וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בניסיונות רצח אובחן בטעות כחולה בקורונה, והצליח לחמוק מהמשטרה

26.3.2020 / 22:33

העצור הובהל לבית החולים פוריה לאחר שחש ברע, ובדיקה שנערכה לו במקום יצאה חיובית לנגיף. במשטרה חששו כי חלק משמעותי מכוח האדם בתחנה יצטרך להיכנס לבידוד, אך בהמשך התגלה כי בממצאי הבדיקה חלה טעות. החשוד, צעיר בן 20, נעלם מבית החולים ומאז לא נודעו עקבותיו

צילום: משטרת ישראל, עריכה: אביחי ברוך

חשוד בשני ניסיונות רצח נמלט היום (חמישי) מהמשטרה בבית החולים פוריה בטבריה, לאחר שהבוקר התברר כי בדיקת קורונה שמצאה שהוא חיובי, הייתה טעות, והוא אינו חולה. הוא לא המתין למכתב שחרור, וגם לא למשטרה, וכשהגיעו חוקרי טבריה לעצור אותו שוב ולאסוף אותו משם, הוא כבר לא היה בנמצא ומאז לא נודעו עקבותיו. גם לא ניתן לאכן אותו או אף להתקשר אליו, מאחר שהטלפון שלו מצוי אצל החוקרים.

העצור, צעיר בן 20 מפוריה עילית, נעצר השבוע בדירת מסתור ביבנאל יחד עם חמישה גברים נוספים בחשד לשני ניסיונות חיסול של תושבי טבריה. מעצרם הוארך אמש עד יום ראשון הבא, ולאחר הדיון חש הצעיר ברע. הוא הובהל לבית החולים פוריה ומשם לבית המעצר קישון. תוצאות הבדיקה הגיעו הבוקר, כשמבית החולים נמסר כי הוא נדבק בנגיף.

כדי למנוע את שיבוש החקירה הוחזקו החשודים בתחנות משטרה שונות באזור, בהן תחנות גולן וקצרין. בתחנות עלתה השאלה מה לגבי בידודם של השוטרים אם העצורים האחרים גם הם יימצאו חיוביים.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
חששו כי עובדי תחנות המשטרה יאלצו להיכנס לבידוד/דוברות משטרת ישראל

עו"ד זוהר ארבל, סנגורו של הצעיר העצור, אמר כי "מעבר לעובדה כי הוא חף מפשע אני חרד לשלומו, במיוחד בהתחשב בתנאים הקשים של המעצר. נקווה שאין עוד חולים בין העצורים ואנשי המשטרה".

במשטרה אמרו הבוקר כי הם ממתינים לתוצאות חד-משמעיות וכי "בבית החולים עשו טעות". המשטרה ביקשה להדגיש כי "מבית החולים נמסר כי העצור נמצא שלילי לבדיקת משטחים בקורונה". בבית החולים פוריה אישרו כי "הייתה טעות אנוש ונמסר כי הבדיקה חיובית, אך הטעות תוקנה תוך כחצי שעה. לכל הגורמים המעורבים נמסרה הודעה מתקנת שהבדיקה שלילית".

בית החולים פוריה – בטבריה. דוברות פוריה,
ממצאי הבדיקה נמצאו חיוביים - ובהמשך הופרכו. בית חולים פוריה בטבריה/דוברות פוריה

"שוטרי משטרת ישראל נמצאים בשליחות מתמדת של שירות הציבור המלווה בהתמודדות יום יומית עם מצבים מורכבים ואי ודאות. ופעמים רבות השוטרים מבצעים את משימתם תוך סיכון גופם ואף חייהם", הוסיפו במשטרה. "עמידת השוטרים בחזית הלחימה בבלימת התפשטות נגיף הקורונה בקרב האזרחים מלווה גם בסיכון בריאותי. כל המצבים, מורכבים ומסוכנים ככל שיהיו לא יפגעו בביצועה המשימה של שמירה על שלום הציבור וביטחונו על ידנו. ואנו נמשיך ונקיים את עבודתנו הרגילה בשיטור ושמירה על הסדר והבטחון הציבורי במקביל להתמודדות עם מניעת התפשטות הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully