וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: משרד הבריאות הסמיך 900 אחים ואחיות

1.4.2020 / 22:06

בעקבות הפרסום אודות ביטול מבחן רישוי לתלמידי סיעוד, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב הנחו על הכשרת הצוותים, שיסייעו במאבק בהתפשטות הקורונה. בכירה במשרד: "תוספת כוח אדם של אחיות ותקנים היא ברוכה"

אחרי האכיפה וההסברה: תושבי בני ברק משתתפים בהלוויה דרך החלונות/צילום: מחאות החרדים הקיצונים, דוברות המשטרה, עריכה: ניר חן

במשרד הבריאות הודיעו היום (רביעי) על הסמכתם של 900 אחים ואחיות בהליך מהיר, שיתגייסו למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. על המהלך הנחו בכירי משרד הבריאות השר יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, ועם ההיתרים לעבודה כאחיות מוסמכות אושרו וגם התקנים.

הכשרת הצוות הרפואי נעשית עם הימצאותם של 900 אחים ואחיות בבדידו מחשש שנדבקו בקורונה, ולאחר הפרסום בוואלה! NEWS אודות ביטול משרד הבריאות את מבחני הרישוי למאות בוגרי לימודי סיעוד שהיו צריכים להתחיל את תפקידם בתחילת אפריל. אך כעת, החלו בהכשרת בזק של מאות אחים ואחיות.

"אנחנו בעיצומה של התפרצות פנדמית עולמית ולכן צריך לבצע צעדים מיידים", אמרה ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית במשרד הבריאות. "תוספת כוח אדם של אחיות ותקנים היא ברוכה ותעזור מאוד לצוותים בשטח", הוסיפה.

מרכז רפואי כרמל, 31 במרץ 2020. מרכז רפואי כרמל, אתר רשמי
900 אנשי צוות יצטרפו למאבק. אחיות במרכז הרפואי כרמל/אתר רשמי, מרכז רפואי כרמל

ד"ר גולדברג ציינה כי הכשרת מאות אנשי הצוות הרפואי היא לא התוספת היחידה. "אנחנו עמלים על תוספות והכשרות נוספות שיסייעו במערכה הלאומית שאנחנו מתמודדים מולה. אני רוצה לברך מכאן ולחזק את הצוותים הרפואיים והאחיות והאחים שלנו שנמצאים בקו הראשון בהתמודדות מול הנגיף. הם עושים זאת בכבוד רב ומסירות אין קץ תוך סיכון עצמי והקרבה אדירים ושמים את הרפואה הציבורית במרכז הבמה".

יו"ר הסתדרות האחיות והאחים בישראל אילנה כהן בירכה על המהלך. "זוהי עת חירום בה נדרשים צעדים ייחודיים כולל הסמכה מהירה של האחיות והאחים שסיימו זה עתה את הלימודים האקדמיים שלהם", אמרה. "מערכת הבריאות ללא ספק תזדקק לכולכם גם לאחר מצב החירום ואני מקווה שמשרדי הבריאות והאוצר ישכילו להפוך את 900 התקנים הזמניים לתקנים קבועים על מנת להפחית את העומסים הכבדים על האחיות והאחים בשגרה בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור".

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully