וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להגן על הילדים: גרינלנד אוסרת על מכירת אלכוהול בזמן הסגר הקורונה

הממשלה הודיעה על פעולות למיגור העלייה במקרי האלימות במשפחה במדינה, בה אחד משלושה עבר התעללות מינית בילדותו. סיבה נוספת להחלטה היא המודעות הפחותה לסכנת ההידבקות בנגיף בזמן השתייה. "חייב להיות להם בית בטוח", אמר ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: שבדיה מסרבת לסגור את המדינה בעקבות הקורונה)

ממשלת גרינלנד הודיעה היום (ראשון) על איסור מכירת אלכוהול בעיר הבירה, נואוק, במטרה להפחית את מפלס האלימות נגד ילדים בזמן הסגר הקורונה. "בסיטואציה שכזאת, אנחנו נדרשים לקחת צעדים למניעת הידבקות", אמר אתמול ראש הממשלה קים נילסן, "אך בלב החלטתי עומדת ההגנה על הילדים. חייב להיות להם בית בטוח".

קרוב לאחד מכל שלושה אזרחים החיים בטריטוריה הדנית האוטונומית עבר התעללות מינית במהלך ילדותו. מומחים משייכים את ההתעללות לאלכוהול, סמים ואדישות לזכויות הילד. לאחר שגרינלנד סגרה את בתי הספר ביום שני, עם עשרה מקרים מאובחנים של נגיף הקורונה, הגיעה גם עלייה במקרי האלימות. "לצערי, רמת האלימות במשפחה נמצאת במגמת עלייה בנואוק בשבועות האחרונים", אמרה שרת הבריאות מרתה אבלסן לתקשורת המקומית.

שקיעה באנגמגססאליק, גרינלנד 16 באוגוסט 2019. AP
"בלב החלטתי עומדת ההגנה על הילדים". שקיעה בגרינלנד/AP

תושבי גרינלנד הוזהרו כי שתיית אלכוהול מופרזת של הורים חושפת את ילדיהם לסכנות בבית. האיסור נכנס לתוקף בשבת, והוא מתוכנן להימשך עד 15 באפריל. התקהלויות של יותר מעשרה אנשים נאסרו אף הן, והתנועה האווירית הופסקה בכדי למנוע את התפשטות המחלה.

גם המגבלות על צריכת אלכוהול מנסות להאט את ההתפשטות. "אנשים פחות מודעים לסכנות ההידבקות כשהם שותים אלכוהול", נאמר בהצהרה. הממשלה הוסיפה כי היא מחויבת למיגור ההתעללות המינית בקטינים עד לשנת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully