וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד תשלם לעובדים שנשארים בבית, שיא במספר המתים היומי מקורונה

29.3.2020 / 15:50

המדינה שנייה רק לאיטליה בסך מקרי המוות מהווירוס, שקפצו ב-838 מקרים חדשים אל 6,528 בסך הכול. ראש הממשלה קרא לעובדים לא חיוניים להישאר בבתיהם למשך שבועיים, והבטיח שהם יקבלו משכורות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ספרד התעוררה היום (ראשון) לשבוע השלישי ברציפות תחת עוצר, לאחר שהממשלה אישרה שורת צעדים חדשים לחיזוק המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. זאת אחרי 838 מקרי מוות ביממה האחרונה - מספר שיא במדינה, כשסך הקורבנות הוא 6,528. המדינה שנייה רק לאיטליה בסך מקרי המוות מהווירוס, ומספר הנדבקים עלה ל-78,797 בני אדם מ-72,248 אתמול.

ראש הממשלה, פדרו סנצ'ס, בנאום שנשא לאומה ושודר בטלוויזיה, הכריז כי על כל העובדים הלא חיוניים להישאר בבתיהם למשך שבועיים. הוא הבטיח כי הם יקבלו את המשכורת הקבועה שלהם, אך הם יצטרכו לפצות על השעות האבודות במועד מאוחר יותר. ההוראה תהיה תקפה מ-30 במרץ עד 9 באפריל.

אנשים עוטים מסכה בחנות מאפייה במדריד לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. רויטרס
לקוחות עם מסיכות במאפיה במדריד, היום/רויטרס

איגודי העובדים בירכו על המהלכים, בעוד שקבוצות העסקים הגדולות CEOE ו-CEPYME הזהירו מהשלכות כבירות על הכלכלה, אף שהן הבטיחו לציית לחוק החדש. "זה עשוי לגרום למשבר כלכלי עמוק שעשוי להפוך לחברתי", הזהירו.

במדריד, ציוצי הציפורים בלעו את התנועה הדלילה ברחובות הנטושים, בזמן שהמשטרה עיבתה את הסיורים שלה ועצרה אוטובוסים ומכוניות כדי לבדוק אם לנוסעיהם הייתה סיבה לצאת מבתיהם.

בתי ספר, ברים, מסעדות וחנויות המוכרות מוצרים לא חיוניים נסגרו מאז 14 במרץ ורוב התושבים נדרשים להישאר בבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully