וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מספר החולים בישראל עלה ל-2,693 בני אדם

בועז אפרת, דנה ירקצי, יואב איתיאל, מאיה הורודניצ'אנו, אמיר בוחבוט, אלי אשכנזי, לירן לוי וסוכנויות הי

26.3.2020 / 22:22

משירות התעסוקה נמסר כי מספר דורשי העבודה הוא 880,879. מניין המתים עלה ל-8 וכן מספר החולים עלה ב-27 בני אדם, בהם 46 במצב קשה. שב"כ: יותר מ-500 אזרחים שהונחו להיכנס לבידוד נמצאו חיוביים לנגיף. דוח: בישראל יש רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות. עדכונים שוטפים

צילום: משטרת ישראל, עריכה: אביחי ברוך

שלושה בני אדם מתו היום (חמישי) לאחר שחלו בנגיף הקורונה, ובכך עלה מספר הקורבנות לשמונה. בין המתים, בת 91 שהייתה מאושפזת במצב אנוש, ובן 83 שאושפז לפני עשרה ימים בבית החולים מעייני הישועה. אישה נוספת שהלכה לעולמה - בת 89 שפונתה להדסה עין כרם מבית האבות "נופים" בירושלים, ששניים מדייריו מתו לאחר שנדבקו בקורונה.

מניין החולים עלה ל-2,693 בהם 46 מאושפזים במצב קשה בעוד ש-70 שוחררו לבתיהם לאחר שהחלימו. אתמול עלה מניין הקורבנות בישראל לחמישה, לאחר שגבר בן 76 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים שיבא בתל השומר וחולה נוסף בן 87 מת בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

בינתיים נמשכת התפשטות הנגיף ברחבי העולם. בבריטניה טיפס מניין הקורבנות ל-578, ובארצות הברית מספר הקורבנות חצה את רף האלף. איראן האריכה את הפסקת פעילות מוסדות החינוך בשטחה, והרשויות בקוריאה הדרומית מסרו כי מניין הנדבקים עלה ל-9,241. בסין זוהו 67 מקרים חדשים ביממה האחרונה, עלייה קטנה לעומת היממה החולפת. במקסיקו מנין הנדבקים בנגיף עלה ב-70 ל-475 והממשלה הודיעה כי תאסור על כל פעילות שאינה חיונית.

שכונת מאה שערים בירושלים 26 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
שכונת מאה שערים הריקה בירושלים, הערב/TPS, יהונתן ולצר/TPS

22:22 - צה"ל: 45 חיילים חלו בנגיף הקורונה

45 חיילים חלו עד כה בנגיף הקורונה - כך מסר דובר צה"ל.

21:42 - עשרות רופאים חתמו על מכתב לציבור החרדי הקורא להישמע להנחיות

עשרות רופאים פנו הערב במכתב פתוח לציבור החרדי בו קראו להם להישמע להנחיות משרד הבריאות על רקע התפשטות נגיף הקורונה. "לאור מצב החרום ונוכח סכנת התפשטות נגיף קורונה בישראל, להיזהר ולהשמע בקפדנות יתירה לכל הנחיות משרד הבריאות לאזרחים. כל יציאה מהבית שלא לצורך חיוני כמוגדר
בחוק, מהווה סכנה מיידית וברורה. מדובר בפיקוח נפש ממש, אלו הוראות שהן צו השעה לצורך הצלת חיים ממש".

מכתב רופאים לציבור החרדי לשמירת ההנחיות הבריאות לצורך מניעת התפשטות הקורונה 26 במרץ 2020. -, אתר רשמי
מכתב הרופאים לציבור החרדי/אתר רשמי, -

21:20 - משרד הבריאות: מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,693

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,693 - כך מסר משרד הבריאות. 46 מהחולים במצב קשה, ו-70 מבין הנדבקים החלימו.

20:33 - בריטניה: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-578

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בבריטניה עלה ל-578 בני אדם - כך מסרה הממשלה הבריטית. במקביל, מניין הנדבקים בנגיף בממלכה עלה ל-11,658 בני אדם.

19:41 - המוסד סייע בהבאת 400 אלף רכיבים לבדיקות הקורונה

המוסד צפוי להביא לישראל עוד 400,000 רכיבים חיוניים לערכות בדיקת קורונה.

19:27 - שב"כ: 500 אזרחים שהונחו להיכנס לבידוד אובחנו כחולים

יותר מ-500 אזרחים שנכנסו לבידוד לאחר שאותרו בעקבות האיכון הטכנולוגי של שב"כ אובחנו כחולים בקורונה - כך הודיעו בשב"כ. "ללא הסיוע הטכנולוגי של שב"כ לא ניתן להגיע ל-60% מהתושבים הנדרשים להיות בבידוד", נמסר.

19:20 - 54 חיילים מקורס טיס הוכנסו לבידוד במתקן האגודה למען החייל

54 חיילים מקורס טיס הוכנסו היום לבידוד במתקן האגודה למען החייל בקריית שמונה, לאחר שבאו במגע עם חייל בקורס שחלה בקורונה. לדברי דובר צה"ל, "מוקדם יותר היום, חייל בהכשרה בבית הספר לטיסה אובחן כחולה קורונה והוכנס לבידוד. החייל לא שהה בבסיס ביומיים האחרונים. החניכים והמדריכים מהגף שבאו עימו במגע נכנסו גם הם לבידוד".

מחסומים בכניסה לירושלים לבדיקת העמידה בתקנות מניעת התפשטות הקורונה, 26 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מחסומים בכניסה לירושלים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

19:19 - מפקד כלא גבעון הוכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם קצינה חולה

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד כלא גבעון הוכנס לבידוד לפני זמן קצר לאחר שבא במגע עם קצינת מנהלה בכלא שיש חשד שהיא חולת קורונה. בנוסף, סוהר מבית מעצר תל אביב, שהנו סגן מנהל מרפאה אובחן היום כחולה קורונה. בשלב זה אותרו 14 עצורים איתם בא במגע, 12 מהם שוחררו ופרטיהם מועברים למשרד הבריאות להמשך הנחיות בקהילה. שניים עדיין עצורים והם הוכנסו לבידוד. כל אנשי הסגל שבאו עם הסוהר במגע יוכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

18:45 - נתניהו יקיים דיון על תכנית סיוע לשכירים, עצמאיים ועסקים קטנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב דיון כלכלי רב משתתפים בו ידונו בתכנית רחבה ומקיפה לסיוע כלכלי למשק, בדגש על שכירים, עצמאים ועסקים קטנים, זאת בהמשך להנחיית ראש הממשלה להרחיב משמעותית את הסיוע הכלכלי.

טיילת תל אביב לאחר החרפת הנחיות משרד הבריאות לצורך מניעת התשפטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
טיילת תל אביב הריקה, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

18:37 - מספר המובטלים עלה ל-880,879; שיעור האבטלה - 21.2%

שיעור האבטלה בישראל עלה היום (חמישי) ל-21.2% בשל משבר הקורונה - כך נמסר משירות התעסוקה. בכך, מספר דורשי העבודה הכולל בישראל עלה ל-880,879 בני אדם.

17:37 - יולדת בת 25 מהצפון אובחנה כחולת קורונה; מצבה טוב

יולדת בת 25 מהצפון אוחבנה כחולת קורונה, לאחר שנחשפה לבן משפחה חולה. בהגיעה לבית החולים העמק בעפולה, היא התקבלה ללידה על ידי צוותים ממוגנים ובאתר מבודד, כנדרש בנוהלי משרד הבריאות.
מצבה טוב וגם של התינוק, ממנו נלקחו מוקדם יותר משטחים לבדיקת קורונה.

שכונת מאה שערים בירושלים 26 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
שוטרים אוכפים הסגר בשכונת מאה שערים בירושלים, הערב/TPS, יהונתן ולצר/TPS

16:52 - אל על: נפסיק את טיסותינו הסדירות עד ה-4 לאפריל

חברת אל על הודיעה כי תפסיק את טיסותיה הסדירות עד ה-4 לאפריל, זאת לאור הירידה בביקוש בשל משבר הקורונה.

16:00 - חיילי פיקוד העורף סייעו בהעברת קשישים וחיטוי מרחבים נגועים

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, אמר כי כי חיילי פיקוד העורף הוקפצו למספר מוקדים ברחבי הארץ לאתרים נגועים בקורונה, סייעו בהעברת מוגבלים וקשישים מאזור לאזור וביצעו חיטוי למרחבים החשודים כנגועים. "היינו בבני עייש, נוקדים ואשקלון, פתח תקווה ועלי נגב. מדובר באירועים מתפרצים אליהם הגענו וטיפלנו כמיטב יכולתנו. זה אירוע מורכב. אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו".

אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הוקורנה בשכונת התקווה, תל אביב 26 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הוקורנה בשכונת התקווה, תל אביב/ראובן קסטרו

15:18 - אחת מקורבנות הקורונה: בת 89 עם מחלות רקע

אחת הקורבנות מנגיף הקורנה היא אישה בת 89, שסבלה ממחלות רקע וטופלה בבית החולים הדסה עין כרם. האישה התגוררה בבית האבות נופים, ששניים מדייריו מתו כתוצאה מהנגיף.

15:02 - ארה"ב: יותר מ-3 מיליון איש דרשו דמי אבטלה בתוך שבוע

יותר מ-3.3 מיליון איש בארצות הברית נרשמו לקבלת דמי אבטלה בתוך שבוע, ברקע משבר כלכלי שנוצר עם התפשטות נגיף הקורונה. בכך, מספר המובטלים במדינה עומד על יותר מפי ארבעה מהשפל אליו הגיע המשק האמריקני בפעם האחרונה בשנת 1982.

14:53 - אחד מקורבנות הקורונה: בן 83 שאושפז לפני עשרה ימים

אחד החולים שמתו היום מנגיף הקורונה היה גבר בן 83, אשר אושפז בבי"ח מעייני הישועה בבני ברק לפני עשרה ימים במצב קשה, והיה מורדם ומונשם. המנהל הרפואי של בית החולים, פרופ' מוטי רביד, אמר כי הסתמן שיפור במצבו - ואחר כך החמרה, והבוקר חלה קריסת מערכות בגופו. "הייתה החייאה ממושכת שלצערנו נכשלה והחולה נפטר", נמסר.

טיילת תל אביב לאחר החרפת הנחיות משרד הבריאות לצורך מניעת התשפטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
טיילת תל אביב לאחר החרפת הנחיות משרד הבריאות, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

14:45 - גורם ביטחוני: חיילים יחלקו תרופות ומזון במקרה של סגר

חיילים מפיקוד העורף, בעיקר מהגדודים הסדירים, יסייעו לחלק תרופות ומזון ולנייד קשישים ומוגבלים ממקום למקום במקרה של סגר מוחלט - כך אומר היום גורם במשרד הביטחון. במקביל, טירונים וחיילים בקורסים והכשרות יצטרפו לשוטרים ללא נשק לצורך אכיפת הגבלות התנועה במקרה כזה. בצה"ל נערכים לאפשרות שמצב כזה יימשך כחודשיים. "מדובר בתכנית שחייבת תיאום ברמה הגבוהה ביותר עם המון משאבים. לשם כך הקים פיקוד העורף את המרכז לסיוע לאומי שבו יישבו כלל הנציגויות של משרדי הממשלה, כדי לפתור כל בעיה בצורה מהירה".

14:25 - שני חולים נוספים מתו מהנגיף, מניין הנדבקים עלה ל-2,666

שני בני אדם מתו לאחר שחלו בקורונה, בהם גבר בן 83 שאושפז עם מחלות רקע בבית החולים מעיני הישועה. בכך עלה מניין קורבנות הנגיף בישראל לשמונה.

בהערכת מצב של משרד הבריאות עלה כי מספר החולים בנגיף עלה ל-2,666, בהם 39 במצב קשה. 68 חולים החלימו ושוחררו לבתיהם.

אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורנה בלונדון 26 במרץ 2020. רויטרס
אישה עם מסכה בלונדון/רויטרס

13:51 - מתה חולת קורונה בת 91 שאושפזה במצב אנוש

חולת קורונה בת 91, שאושפזה במצב אנוש בבית החולים וולפסון, הלכה לעולמה. החולה טופלה במשך ימים רבים על ידי צוות בית החולים והיא הייתה מורדמת ומונשמת. בכך עלה מניין חולי הקורונה שמתו בישראל לשישה.

מיתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה, ירושלים, 26 במרץ 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מתחם "היבדק וסע" של מד"א בירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

13:06 - ספרד: 655 מקרי מוות נוספים של חולי קורונה בתוך יממה

מניין הקורבנות בספרד בקרב חולי נגיף הקורונה עלה ל-4,089, עם 655 מתים נוספים בתוך יממה - כך עדכן משרד הבריאות במדינה. בסך הכל בספרד 56,188 בני אדם אובחנו כחולים.

12:41 - 180 סטודנטים לרפואה ושוחטים ממרכז אירופה יושבו לישראל

180 ישראלים, רובם סטודנטים לרפואה ושוחטים, יוחזרו לארץ לאחר שנתקעו ברקע המשבר במדינות שונות במרכז אירופה, בהן סלובקיה, הונגריה וסרביה. למרות שהגבולות בין מדינות אירופה נסגרו במשרד החוץ השיגו אישורים עבור אותם אזרחים והם צפויים להגיע כקבוצות לגרמניה ומשם לטוס לישראל.

"מדובר בסטודנטים לרפואה וישראלים משלוש מדינות - סלובקיה, סרביה והונגריה. על המטוס יעלו סטודנטים לרפואה שלומדים בהונגריה, קובצה של שוחטים שתגיע לארץ כדי לעשות שחיטה לקראת פסח ועוד קבוצה שמגיע מסרביה וסטודנטים לרפואה מסלובקיה", הסביר יעקב הדס בשיחה עם וואלה! NEWS. "כל המדינות סגרו את הגבולות ביניהם. אנחנו צריכים לארגן את כל האישורים, לעבוד מול כל הרשויות. הונגריה זה המוקד יש קבוצה שתקועה בגבול בקושיצה, זה 250 קילומטר מבודפשט, והנהג סירב להיכנס בגבול עם האוטובוס כי אמרו לו שבחזור הוא יצטרך להיכנס לבידוד. שלחנו שני וואנים שיקחו אותם ויביאו אותם לשדה התעופה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטודנטים בהונגריה בדרכם לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

12:34 - הרמטכ"ל יכנס הערכת מצב על שילוב חיילים באכיפת ההגבלות

הרמטכ"ל אביב כוכבי מכנס היום הערכת מצב עם מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי שמתמקדת בשילוב חיילי צה"ל באכיפת הגבלות התנועה החדשות. הרמטכ"ל יכריע בין היתר על האופן בו ישתתפו החיילים במשימות. כעת מסתמן שהם לא ישאו נשק, ילבשו מדים, לא יהיו מוערבים בצורה ישירה בעיכוב או מעצר אזרחים. בשלב זה מדובר רק בחיילים סדירים מההכשרות.

תפילות הבוקר  תוך שמירת מרחק  בטוח.
בית חב"ד חדרה ברחוב הרצל חדרה, 26 במרץ 2020. שלומי גבאי
מתפללים מחוץ לבית חב"ד בחדרה בעקבות החמרת ההנחיות, הבוקר/שלומי גבאי

12:00 - דיירי וצוות בית האבות מגדל נופים ייבדקו היום

בבית אבות "מגדל נופים" אומרים הבוקר כי אמורים להגיע לקחת מהדיירים ומהעובדים בדיקות היום. זאת לאחר שעד כה נעשו בדיקות רק לדיירים ולעובדי המחלה הסיעודית. בבית האבות סיפרו כי מנהל המחלקה ושתי דיירות קיבלו תוצאה חיובית. בינתיים, שלושתם נותרו במוסד.

11:45 - עצור בתחנת המשטרה בטבריה התגלה כחולה בקורונה

עצור בתחנת המשטרה בטבריה, בן 20 מפוריה עלית, התגלה כחולה בקורונה. כעת, בלשים, חוקרים ושוטרים בתחנה שבאו איתו במגע להיכנס לבידוד. מדובר באחד משישה גברים שנעצרו בדירת מסתור ביבנאל, החשודים בשני ניסיונות חיסול של תושבי טבריה בשבוע האחרון. במשטרה אמרו הבוקר כי הם ממתינים לתוצאות חד-משמעיות וכי הם מקווים כי "בבית החולים עשו טעות". לוואלה! NEWS נודע כי המשטרה יזמה הבוקר בדיקה נוספת לצעיר, וטרם התקבלו תוצאותיה.

לקוח עם מסיכה בסופרמרקט בברוקלין, ניו יורק, 25 במרץ 2020. רויטרס
לקוח עם מסיכה בסופרמרקט בברוקלין, ניו יורק/רויטרס

11:40 - קצבאות הביטוח הלאומי הוקדמו וישולמו מחר

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר החליט להקדים החודש את מועד תשלום קצבאות הביטוח הלאומי, והן יינתנו מחר, במקום ביום ראשון. "הקדמת מועד תשלום הקצבאות באה להקל ולו במעט על האוכלוסייה בשל משבר הקורונה", נמסר. הקצבאות שיוקדמו הן: אזרח ותיק, שאירים, נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, דמי מזונות, נפגעי עבודה, ניידות, סיעוד, שיקום ואסירי ציון.

11:34 - פרופ' סדצקי: בלי איכון סלולרי לא היינו מגיעים ל-60% מהמבודדים

פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון בוועדת החוץ והביטחון בכנסת כי ללא האיכונים הטלפוניים - "היינו מאבדים מעל 60% מהאנשים שאמורים להיות בבידוד". מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, אמר: "אנחנו מודעים לעוצמה של הכלי הזה, לשינוי במאזן שאנחנו עושים בחירות ובפרטיות, וחושבים שהוא חיוני בצורה שאין כמותה, ואין לו תחליף".

קניות במהלך הפסקת העוצר בדלהי, הודו, 26 במרץ 2020. רויטרס
קניות במהלך הפסקת העוצר בדלהי, הודו/רויטרס

11:31 - באב"ד: האוצר העמיד עד כה למשק סיוע של כ-40 מיליארד

מנכ"ל משרד האוצר אמר בדיון בוועדת הכספים כי השבתה מלאה של המשק ל-12 שבועות תוביל לגירעון של 15.5%. עוד טען באב"ד כי עד כה העמיד האוצר סיוע כלכלי למשק בהיקף של 40 מיליארד שקלים.

11:05 - שיעור האבטלה עלה ל-20.4

שיעור האבטלה בישראל עלה ל-20.4%, לאחר שכ-39 אלף דורשי עבודה נוספים נרשמו אתמול בשירות התעסוקה. מספרם הכולל של דורשי העבודה שנרשמו מתחילת חודש מרץ, ברקע משבר הקורונה, עלה ל-690,055 נרשמים חדשים - 90% מהם בחל"ת. מספרם הכולל של דורשי העבודה בישראל הוא 847,906 בני אדם.

מבין דורשי העבודה שהצטרפו בחודש האחרון, 59% הן נשים ו-41% הם גברים. זאת, כאשר בחודשיים שקדמו לכך עמד שיעור הנשים המצטרפות למעגל דורשי העבודה על 51% - נתון נמוך משמעותית. 46.2% הם בני 20-34, 37.5% בגילאי 35-54, 14% מעל גיל 55, ו-2.2% מתחת לגיל 20. מבחינת אזורים, הכי הרבה מתייצבים חדשים מגיעים ממרכז הארץ - 25.3%, כאשר 18.6% הם מתל אביב, 15.5% מירושלים ויו"ש, 15.4% ממחוז הצפון, 14% ממחוז הדרום ו-11.2% מחיפה.

10:43 - יו"ר המל"ל בכנסת: ההסברה חשובה - אך לא המאמץ העיקרי

ראש המל"ל מאיר בן שבת דחה את הטענות ביחס להסברה במשבר הקורונה במסגרת וועדת הקורונה בכנסת. "בסופו של דבר ההופעה של אנשי משרד הבריאות מייצגת את הקו ההסברתי של משרד הבריאות", אמר בן שבת. "אפשר לחלוק עליו או לתמוך בו. מעבר לכך יש מוקדי פניות לאנשים ששואלים שאלות קונקרטיות. יש מוקדים שאליהם ניתן לפנות. אין פורמט רשמי לגבי איך הממשלה צריכה להתנהל במצב כמו זה. מאמץ ההסברה הוא בהחלט חשוב אך הוא לא העיקרי".

10:11 - מניין החולים ברשות הפלסטינית עלה ל-86, מהם 18 בכפר בידו

מספר החולים בשטחי הרשות הפלסטינית עלה היום ל-86. 18 ממקרי התחלואה אובחנו בכפר בידו שבאזור ירושלים, בו מתה אתמול אישה בת 60 שחלתה בנגיף.

מיתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה, ירושלים, 26 במרץ 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מתחם "היבדק וסע" שנפתח בירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

09:35 - מנכ"ל משרד הבריאות: חשש מהתגברות התחלואה בפסח

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, טען בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי במשרו חוששים מגל תחלואה נוסף בחג הפסח. "הפוטנציאל של התפרצות תחלואה הוא מאוד קשה", התריע. "פורים יצר התלקחות, ואנחנו מאוד מפחדים מפסח והרמדאן. כשאנשים יוצאים מהבית ומתקהלים - זה הדבר הכי מסוכן שיש. אנחנו מסתכלים על השבועיים הקרובים כמשהו קריטי להתפתחות התחלואה". בהמשך דבריו הוסיף בר סימן טוב כי המשרד נערך להנשמה של 5,000 מונשמים בכל רגע נתון. "כרגע אין לנו את היכולת לעשות את זה", הבהיר. "אם זה יקרה בעוד חודש, נהיה במצב יותר טוב".

עפר שלח יו"ר הועדה לטיפול בקורונה, 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
"חשש מהתפרצות בפסח". מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב, ויו"ר ועדת הקורונה שלח/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

09:06 - דוח: בישראל יש רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות

דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת חושף כי בישראל קיימות 1,437 מכונות הנשמה זמינות לשימוש. הדוח, המבוסס על נתונים שסיפק משרד הבריאות לבקשת המרכז, מפרט כי בישראל 2,173 מכשירי הנשמה, מתוכם 708 בשימוש, ועוד 28 לא תקינים. המכשירים נחשבים קריטיים למדי לטיפול בחולי קורונה קשים ומוגדרים כאמצעי מרכזי בבלימת המגיפה.

בנוסף הדוח מגולל שורה של נתונים נוספים בנוגע למצב מערכת הבריאות. לפי הדוח, בישראל 758 מיטות טיפול נמרץ מסוגים שונים, מתוכם: 394 מיטות טיפול נמרץ כללי, 64 מיטות טיפול נמרץ ביניים, 215 טיפול נמרץ לב, 53 מיטות טיפול נמרץ לב ביניים ו- 32 מיטות טיפול נמרץ נשימתי. הנתונים המלאים הוצגו בדיון ועדת הקורונה.

הכניסה לירושלים, 26 במרץ 2020. הודיה קלמן, TPS
הכניסה לירושלים לאחר החמרת מגבלות התנועה, הבוקר/TPS, הודיה קלמן

09:02 - ועדת הקורונה בכנסת התכנסה לראשונה

ועדת הכנסת לטיפול במשבר הקורונה התכנסה לראשונה. בדיון אותו מוביל יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (כחול לבן) משתתפים מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ויו"ר המל"ל מאיר בן שבת.

הנחיות משרד הבריאות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 25 במרץ 2020. -, אתר רשמי
הנחיות משרד הבריאות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 25 במרץ 2020/אתר רשמי, -

08:38 - מניין החולים בישראל עלה ל-2,495

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,495 - עלייה של 126 בני אדם מאז אתמול. 41 מהחולים מאושפזים במצב קשה ו-68 במצב בינוני. 66 מהחולים המאובחנים החלימו ושוחררו לבתיהם.

08:19 - מטוס אל על נחת בבוגוטה

מטוס אל על נחת בבוגוטה שבקולומביה, לקראת השבתם של 70 מטייילים לישראל. הטיסה יצאה לבקשת משרד החוץ להשבת מטיילים, שנתקעו במדינה בעקבות משבר הקורונה. הטיסה צפוייה להימשך כ-13 שעות ולנחות בישראל ב-21:00. "אנחנו שמחים שהצלחנו לסייע לכל הישראלים שרצו לחזור לארץ לעשות זאת", אמר שגריר ישראל בקולומביה כריס קנטור. "אני מודה מאוד לאל על על המבצע המיוחד ואנחנו נשמח מאוד לראות את המטיילים הישראלים חוזרים לקולומביה כשמשבר הקורונה העולמי יסתיים".

מגן פלסטיק מבדיל בין הקופאית לקונים בסופר בברוקלין, 26 במרץ 2020. רויטרס
מניין המתים בארה"ב חצה את רף האלף. ברוקלין, היום/רויטרס

08:13 - איראן האריכה את סגירת בתי הספר והאוניברסיטאות

איראן האריכה את הפסקת פעילות בתי הספר והאוניברסיטאות, וכן את המגבלה על התקהלויות, זאת על מנת למנוע את המשך התפשטות הקורונה בשטחה. כמו כן, המדינה אסרה על נסיעות בינלאומיות מחשש לגל תחלואה שני בנגיף.

07:48 - 9 מקרים נוספים של קורונה אובחנו ברשות הפלסטינית

תשעה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה אובחנו בכפר בידו, צפונית לירושלים. בין החולים שבעה שוטרי הרשות הפלסטינית שנכחו באחד ממרכזי הבידוד ברשות, בו מתה אתמול אישה כבת 60 מהנגיף. שני חולים נוספים זוהו כבנה של האישה, בן 37 העובד בישראל, ודודו בן ה-57. עד כה אובחנו כ-73 חולים בשטחי הרשות.

טיסת החילוץ של חברת אל על מבוגוטה, קולומביה עם מטיילים ישראלים המריאה לישראל, 26 במרץ 2020. ללא שם, אתר רשמי
צוות אל על בבוגוטה, הבוקר/אתר רשמי, ללא שם

06:40 - תאילנד: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-1,045

111 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בתאילנד, מה שהעלה את מניין החולים במדינה ל-1,045 - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי החל מהבוקר נכנס לתוקפו מצב החירום במדינה וכי הוקמו מחסומים בכבישים מרכזיים כדי להגביל את תנועת האזרחים כחלק מהמאבק בנגיף.

06:21 - צה"ל: הוקם מערך היסעים ייעודי לחיילים בשל ההנחיות

צה"ל הודיע הבוקר כי בהמשך להנחיות לביטול הדרגתי של פעילות התחבורה הציבורית, הוקם מערך היסעים ייעודים למשרתים בצבא. על פי ההודעה, המערך יפעל החל מהבוקר ויאפשר לחיילים להתנייד לבסיסים ובחזרה מהם בבטחה. המערך יפעל בין הימים ראשון עד חמישי משעות הבוקר ועד שעות הערב. עוד נמסר כי המערך יופעל באמצעות כ-260 אוטובוסים ברחבי הארץ ולבסיסים השונים במקביל לתחבורה הציבורית הקיימת וימשיך לפעול גם במידה ותושבת התחבורה הציבורית.

עובד בבית חולים ביונקרס שבארצות הברית עם מסיכת מיגון בשל החשש מהתפשטות מנגיף הקורונה. 26 במרץ 2020.. רויטרס
עובד בבית חולים ביונקרס שבארצות הברית עם מסיכת מיגון/רויטרס

06:07 - דיווח בארה"ב: מניין הקורבנות חצה את רף האלף

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ל-1,031 בני אדם - כך על פי מעקב שמנהלת אוניברסיטת ג'ונס הופקינס במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים במדינה עלה ל-68,572.

05:59 - הסנאט בארה"ב אישר הצעת חוק לסיוע למובטלים

הסנאט בארצות הברית העביר הלילה פה אחד הצעת חוק שתעמיד שני טריליון דולר לטובת סיוע לעובדים וגופים בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה. כמו כן, מיליארדי דולרים מן הסכום ישמשו לרכישת ציוד רפואי הדרוש בדחיפות. ההצעה אושרה פה אחד בידי 96 סנאטורים, ועברה לאישור בית הנבחרים שהודיע שיקיים את ההצבעה בעניין מחר.

עובדים ברשויות הבריאות בודקים פרטים של אזרחים בבייג'ינג שבסין כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 26 במרץ 2020.. רויטרס
צוותי רפואה בוחנים את פרטי החולים בבייג'ינג/רויטרס

05:51 - ארה"ב: כל העסקים הלא חיוניים בוושינגטון יסגרו לחודש

העסקים הלא חיוניים בוושינגטון, בירת ארצות הברית, נסגרו החל מהלילה למשך חודש בשל התפשטות נגיף הקורונה - כך מסר ראש עיריית וושינגטון מיוריאל באוזר. "צו זה מחייב סגירה זמנית של הפעילות בכל העסקים הלא חיוניים ואוסרת על התכנסויות של יותר מעשרה אנשים", נכתב בהודעת ראש העיר.

04:15 - קוריאה הדרומית: אובחנו 104 חולים חדשים בנגיף

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-9,241, זאת לאחר שאובחנו 104 מקרים חדשים ביממה האחרונה - כך נמסר מהמרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. חמישה בני אדם נוספים שחלו בנגיף מתו ובכך עלה מניין הקורבנות במדינה ל-131 בני אדם.

מתחם הקניות "מול החוף וילג" בחדרה. 26 במרץ 2020. ללא שם, שלומי גבאי
מרכז קניות בחדרה לאחר החמרת מגבלות התנועה. הבוקר/שלומי גבאי, ללא שם

03:14 - מקסיקו: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-475

70 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו במקסיקו. עם אבחונם, מניין הנדבקים בווירוס במדינה עלה ל-475. עוד נמסר כי אדם נוסף שחלה בנגיף מת ובכך עלה מניין הקורבנות במדינה לשש. סגן שר הבריאות של מקסיקו, הוגו לופז גטל, אמר כי החל מיום חמישי המדינה תאסור על כל פעילות בציבור שאינה חיונית.

חיטוי אצטדיון בג'קרטה אינדונזיה, 26 במרץ 2020. רויטרס
עובדי תברואה מחטאים אצטדיון בג'קרטה שבאינדונזיה/רויטרס

02:25 - סין: אובחנו 67 מקרים חדשים של תחלואה בנגיף

מניין הנדבקים הכולל בנגיף הקורונה בסין עלה ל-81,285, זאת לאחר שאובחנו 67 מקרים חדשים ביממה האחרונה - כך מסרה נציבות הבריאות הלאומית במדינה. החולים שאובחנו הם מטיילים שהגיעו מחוץ למדינה. עוד נמסר כי שישה בני אדם נוספים שחלו בנגיף מתו, מה שהעלה את מניין הקורבנות בסין ל-3,287.

01:14 - בריטניה: מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-463

41 בני אדם נוספים בבריטניה מתו לאחר שחלו בנגיף הקורונה, מה שהעלה את מניין הקורבנות במדינה ל-463 בני אדם - כך מסרה ממשלת בריטניה. במהלך היממה האחרונה אובחנו 1,452 מקרים חדשים של הנגיף, מה שהעמיד את מניין הנדבקים הכולל במדינה על 9,529 מקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully