וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליה מתה שבוע אחרי בעלה, בתו מאשימה: "נדבק בקורונה בביה"ח"

4.4.2020 / 11:38

דני אברהמי בן ה-80 היה חולה מספר 12, ולטענת המשפחה, הוא נדבק בנגיף בבית החולים וולפסון שאליו נדרש להגיע לטובת בדיקות שגרתיות. אשתו, חוליה בת ה-70, מתה אף היא מהנגיף. כעת, בתו מתייסרת: "כשגילו כי הוא חולה היה מאוחר". וולפסון: "אין דרך לדעת מה מקור ההדבקה"

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

בהפרש של שבוע מבעלה דני, גבה אתמול (שישי) נגיף הקורונה את חייה של חוליה אברהמי בבית החולים וולפסון שבחולון. כעת, במשפחתם של בת ה-70 ובן ה-80 מבת ים, מותחים ביקורת על התנהלות הצוות הרפואי בבית החולים, בכך שהתנהגות מרושלת הביאה להדבקתו בווירוס הקטלני של האב - חולה מספר 12 - ולחריצת גורלו.

דני וחוליה התחתנו בשנת 2003 אחרי שנים של היכרות. דני, שהתאלמן בשנת 78 מאשתו הראשונה, הביא למערכת היחסים ארבעה ילדים שהפכו כולם יחד עם חוליה למשפחה אחת גדולה. לפני שבועיים, טופל דני במחלקה פנימית ד' בבית החולים וולפסון בה היתה התפרצות של נגיף הקורונה. לאחר שטופל חזר דני לביתו, כשבזמן הזה ככל הנראה הדביק בנגיף את אשתו חוליה. כעבור כמה ימים הראו בני הזוג סימני מחלה שהובילה לפינויים לבתי החולים.

בתו של דני, שפרה ארשדי, סיפרה כי בסוף החודש שעבר אביה פונה לבית החולים לאחר שחש ברע. "הנכד שלו הלך לבקר אותו ומצא אותו בבית שהוא מרגיש לא טוב", סיפרה ארשדי. "הוא היה לבד בבית כי בדיוק חוליה יצאה לטיפול רפואי. לקחתי את אבא למיון, אשפזו אותו למשך כמה ימים ובהמשך העבירו אותו לבית אבות סיעודי". ב-6 במרץ, חגג דני עם משפחתו את יום הולדתו ה-80, כשהוא מרגיש טוב ומוקף בביתו ונכדיו. "ביום חמישי לפני שלושה שבועות, התקשרו אלי מבית האבות ואמרו לי שאבא לא מרגיש טוב ושמפנים אותו לוולפסון. מיד הגעתי מנהריה לבית החולים ואת אבא העלו לפנימית ד' לאשפוז. בתוך המחלקה ראינו שיש שני חדרים שכתוב עליהם 'לא לגשת- בידוד'. אבא היה שם עד ה-15 במרץ וכשהרגיש טוב יותר הוחלט לשחרר אותו הביתה".

חוליה ודני אברהמי שמתו מנגיף הקורונה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מתו בהפרש של שבוע. חוליה ודני אברהמי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

דני סבל ממחלת ריאות חסימתית כרונית והיה מחובר לבלון חמצן. לדברי הבת, שלושה ימים לאחר מכן החל אביה להראות סימני מחלה. "אבא הגיע לבית, היה ביחד עם חוליה, אבל שמתי לב שהוא מסרב לאכול ולהתחבר לחמצן. בהמשך שניהם אמרו לי שהם לא מרגישים טוב". שפרה לקחה את אביה לרופאה המטפלת שלו שמיד שלחה אותו לבית החולים. "הגענו שוב לוולפסון ואז הרופא בפנימית ו' הסתכל על התיק של אבא, ראה שהוא היה בפנימית ד', ואמר לי שיתכן שאבא נדבק בקורונה", סיפרה הבת. "הוא הכניס את אבא לבידוד ולקח ממנו בדיקת קורונה. גם אני וגם חוליה נכנסנו לבידוד. ארבעה ימים לאחר מכן חוליה אושפזה בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שחשה ברע. בהמשך התברר שגם היא חלתה בקורונה".

בעוד נגיף הקורונה מתפשט ובבתי החולים בונים מחלקות ייעודיות ומוגנות לחולי קורונה, דווקא בבית החולים וולפסון לטענת שפרה הוא חווה "מסכת ייסורים שנמשכה שעות" ובסוף גם הביאה להדבקתו.

בפוסט שכתבה בפייסבוק היא תיארה את השתלשלות האירועים שהביאו להדבקת אביה בנגיף. "אבא אושפז במיון עד חצות הלילה, כשמסביב מגיעים חולים בווירוס הקורונה", סיפרה שפרה, "הוא לא קיבל מסכת מיגון לפנים, למרות שהיה ידוע לצוות כחולה שמחובר לחמצן. גם שהובל לבדיקת רנטגן, לא היתה הפרדה בין חשודי חולי וירוס הקורונה לבין החולים הרגילים. האדם היחיד שהיה מוגן - וזה היה מצחיק - היה המשנע", היא כתבה.

עוד בוואלה!

שתי נשים נוספות מתו מקורונה, מספר החולים בישראל עלה ל-7,589

לכתבה המלאה
חוליה ודני אברהמי, בני זוג שמתו מקורונה. צ, צילום מסך
"עבר מסכת ייסורים". דני אברהמי ובתו שפרה/צילום מסך, צ

שפרה מתארת כיצד בסופו של דבר גילה אחד הרופאים שאביה שהה במחלקה בה נחשף לחולי קורונה. "מותש וכאוב הוא הובל בחצות לפנימית, ביום הרביעי ברציפות ללא מזון. שם דאגו לו עם יחס נעים, ואז הרופא, שחקר אותי, עלה על כך שאבא היה במחלקה שהיתה בה התפרצות קורונה - פנימית ד'". שפרה המשיכה, "בעודו מודאג הוא הסביר את החשד והבהיר לי שיכול להיות שלאבא יש קורונה".

"ביום שלמחרת אני מוצאת את אבא בבידוד בבית החולים, ואני מסבירה לו על הווירוס ועל מטרת הבידוד", סיפרה שפרה, "ביום שלאחר מכן נודע לנו שהוא חלה והעבירו אותו למחלקה הייעודית לקורונה, ובערב הוא כבר קרס כשהוא מורדם ומונשם". לדבריה, "סיכויו היו לא טובים - וכך היה". בפוסט שכתבה, הבת הודתה לצוות הטיפול הנמרץ בבית החולים ולאנשי צוות נוספים, וציינה כי כשהגיע אביה לרופא החוקר שחיבר בין הנקודות שהביאו להדבקתו, "זה היה מאוחר מדי".

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה כי "המטופל, עם מחלות רקע, קיבל טיפול רפואי לקורונה והצוות נלחם על חייו לאורך כל אשפוזו. לצערנו מצבו התדרדר והוא נפטר. שהייתו בפנימית ד' באשפוז קודם הסתיימה בהחלמתו ועוד לפני שאובחן במחלקה חולה אחר בקורונה. חשוב להדגיש כי האבחון קרה בזכות המקצועיות ורמת הערנות הגבוהה של הצוות עוד בתחילת המגיפה".

"בית החולים פועל מאז התפרצות מגיפת הקורונה בארץ על פי הנחיות משרד הבריאות ואף מחמיר מהן. עם זיהוי החולה קורונה בפנימית ד' בוצעו הצעדים הנדרשים על פי הנחיות אלה. ההדבקה בקורונה מתרחשת לרוב בקהילה מנשאים אסימפטומטיים או חולים בתחילת מחלתם, ובין בני משפחה קרובים, ונראה שגם כאן זהו מקור ההדבקה. לא נוכל להתייחס פרטנית לסיפור המשפחתי, אך כאמור אין דרך לדעת מקור ההדבקה של החולים, מי מבינהם היה המקור, ומתי ואיפה נדבקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully