וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוויר שהיה לנו לחודשים הקרובים נגמר בתקופה שאנחנו לא עובדים"

2.4.2020 / 18:46

אלה המניקוריסטית הוצאה לחל"ת, וחברת הצמחייה המלאכותית של ניסים נותרה בלי הזמנות. כעת, בני הזוג תושבי בת ים חוששים שיתקשו להחזיר את החובות המצטברים. "מן הסתם, המענק של ה-6,000 שקלים לעצמאים זה כוסות רוח למת". מדי יום תלווה וואלה! NEWS משפחות שנפגעו מהמשבר

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: כיצד להכין מסכות בבית)

משתתפים

ניסים דר, בן 59, ואלה חיסמסקי, בן 48.
הורים ליהונתן, בן שלוש.
תושבי בת ים.

מקום עבודה

אלה מניקוריסטית בסלון יופי "יוליה", הוצאה לחל"ת.
ניסים הוא הבעלים של "דקוריישן 2000", חברה לעיצוב צמחייה מלאכותית.

ניסים דר, רעייתו ובנו. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
"יש דברים שאי אפשר לדחות". אלה, ניסים ויהונתן/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

איך נראה היום שלכם בבית?

ניסים: "העבודה שלי היא על בסיס יומי: אני מפרסם, מקבל טלפונים ויוצא לעבודות. אני חי מלקוח ללקוח. אם אני לא מקבל טלפונים אני נמצא בבית. היום אף אחד לא רוצה להזמין עבודה. אנחנו מכינים את העבודות העתידיות באמצעות פרסום. כדי להשתחרר אני יוצא החוצה לעשות סידורים, או מגיע למחסן לראות מה אני יכול לעשות. אני מנסה להעיר לקוחות ישנים שנתתי להם הצעות בעבר, מנסה לייצר לעצמי קצת תעסוקה, אבל ב-11:00 אני כבר חוזר הביתה".

אלה: "בדרך כלל אחרי ארוחת בוקר אנחנו יוצאים עם הבן שלנו לסיבוב ליד הבית כדי לנשום קצת אוויר, שיעשה קצת ספורט. אחר כך אני מעבירה את הזמן במטבח. התחלתי לעשות עוגיות שלא עשיתי אף פעם בחיים. אנחנו, עובדות סלון היופי, בקשר עם בעל המקום. פעם בשבוע המנהלת שולחת הודעות כמו 'מה שלומכן, מקווה שנחזור לעבודה בקרוב'. אני מקווה, כי המצב קשה בלי עבודה. ניסים עוד יוצא החוצה פעם ביום ומנסה להביא עבודה, אני כמעט כל היום בבית, יש ימים שאני אפילו לא יוצאת כי אין לי מצב רוח. אני צריכה לתת לילד שלי אנרגיה אבל לי אין אנרגיה".

איך ההנחיות משפיעות על מצבכם הכלכלי?

ניסים: "יש לי המון הוצאות, זה כמו מחסן. יש לי עובד שהוצאתי לחל"ת, יש לי הלוואות למכוניות, הלוואות בערבות מדינה. ככה פתחתי את העסק והרמתי אותו ועכשיו אני צריך להחזיר אותן. העליתי קמפיינים של פרסומים, וכמובן זה הוצאות. הצלחתי לעצור חלק מההלוואות. מה שצריך לעצור עצרנו. יש גם ספקים שאני חייב להם קרוב ל-15 אלף שקלים, שזה השוטף. עכשיו צריך לשלם להם, ואני לא יכול לא לשלם, כי גם הם נמצאים באותה צרה. מה שקורה למעשה, זה שהאוברדראפט עולה ויעלה בחודשיים הקרובים. לחזור להתחלה מהנקודה בה הפסקנו יהיה קשה, כי אני אכנס לחוב של מאה אלף שקלים. איך אני מחזיר את המאה, ואיך אני מחזיר את עסק לפעילות שוטפת? אני אצטרך להוציא עוד קמפיינים כדי להכניס עבודה, וזה עוד כסף".

"הפחד שלי זה הבנקים אחרי הקורונה, אני מפחד שהם לא יתנו לי לעבור את החוב. האוויר שהיה לי לחודשים הקרובים נגמר בתקופה שאנחנו לא עובדים. מן הסתם המענק של ה-6,000 שקלים לעצמאים זה כוסות רוח למת, זה רק לאכול, לא מעבר לזה".

אלה: "היום הייתה לי הפתעה. בעלת העסק הודיעה לי שהיא מעבירה את המשכורת לחודש מרץ, מה שקשור עם דמי האבטלה והתשלומים - היא נתנה בשבוע הראשון את כל המסמכים על הפסקת העבודה, ואני נרשמתי בלשכת התעסוקה ובביטוח הלאומי וקיבלתי אישור שמגיע לי לקבל את דמי האבטלה. אני לא יודעת מתי זה יקרה וכמה כסף ייכנס. בטח שיש לנו חששות כלכליים, גם לי יש הלוואות - יש לי משכנתא לדירה שאני משכירה בקרית מוצקין, ואני לא יודעת איך בעלת הדירה תשלם לי את השכירות. במרץ הצ'ק נכנס אבל אני לא יודעת מה יהיה בחודש אפריל. פניתי לבנק לאומי לפני שבועיים כדי לדחות את ההלוואות של המשכנתא, ועדיין לא קיבלתי תשובה".

ניסים: "אני קודם כל מאוכזב שהמדינה לא שחררה איזה 10 אלף שקל בהתחלה לעצמאים, בייחוד לעצמאים הקטנים, ואחרי זה נתחשבן. אם מגיע בחזרה אז ניתן, אבל בינתיים תתנו, כי נשארנו בלי הכנסות. יש הוצאות - יש לנו שכירות לדירה, יש ארנונה, יש דברים שאי אפשר לדחות אותם. בעל הדירה לא יוותר לנו על שכירות של 4,000 שקלים, ולא ידחה אותה. בינתיים אנחנו חיים מהמינוס, אני מושך כסף".

ניסים דר, רעייתו ובנו. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
"אם תהיה משמעת המשבר יגמר יותר מהר". אלה, ניסים ויהונתן/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

לאלו הקלות אתם זכאים?

ניסים: "בינתיים הגשתי בקשת מענק לעצמאים, הגשתי ומילאתי את הטפסים וזהו. לא חזרו אליי מאז ולא שמעתי כלום. אני אפילו לא יודע איפה זה עומד, האם אני זכאי או לא זכאי. אין שקיפות במה שמגיע לנו, הכל עומד באוויר, מעורפל, שום דבר לא ברור. עד עכשיו שום עצמאי לא יודע מה הוא מקבל באמת, אם הוא בכלל מקבל. חודש מרץ נגמר לו ואנחנו נכנסים לאפריל, עדיין לא קיבלנו כסף ועדיין לא יודעים איפה זה עומד עכשיו".

"אני לא ממליץ לקחת הלוואה מקרן הלוואות, בתור אחד שכבר לקח הלוואה בערבות מדינה. הכסף לא תמיד יכול להספיק, וזה גם מגביל את ההוצאות - הלוואה שאתה לוקח אתה צריך להחזיר, אז מה הם עשו בזה. מה יקרה לאותם אנשים שנקלעו לחוב של 100 אלף שקלים? אני אקח עוד הלוואה, ואצטרך לכסות גם את המאה וגם את כל ההלוואות שלקחתי. איך אני אתמודד עם זה? הלוואת מדינה לא פותרת את הבעיה, מה שיפתור את הבעיה זה לעצור את המיסים והמקדמות לחצי שנה, ולתת בינתיים 10 אלף שקלים לחודש עד שתיגמר הקורונה. במידה ויהיה מגיע למדינה כסף חזרה - נחזיר, אבל בינתיים תנו אוויר כלכלי לבית".

מה דעתכם על ההנחיות?

אלה: "חבל שלא כולם שומרים על ההנחיות האלו, כי יש מי שסגור בבית עם ילד ופוחד לצאת כי זה מסוכן, ויש מי שלא אכפת להם, יורקים על החוקים וממשיכים לצאת. חברה שלי גרה בצפון איטליה, היא לא יכולה לצאת מהבית בשביל לעשות קניות בסופר בלי אישור של המשטרה. למה פה זה לא ככה? אם תהיה יותר משמעת וקשיחות המשבר יכול להיגמר יותר מהר".

ניסים: "המסר הוא אל תסמוך על אף אחד. תסמוך על עצמך. מה המדינה עושה היום בשבילי? כלום. אני משלם מיסים, מקדמות, ומה אני מקבל בסוף, שום דבר. זה פשוט עבודה בעיניים, הפוליטיקאים לא עושים כלום בשבילנו".

נפגעתם כלכלית ממשבר הקורונה ומעוניינים להשתתף במדור? מוזמנים לפנות אלינו במייל: danayark24@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully