וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביקור בקבר הכלב ועד למעבר דירה: השאלות למוקד 110 במשטרה

3.4.2020 / 11:53

משבר הקורונה הביא עמו גל של פניות חדשות למוקד המידע. עם מספר השיחות שהולך וגובר, נפתחו עוד עמדות ומכסת הקווים הוכפלה. בשונה מימים רגילים, הפניות עוסקות כעת ביציאה מהבתים, ערעור על דוחות בגין הפרת הנחיות וגם פייק ניוז. "אנחנו מרגיעים את האזרחים"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

יותר משתי מיליון שיחות נכנסות בשנה למוקד המידע 110 של המשטרה, שמטרתו להוריד עומס ממוקד החירום 100. בדרך כלל, הפונים שואלים שאלות בנושאי עבירות תנועה, מזג האוויר, עומסים בכבישים, חוקים ותקנות. אך בימים אלו, נראה שרוב הנושאים הללו נדחקו הצידה, וגם במוקד 110 הדבר מורגש.

התפשטות הקורונה הביאה איתה גל של פניות למוקדי המשטרה, שהולך וגובר. מפקד מוקד 110 במשטרה, רפ"ק אורן משולם, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS שבימי הקורונה כמות השיחות גדולה פי שלושה מימים רגילים. "פתחנו עמדות נוספות והעלנו את מכסת הקווים פי שניים, על מנת שנוכל לקבל את כל השיחות והמרכזייה לא תקרוס", סיפר. "חילקנו את המוקד לכמה חדרים שונים על מנת לשמור על ההנחיות, וכדי שהמוקדנים לא ישבו כולם בחדר אחד. במשמרת אנחנו משבצים 25 מוקדנים לנושא הקורונה בלבד".

מוקד 110 של משטרת ישראל, 2 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
"פתחנו עמדות נוספות והכפלנו את מכסת הקווים". מוקד 110 בתקופה הקורונה/דוברות משטרת ישראל

עומס השיחות במוקד וההתפתחות הטכנולוגית הביאו את המשטרה לפתוח עבור הציבור הרחב קו ווטסאפ שמספרו 050-6110110, אליו ניתן לפנות בכל שעות היממה ולשאול שאלות, במקום להתקשר למוקד ולהמתין על הקו. "יש הרבה אנשים שפונים בווטסאפ, התחלנו את זה בעקבות ריבוי הפניות בימי הקורונה. במשמרת אחת אנחנו מקבלים כ-120 פניות בווטסאפ, וזה בהחלט מסייע להוריד את העומס מהקווים", אמר רפ"ק משולם.

עוד בוואלה!

כשהקורונה עצרה את יפו: סיור בין הרחובות השוממים של העיר השוקקת

לכתבה המלאה
מוקד 110 של משטרת ישראל, 2 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
"יש הרבה אזרחים שפונים בווטסאפ". מוקד 110 עונה לשאלות/דוברות משטרת ישראל

ככל שהוחמרו ההנחיות לציבור כך גם גדלה כמות הפניות של בתי העסק למוקד המשטרה. "קיבלנו מבול של פניות מבעלי עסקים ששאלו האם העסק שלהם מוגדר כחיוני, אנשים שהתקשרו לשאול כמה אנשים יכולים לשהות בנסיעה ברכב ביחד, או לשאול לגבי יציאה מהבית. נשאלנו גם אם מותר לעבור דירה בתקופה הזו. אבל לא מדובר רק בשאלות מהסוג הזה", אמר רפ"ק משולם. "מדי פעם מגיעות למוקד 110 של המשטרה פניות מעט מוזרות לתקופה הזו. באחד המקרים, אישה שהתקשרה למוקד שאלה אם היא יכולה לצאת מהבית כדי לבקר בקבר של הכלב שלה, במשטרה הסבירו לה שלא, בגלל שלא מדובר בצורך חיוני".

רבים מהפונים למוקד המידע מנסים להבין את המשמעות של התקנות החדשות, מה מותר ומה אסור, ובמשטרה מעודדים אותם לפנות למוקד המידע ולהשאיר את הפניות למוקד 100 למקרי חירום בלבד. אחד הדברים החדשים שמוקד 110 עוסק בהם בימים אלו הוא מענה על שאלות של אלו שקיבלו קנס אחרי שהפרו את תקנות משרד הבריאות, מה שמכונה, "דוחות קורונה". "כבר קיבלנו פניות של אזרחים שמבקשים לערער על הקנס או לבטל אותו, שטוענים שלא היו צריכים לקבל דוח", סיפר מפקד המוקד. "אנחנו עונים להם על שאלות ומפנים אותם לתקנות של משרד הבריאות".

מוקד 110 של משטרת ישראל, 2 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
"אנשים מתקשרים ושואלים אם הפרסום שקיבלו נכון". מוקד 110/דוברות משטרת ישראל

תופעת הפייק ניוז שהתעצמה בימי הקורונה, הגיעה גם היא לפתחו של מוקד המשטרה. "הפייק ניוז מעסיק אותנו מאוד, כי כל ידיעת כזב שרצה גוררת אחריה גל שיחות למוקד. אנשים מתקשרים ושואלים אם הפרסום שקיבלו נכון", סיפר רפ"ק משולם. "אנחנו מעדכנים כל הזמן במידע המוסמך ומקבלים בעצמנו את הודעות הפייק ניוז. כמובן שאנו מרגיעים את האזרחים, ואת הודעת הכזב מעבירים להמשך טיפול של הגורמים המוסמכים. לנו יש את המידע האמין והמדויק, ואותו אנחנו מוסרים ומסבירים להם להתעדכן אך ורק באמצעות הגופים הרשמיים".

מפקד מוקד 110 הסביר כי "כשאדם מתקשר אלינו זה על מנת לקבל מידע. למוקד 100 מחייגים כשרוצים לדווח על מפרי בידוד, התקהלות אסורה - או כמובן במקרה חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully