וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה ששוכנה במלון הקורונה: "לא היה לי עם מי לדבר, הפכתי לאסירה"

30.3.2020 / 18:29

תושבת הצפון שחלתה בנגיף שוחררה מבית החולים פוריה למלון דן פנורמה שהפך למלונית הבראה לשוהים בבידוד. שם, לדבריה, למרות בעיות במערכת החיסונית מהן היא סובלת, היא שוכנה לצד חולה נוספת ואף התריעה על כך, אך לא נענתה. "חוסר אונים מוחלט", אמרה

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: שר הביטחון חונך את מלוניות הקורונה)

חולת קורונה מצפון הארץ, שמצבה הוגדר קל, שוכנה במלונית ההבראה למבודדים בתל אביב לצד חולה אחרת, אף על פי שהיא סובלת ממערכת חיסון מדוכאת. החולה הועברה אתמול (ראשון) למלון דן פנורמה המשמש מלונית הבראה, ולמרות ההסברים שסיפקה על מצבה הרפואי - לא זכתה לדבריה למענה.

"מעולם לא הרגשתי חוסר אונים כמו שהרגשתי אתמול", אמרה החולה לוואלה! NEWS. "לא היה עם מי לדבר, אף אחד לא התעניין בי, מלבד חולים במלון. הרגשתי ממש לא טוב, הזמנתי אמבולנס ויצאתי משם. מי שיכול, פשוט שלא יגיע למקום הזה".

בכלי התקשורת תואר המלון כגן עדן לחולי קורונה, הודות לפינוקים ויחס חם למאושפזים בו. אלא שלדברי החולה - התמונה שונה לחלוטין. היא סיפרה על רצף האירועים שחוותה במהלך השבוע האחרון, בו התברר לה שחלתה. לדבריה, היא נדבקה ביום שישי, 13 במרץ, בזמן שערכה קניות בסופרמרקט ושילמה בעמדת תשלום עצמי. "יום למחרת הקניה היו לי קצת כאבי גרון וחום 37.7", שחזרה. "לא משהו שנראה חריג, נחתי ולקחתי אקמול".

מלון דן פנורמה אשר מאכלס את חולי הקורונה במצב קל 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
החולה שוכנה במלונית למבודדי הקורונה. מלון דן פנורמה בת"א/TPS, קובי ריכטר/TPS

אלא שהיא החלה לחשוש אחרי שבקבוצת פייסבוק בעיר מגוריה נכתב לפני כעשרה ימים על מסלול שעשה חולה מאומת. התברר לה שאותו חולה ערך קניות באותו יום ובאותו סופרמרקט בו היא הייתה. "התקשרתי לסופרמרקט בבקשה שיעזרו לי לבדוק באיזה שעה הייתי, הם אמרו לי שהמידע על אותו חולה לא נכון", סיפרה. "התקשרתי למשרד הבריאות ושם אמרו לי שאין חולה כזה, אבל אחר כך התברר שהרופאה המחוזית במשרד הבריאות היא שעדכנה את העירייה על אותו חולה. הבנתי שאין תיאום ועדכון בין הגופים. בסוף הצלחתי להצליב את הנתונים והתברר לי שהחולה היה רבע שעה לפניי באותה קופה בה אני הייתי".

נוכח זאת וגם מאחר שהחלה לחוש ברע, ביקשה ממד"א שיבואו לבדוק אותה ויום למחרת התקבלה תוצאה חיובית. החולה, נשואה ואם לתאומים בני שנתיים, סיפרה כי משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית החלו להעביר אותה מאחד לשני, למרות שיש לה מחלות רקע והיא מדוכאת מערכת חיסונית. "מאותו רגע שהוגדרת כחולה את חיה בסרט", טענה. "יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה ואת נמצאת בתחושה של חוסר אונים מוחלט". אחרי יום פונתה למחלקת קורונה בבית החולים פוריה שליד טבריה. "בפוריה קיבלתי טיפול מעולה ויחס מדהים. הם ממש מקסימים שם", אמרה.

מלון דן פנורמה אשר מאכלס את חולי הקורונה במצב קל 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
"בחדר הייתה מיטה אחת עבור שתינו". מלון דן פנורמה/TPS, קובי ריכטר/TPS

אתמול נאמר לה שמצבה קל ושהיא יכולה לצאת מבית החולים לבידוד במלון. "למרות היחס הטוב בפוריה, העדפתי לא להישאר בבית חולים וחשבתי שבבית מלון ההרגשה תהיה טובה יותר. בכל זאת, בית חולים הוא לא המקום הכי נעים להיות בו", הסבירה. מאחר שבאזור מגוריה אין מלון קורונה, היא הועברה באמבולנס למלון דן בתל אביב. בעיר מגוריה התעוררה התנגדות עזה לפתיחת מלון כזה והיא מסבירה כי עוד תושבים צפוניים יסבלו בשל כך. "חושבים שמי שחלה הוא מצורע ומנסים להרחיק אותו", אמרה בכאב.

מיטה אחת עבור שתיים

החולה מספרת כי עם הגעתה למלון, הורו לה מיד לאיזה חדר עליה להיכנס. "לא נאמר לי שכבר יש מישהי בחדר ומן הסתם את אותה אישה שכבר הייתה בחדר, לא עדכנו על בואי", הסבירה. "פתחתי את דלת החדר והופתעתי לראות אישה יושבת בחדר השירותים. גם היא הופתעה לראות אותי. היא הובכה מאוד וזה היה לא נעים". לדבריה, אותה אישה חשה ברע. בחדר הייתה רק מיטה אחת עבור שתיהן.

פיקוד העורף נערך במלון דן פנורמה בתל אביב, לקראת קליטת חולי הקורונה 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
"יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה". פיקוד העורף במלון דן פנורמה/TPS, קובי ריכטר/TPS

"התקשרתי למרכזייה ואמרתי שאני לא יכולה להיות בחדר עם עוד אישה חולה ובוודאי שלא באותה מיטה, מאחר שמערכת החיסון שלי מדוכאת ואני עלולה להידבק במחלות נוספות", ציינה. "אמרו לי שיחזרו אלי. ירדתי ללובי וחיכיתי. מדי פעם עברו חיילים ומה שהיה להם להגיד הוא שאסדר את המסיכה על הפנים. פשוט לא היה לי עם מי לדבר. רק חולים שנמצאים שם התעניינו במצבי. היחס היה ממש מגעיל. התחלתי להרגיש רע והזמנתי אמבולנס. כעסו עליי ואמרו שלא הייתי צריכה להזמין אמבולנס. בסוף הגיע אמבולנס ופינה אותי לבית החולים איכילוב, שם אני נמצאת עכשיו".

כעת היא מתחרטת על שעזבה את בית החולים פוריה, ורוצה לחזור לשם. היא חולמת על הרגע שבו תחשוב לביתה, לבן זוגה ולילדים. "זה סיוט", קבעה. "מאותו רגע שהוגדרת חולה את מאבדת את החירות שלך והופכת להיות אסירה. מעולם לא חוויתי תחושה כל כך קשה של חוסר אונים. את מאבדת שליטה על החיים שלך ונתונה בידיים של מישהו אחר ומבין שאין סדר ותיאום בתוך המערכת".

למרות פניית וואלה! NEWS, מפיקוד העורף טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully