וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהו בבתיהם אך קיבלו הודעה: עשרות תושבים בשומרון נדרשו לבידוד עד החג

תושבים בהתנחלות שבי שומרון קיבלו הודעה לטלפונים הניידים לפיהם שהו ליד חולה מאומת ועל כן עליהם להיכנס לבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. למרות מאמציהם להסביר במוקד משרד הבריאות שמדובר בטעות, רק שבעה מהם שוחררו. מועצת שומרון: "המצב דורש תיקון מיידי"

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

(בווידאו: סגר בבני ברק)

עשרות תושבים בהתנחלות שבי שומרון קיבלו השבוע הודעה כי עליהם לשהות בבידוד אחרי מגע עם חולה, וזאת אף על פי שלדבריהם הם היו בבית באותו זמן או לבד. במועצה אזורית שומרון אומרים כי מדובר ב-34 תושבים, והניסיונות של רובם להסביר כי היו בבית עדיין לא צלחו, ורק שבעה שוחררו.

על פי ההודעה שקיבלו ביום שלישי, הגברים בשבי שומרון שהו בקרבת חולה מאומת ב-24 במרץ בשעות הערב המאוחרות, בעוד שהנשים היו ליד חולה בשעות הצהריים. בשל כך, הם נדרשו לשהות בבידוד עד ערב פסח.

עשרות תושבים בהתנחלות בשומרון קיבלו הודעות להיות בבידוד עד ערב החג, על שאף היו בבית. הודעה שקיבלו אסתר גל ובעלה משבי שומרון. צילום מסך, צילום מסך
נדרשו לשהות בבידוד עד ערב פסח. בני הזוג גל/צילום מסך, צילום מסך

אסתר גל ובעלה הם בין התושבים שקיבלו את ההודעה. "אנחנו משפחה עם שבעה ילדים, מאוד שומרים על הכללים", סיפרה. "קיבלנו הודעה אני ובעלי שהיינו בקרבת חולה קורונה, אבל בשעה הזו היינו בבית. יש לי תיעוד שהייתי בבית בשעה הזו. זה הלם לקבל הודעה כזו שאתה יודע שזה לא נכון".

השניים פנו למשרד הבריאות על מנת לערער על ההודעה, אך רקע הערעור של בעלה התקבל. "התעסקנו שלושה ימים בהודעות עם משרד הראיות לערער", טענה. "בעלי שוחרר אתמול ויצא מהבידוד, אבל אני עדיין לא, על אף שביקשנו את הבקשה באותו זמן. בשנייה שבעלי קיבל את הפטור מבידוד הוא רץ לקנות ביצים שיהיה לחג ותוספות אחרונות לחג. אם לא היה יוצא זה באמת היה מסובך".

עשרות תושבים בהתנחלות בשומרון קיבלו הודעות להיות בבידוד עד ערב החג, על שאף היו בבית. הודעה שקיבלו אסתר גל ובעלה משבי שומרון. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה שקיבלה אסתר לפיה עליה לשהות בבידוד/צילום מסך, צילום מסך

גל עובדת כרכזת קהילה והבידוד לדבריה פוגע ברווחת התושבים. "אני עובדת חיונית ביישוב, דואגת לבודדים ויש הרבה עבודה. וזה קשה מרחוק", הסבירה.

התושבים בשבי שומרון מבינים יכולות להיות טעויות אך מותחים ביקורת על הזמן הממושך לטפל בהן. "אנחנו פונים שלושה ימים למשרד הבריאות ואומרים שזה היה טעות ויש תיעוד, אז תפתרו את זה מהר. גם לפי אפליקציית המגן אין לנו שום תיעוד שהיינו ליד חולה מאומת. אמרנו להם ועוד לא פטרו אותנו. בגלל שאנחנו קבוצה מאוד גדולה אז פועלים למען כולם. אנחנו מאוד מעריכים את משרד הבריאות על המאמצים שעושים, אבל מתקשרים יום אחרי יום ומחכים. עובדים שם לאט".

"עד אז - אתה בהמתנה"

גם מתנאל וינברגר קיבל הודעה לפיה נחשף לחולה מאומת למרות ששהה בביתו. "אמרו לנו שאפשר להתקשר יום אחרי וייפתח מוקד ותערער", סיפר. "כמובן שהתקשרתי יום אחרי, אני לא אצא מהבית כשמודיעים לי על בידוד גם כשברור לי במאתיים אחוז שזה טעות. הבנתי שיש פה בעיה: התקשרתי ארבע פעמים ביום למוקד משרד הבריאות שאולי יצליחו לקדם את העניין, אבל הם אומרים שאין להם דרך לטפל מול המוקד של הערעורים. הם אומרים שם ש'יתקשרו אליך תוך 24 שעות', אין דרך להשיג את אנשי המוקד. עד אז אתה בהמתנה".

אשתו של וינברגר בהיריון, והוא חושש לא יוכל לקחת אותה לטיפולים במקרה הצורך. "פתחתי קריאה כבר פעמיים", אמר. "הסברתי שזה מקרה חריג, יש אישה בהיריון בבית. מה קורה אם צריך לקחת אותה לטיפול. אם אדע שאסכן מישהו לא אעשה דבר כזה. וזה בסדר שיש טעויות, אבל שמישהו יטפל בזה".

עשרות תושבים בהתנחלות בשומרון קיבלו הודעות להיות בבידוד עד ערב החג, על שאף היו בבית. ההודעה שקיבלו מתנאל וינברגר ואשתו. צילום, צילום מסך
"שמישהו יטפל בטעויות". בני הזוג וינברגר/צילום מסך, צילום

הקושי של וינברגר גובר ככל שמתקרב החג, זאת משום שהוא האיש שמנהל את המכולות ביישוב. "אין הרבה עובדים בתקופה הזו, תקופה קשה, הרבה עבודה מוטלת עלי", אמר. "ועכשיו זה לנהל מרחוק ולשלוח משפחה באמצע הלילה שתעזור, זה לפני פסח למלא את המכולות. זה מאוד קשה, על גבול הבלתי אפשרי".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שבתחומיה נמצא היישוב שבי שומרון, קרא למשרד הבריאות לפעול במהירות במצב. "עם כל ההבנה למצב המורכב בו נמצא משרד הבריאות והמדינה כולה, זה מצב שדורש תיקון מיידי", אמר. "עשרות בני אדם, ערב פסח וערב השבת, בקרב חלק מהמשפחות שני בני הזוג, נכנסו לבידוד ללא סיבה. אם כל זה לא מספיק יש ביניהם בעלי תפקידים ביישוב, שדווקא בשעת חירום זו כשהם צריכים לתפקד בכל הכוח ולסייע למי שבאמת זקוק לכך, הם שוהים בבידוד ללא סיבה. לא נוכל לקבל את המצב הזה."

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully