וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזרח התיכון, הקורונה לא מבדילה בין העניים לעשירים

24.3.2020 / 11:54

צניחת מחירי הנפט פוגעת גם במדינות העשירות באזור, בעוד שמקומות מוכי אסון כמו תימן, סוריה ולוב חשופים עוד יותר למגיפה. בקרן המטבע הבינלאומית מזהירים כי מחסור באספקה של ציוד רפואי עלול להוביל לעליית מחירים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בכמה מהמדינות הפגיעות ביותר במזרח התיכון, בעוד שקרן המטבע הבינלאומית הזהירה היום (שלישי) שמחסור באספקה של ציוד רפואי בעיראק, סודאן ותימן עלול להוביל לעליית מחירים.

כ-30 אלף חולים אותרו עד היום ברחבי המזרח התיכון, הרוב המכריע באיראן. בעוד שרוב החולים מתאוששים ומבריאים מקוביד-19, קריסת מחירי הנפט מעיקות גם על המדינות העשירות ביותר באזור.

התגוננות עם מסכת מגן מנגיף הקורונה בטהראן, איראן 17 במרץ 2020. AP
רוב החולים, באיראן. אזרחים ממוגנים ברחובות טהראן/AP

קרן המטבע הבינלאומית, שבאופן מסורתי מפצירה בממשלות לנקוט אמצעי צנע גדולים יותר, קוראת כעת לממשלות במזרח התיכון להציע באופן זמני הקלות מס והעברת מזומנים.

"לאור המספר הגדול של העובדים במגזר השירותים, יהיו השלכות רבות אם האבטלה תעלה והשכר ירד", מסר בהצהרה מנהל קרן המטבע הבינלאומית במזרח התיכון, ג'יהאד אזור.

לפי קרן המטבע, במצרים, היקף הביטולים של התיירים הגיע ל-80%, בעוד שמגזרי הקמעונאות והאירוח נפגעו גם הם במדינות כמו איחוד האמירויות הערביות, שבהן ענף התיירות הוא מעמודי התווך של הכלכלה.

עוד בוואלה!

המאבק בקורונה: מספר החולים בישראל עלה ל-1,656, בהם 31 במצב קשה

לכתבה המלאה
עובד עירייה מחטא את הרחוב במצרים על רקע תמונתו של א-סיסי, 22 מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
היקף הביטולים הגיע ל-80%. עובד עירייה מחטא את הרחובות על רקע תמונת א-סיסי/רויטרס, רויטרס

הגעתה של המגיפה העולמית לסוריה ולרצועת עזה בימים האחרונים מעוררת חשש שהנגיף עלול להשתולל בכמה מהאזורים הפגיעים ביותר במזרח התיכון. גם לוב ותימן, הקרועות ממלחמות וטרם דיווחו על מקרים מאומתים בשטחן, מהוות אף הן מקור לדאגה.

בדמשק, השתרכו תורים מחוץ לסופרמרקטים, בנקים ותחנות דלק, אחרי שהתושבים החלו להיערך לסגר נרחב יותר. הממשלה כבר סגרה מסעדות, בתי קפה ועסקים אחרים, ועצרה את התחבורה הציבורית.

יותר מ-1,800 קורבנות

בעיר אלכסנדריה שבמצרים, שלחופי הים התיכון, עשרות אנשים התפללו היום לעזרה נגד הנגיף. בסרטון שפורסם ברשתות נראו תושבים מתפללים מחלונותיהם וממרפסותיהם. בתיעוד אחר נראו כ-30 איש צועדים ברחוב צדדי ושרים "אין אלוהים מלבד אללה, ומוחמד הוא השליח שלו", תוך שהם סופגים ביקורת מצד מי שאמר שעליהם היה להישאר בבתיהם.

ההתפרצות הקשה ביותר במזרח התיכון היא באיראן. מספר הקורבנות הכולל במדינה הגיע ליותר מ-1,800 מתוך יותר מ-23 אלף מקרים מאומתים. בין הקורבנות גם חמותו של בנו של המנהיג העליון עלי חמינאי, לפי דיווח של סוכנות הידיעות אירנ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully