות רקע קשות וחולה נוספת שהועברה למרכז הגריאטרי ביפו. הן מצטרפות ל-26 דיירים ו-14 אנשי צוות שנדבקו אף הם בווירוס. גורמים במשען הביעו זעם על משרד הבריאות: "מעביר דיירים בלי התראה"

עריכה: ניר חן

דיירת חמישית מבית הדיור המוגן משען בבאר שבע מתה היום (שבת) לאחר שנדבקה בקורונה. הדיירת, ד"ר נליה קרביץ, בת 89 שסבלה ממחלת לב כרונית, הועברה למרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו בהוראת משרד הבריאות ביום רביעי שעבר, ומשם לבית החולים איכילוב - שם נקבע מותה.

קרביץ, ניצולת שואה, עלתה לארץ בשנת 1973 ועבדה כרופאה בבית החולים סורוקה עד שפרשה לגמלאות. בני משפחתה אמרו היום כי התנגדו להעברתה למוסד ביפו ודרשו לאשפזה, אך לדבריהם נמסר להם כי "אין אופציה אחרת" בהתאם להנחיות משרד הבריאות. קרביץ, אם לשניים וסבתא לארבעה נחדים, שהתה בשנים האחרונות במחלקה הסיעודית במשען בבאר שבע. בני משפחתה נפרדו ממנה בשיחת טלפון. "השמענו לה את הנכדים ואמרנו לה שאנחנו אוהבים אותה", סיפר בנה, מיכה.

ד"ר נליה קרביץ בת ה-88, ניצולת השואה שמתה בבית החולים איכילוב מנגיף הקורונה. 4 באפריל 2020. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הועברה למרכז גריאטרי ביפו. קרביץ/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

הדיירת מצטרפת לארבעה דיירים נוספים ממשען שמתו אף הם מהנגיף, בהם דיירת נוספת, בת 67 עם ריבוי מחלות רקע קשות, שמתה לפני שעות בודדות בלבד. אלה מצטרפות ל-45 נדבקים בנגיף ברשת בתי האבות, ששמה עלה לאחרונה בעקבות ריבוי אנשי הצוות והקשישים החולים במרכזיה. בין הדיירים שנדבקו בנגיף, 26 קשישים מהמחלקה הסיעודית (שלושה במצב קשה), ו-14 אנשי צוות שאובחנו כחולים ושוהים בבידוד.

בתוך כך, גורמים במשען תקפו את החלטת משרד הבריאות להעביר דיירים לבתי חולים, וזאת מבלי לעדכן אותם קודם למעבר. "ההחלטה על העברתם התקבלה על ידי משרד הבריאות בלבד מבלי שצוות משען באר שבע והמנהל הרפואי במקום קיבלו התראה מוקדמת לכך", אמרו הגורמים. "המעבר בוצע בפועל על ידי אנשי המשרד וזאת מבלי שניתן להנהלת משען במקום זמן מספיק על מנת לעדכן בצורה הולמת ומכובדת את משפחות הדיירים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקות קורונה לאנשי ודיירי משען בבאר שבע, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי נקבע מותו של מיכאל ג'קסון, דייר משען בבאר שבע שנדבק בנגיף. הוא נכנס רק לפני שבועות אחדים לבית האבות. לדברי בני משפחתו, ג'קסון בן ה-87 היה שותפו לשולחן של אברהם ארושס, הדייר הראשון במוסד לדיור מוגן שמת. הדיירת השנייה היא קשישה כבת 98, שסבלה אף היא ממחלות רקע ומתה גם כן בבית החולים סורוקה.

בעקבות הידבקותם של הדיירים, מוקדם יותר השבוע ערכו צוותי מד"א בדיקות לקורונה לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות. "המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות. "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם". אמרה מלי.

(עדכון ראשון: 13:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully