וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור של ואן גוך נגנב ממוזיאון בהולנד שנסגר בגלל הקורונה

יצירתו של האמן המפורסם נשדדה ממוזיאון "סינגר לארן" בפשיטה לילית. הגנבים פרצו למקום תוך ניפוץ דלתות הזכוכית, ונמלטו מהמשטרה יחד עם הציור. היצירה מתוארכת לשנת 1884, וערכה הכספי המדויק לא נמסר. מנהל המוזיאון: "אני כועס, עצוב והמום לחלוטין ממה שקרה"

בווידאו: ציור של ואך גוך נגנב ממוזיאון בהולנד/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ציור של האמן וינסנט ואן גוך נגנב בפשיטה לילית ממוזיאון "סינגר לארן" בהולנד - כך נמסר היום (שני) מהמשטרה ההולנדית. המוזיאון, שנסגר לאחרונה כחלק מהצעדים שננקטו במדינה למניעת התפשטות נגיף הקורונה, קיבל בהשאלה את הציור ממוזיאון אחר במדינה בשם "גרונינגר", לצורך תערוכה. היצירה של האמן ההולנדי נקראת "גן האביב", והיא מתוארכת לשנת 1884. הערך הכספי המדויק שלה לא נמסר.

נפרץ מוזיאון סינגר בהולנד, 30 במרץ 2020. AP
"ציור יפה ומרגש שנגנב ויצא מהקהילה. מוזיאון "סינגר לארן" בהולנד/AP

המשטרה המקומית מסרה כי הגניבה התרחשה סביב השעה 03:15 בלילה. הגנבים פרצו למוזיאון לאחר שניפצו את דלתות הזכוכית בכניסה לבניין. לדברי המשטרה, אזעקת המוזיאון הופעלה מיד, ושוטרים הוזעקו למקום, אך כשהגיעו - הציור והגנבים כבר לא היו שם. כחלק מפעולות החקירה של המשטרה, צוות של מומחים לגניבת אמנות חקר את סרטוני האבטחה באזור, וכן את התושבים המתגוררים בסמוך למוזיאון.

עוד בוואלה!

בלי פרלמנט, דרך צווים: אורבן קיבל סמכויות בלתי-מוגבלות בחסות הקורונה

לכתבה המלאה
נפרץ מוזיאון סינגר בהולנד, 30 במרץ 2020. AP
הגנבים ניפצו את דלת הזכוכית. הכניסה למוזיאון/AP

מנהל המוזיאון, ג'אן רודולף דה לורם, אמר בהצהרה כי הוא "כועס, עצוב והמום לחלוטין ממה שקרה". הוא הוסיף כי "הציור היפה והמרגש הזה, של אחד האמנים הגדולים שלנו, נגנב ויצא מהקהילה. זה רע מאוד למוזיאון, אבל זה נורא לכולנו. זוהי אמנות שמשותפת לנו, לקהילה, ממנה ניתן ליהנות ולשאוב השראה, במיוחד בתקופות קשות אלה".

כלל המוזיאונים בהולנד נסגרו לאור התפשטות נגיף הקורונה ב-12 במרץ. טרם הסגירה, הקים המוזיאון תערוכה בשם "מראה הנשמה", בה הוצגו עבודות של אמנים שונים, בהן גם "גן האביב" של ואן גוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully