וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי האבות בספרד ננטשים בשל הקורונה, והדיירים נותרים למות

הרשויות במדינה פתחו בחקירה אחרי שחיילים המסייעים במאבק במגיפה מצאו דיירים ללא מטפלים, ובחלק מהמקרים אף מתים במיטותיהם. במדריד, מגרש החלקה על הקרח ישמש חדר מתים זמני לקורבנות הקורונה, שמספרם האמיר ל-2,182

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חיילים ספרדים העוזרים להילחם במגיפת הקורונה מצאו חולים קשישים בבתי אבות נטושים, ובמקרים מסוימים הם היו מתחם במיטותיהם - כך הודיע משרד הביטחון, והרשויות בספרד פתחו בחקירה. שרת ההגנה מרגריטה רובלס אמרה כי הממשלה תפעל ב"נחישות וללא פשרות ביחס לטיפול באנשים מבוגרים" בבתי אבות. צבא ספרד גויס לסייע בחיטוי בתי האבות.

אתמול חל הזינוק הגדול ביותר במספר הקורבנות היומי, עם 462, מה שהעלה את סך מקרי המוות ל-2,182. בינתיים, במדריד, מגרש החלקה על קרח ישמש חדר מתים זמני לקורבנות הקורונה.

חיילים מקימים מקלט למחוסרי בית, ברצלונה, ספרד, 23 במרץ 2020. רויטרס
חיילים מסייעים להקים בית מחסה בברצלונה, אתמול/רויטרס

"הצבא, בכמה ביקורים, מצא כמה קשישים נטושים לחלוטין, לעתים אפילו מתים במיטותיהם", אמרה שרת הגנה. לדבריה, הצוות בכמה בתי אבות עזב אחרי התפרצות המגיפה. גורמים במערכת הבריאות אמרו כי בנסיבות רגילות, הגופות של הקורבנות נשמרות במתקן קירור עד שהן נאספות על ידי שירותי ההלוויות, אבל במקרה שהם מתים מקורונה, הם נותרים במיטותיהם עד שצוות מצויד בהתאם יכול לאסוף אותם. בבירה מדריד, שבה נרשמו רוב מקרי המוות בספרד, זה עשוי לקחת יממה שלמה.

שר הבריאות סלבדור ליאה אמרה במסיבת עיתונאים כי בתי האבות "נמצאים בעדיפות עליונה של הממשלה". לדבריה, "נפעיל את המעקב האינטנסיבי ביותר אחרי המרכזים האלו".

לאור המשבר בבירה מדריד, בית ההלוויות העירוני אמר כי הוא יפסיק לאסוף גופות של אנשים שמתו מהווירוס החל מהיום, בשל מחסור בציוד מגן. בשל זאת, הגופות יישמרו זמנית במתחם פלאסיו דה היילו, מתחם החלקה על הקרח גדול.

עוד בוואלה!

ג'ונסון הורה על סגר כדי לבלום את הקורונה: "הישארו בבית"

לכתבה המלאה
גופת חולה קורונה מועברת לבית קברות, מדריד, ספרד, 23 במרץ 2020. רויטרס
גופת אדם שמת מקורונה מועברת לבית קברות במדריד, אתמול/רויטרס

המצב בספרד הוא השני בחומרתו באירופה, רק אחרי איטליה, שבה מספר מקרי המוות הגדול ביותר בעולם. עם זאת, אתמול הייתה העלייה הקטנה ביותר מאז יום חמישי, מה שהעניק תקווה לכך שהסגר מתחיל להשפיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully