וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים בליל הסדר: המשטרה תצא במבצע אכיפה בכבישים בערב פסח

השר ארדן ובכירי המשטרה יקיימו מחר דיון בנושא. גורם משטרתי לוואלה! NEWS: "תהיה אכיפה מוגברת ויחולקו קנסות למי שיפר את ההנחיות. לא נאפשר מתירנות". בנוסף הבהיר: "נאפשר לאנשים שמסייעים לקשישים לנוע בליל הסדר אך נאכוף ההנחיות על אזרחים שנזהה שנוסעים לארוחת חג"

צילום: דוברות רה"מ

במשטרה מזהירים היום (רביעי) מאכיפה מוגברת של הגבלות התנועה בליל הסדר, מחשש להפרתן. "המשטרה תהיה במרחב הציבורי בכוחות מתוגברים ותקים מחסומים רבים בכבישים עירוניים ובין עירוניים", אומר גורם במשטרה, "בליל הסדר לא נאפשר מתירנות, תהיה אכיפה מוגברת ויחולקו קנסות למי שיפר את ההנחיות". הגורם מבהיר כי "נאפשר לאנשים שמסייעים לקשישים לנוע בחופשיות בליל הסדר אך נאכוף את ההנחיות ונטיל קנסות על אזרחים שנזהה שפניהם מועדות לארוחת החג".

בהקשר זה, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, יקיים מחר דיון הערכת מצב לקראת ליל הסדר בהשתתפות מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, וגורמי אכיפה נוספים. הכוונה היא להגביר את הנוכחות המשטרתית כדי למנוע את הפרת תקנות משרד הבריאות.

פעילות משותפת של המשטרה וחיילי מג"ב בצומת חפציבה חדרה. שלומי גבאי
פעילות אכיפה, היום/שלומי גבאי

ארדן השיב היום במליאת הכנסת לטענות על התנהלות הממשלה, ובדבריו דן גם בפעולות האכיפה. "האכיפה באמת מצילת חיים", אמר ארדן, "חוץ מהצוותים הרפואיים, מי שנמצא היום בחזית יותר מכל אחד אחר זה השוטרות והשוטרים. אף אחד מהם לא עשה חישובים האם יש להם ציוד מגן או האם ההנחיות שניתנו להם נכונות או לא נכונות. הם יצאו לרחובות כדי לאכוף את ההנחיות מצילות החיים של משרד הבריאות ועשו את זה באמת במסירות נפש ובצורה מעוררת כבוד וההערכה. יכולות להיות גם טעויות, כשעשרות אלפי שוטרים ושוטרות נמצאים ברחוב ונדרשים לאכוף תקנות מאוד מורכבות שמתקבלות באישון לילה, וכבר בבוקר או למחרת צריך לתרגם אותם לאכיפה. יכולות להיות גם תקלות וטעויות".

הוא הבהיר כי לחיילי צה"ל שנפרשו ברחובות אין סמכויות אכיפה. "נאלצנו גם לבקש סיוע מצה"ל כדי להגביר את הנוכחות ואת ההרתעה בשטחים הציבוריים במדינת ישראל. חשוב לי לחדד שחיילי צה"ל שהתחלתם לראות מאז אתמול ברחובות, לא קיבלו סמכויות של שוטר", הבהיר. "הם לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים, התפקיד שלהם ובעיקר של נוכחות והרתעה".

בדברים שנשא מוקדם יותר השבוע ממעונו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הסדר השנה ייזכר כסדר הסגר", וקרא לקיים אותו בחיק המשפחה הגרעינית בלבד.

"אני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית שגרה איתכם בדירה או בבית. רק מי שמשתייך לתא המשפחתי המצומצם ישתתף בסדר, תוך שטיפת ידיים ושמירה על מרחק מאדם לאדם. אני מבקש מכם לעשות דבר נוסף - אני מבקש מכם להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטת המחלה". נתניהו הדגיש כי ההנחיות תקפות גם לגבי חגים של בני העדות הלא-יהודיות: "אנחנו מברכים אתכם, את כולם, לרגל החגים, אבל נדרוש גם מכם לקיים בדיוק את אותן הנחיות, כי זה מציל חיים".

(עדכון ראשון: 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully