וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות ועדת הכספים: האם במשותפת ימנעו את הדחת גפני?

לקראת ההצבעה על הקמת ועדות הכנסת, ח"כ טיבי מתנגד להחלפת היו"ר של הוועדה היוקרתית, אחד מראשי יהדות התורה. זאת, ברקע הברית שנרקמה בין הערבים לחרדים. בכחול לבן עושים מאמץ להגיע עמו להבנות. המועמד המוביל להחלפת גפני - ח"כ פורר מישראל ביתנו

צילום: רוני כנפו, מארגני מחאת "דגל שחור", עריכה: טל רזניק

כחול לבן ושאר הסיעות גוש המרכז-שמאל צפויים להקים היום (שני) את ועדות הכנסת, ומאחורי הקלעים מתנהל קרב על ראשות הועדה היוקרתית בכנסת. ח"כ אחמד טיבי, אחד מראשי הרשימה המשותפת, הודיע לכחול לבן כי הוא מתנגד לעת עתה להחלפת היו"ר הנוכחי של הוועדה ח"כ משה גפני מיהדות התורה, זאת ברקע לברית שנרקמה בין הח"כים הערבים לח"כים החרדים. בכחול לבן עושים מאמץ בשעות האחרונות בניסיון להגיע להבנות עם טיבי וסיעתו.

גורם בכחול לבן מסר בתגובה כי "אנחנו עובדים מול כל הסיעות ובערב יקומו ועדות". גורם ברשימה המשותפת אמר כי "רק הסיעה כולה תחליט בעניין זה, עוד לא התקבלה החלטה". המועמד המוביל לתפקיד יו"ר ועדת הכספים הוא ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו.

אחמד טיבי, במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם במטה המלפגה בשפרעם 2 במרץ 2020. דוד כהן פלאש 90, אתר רשמי
בכחול לבן עושים מאמצים להגיע עמו להבנות. ח"כ טיבי/אתר רשמי, דוד כהן פלאש 90

עבור יהדות התורה, החלפת גפני בפורר הוא בגדר "מעשה נבלה", כלשונם של גורמים במפלגה. "לתת את התפקיד הזה שדורש כל כך הרבה אחריות מבחינה ציבורית וכלכלית לאדם ממפלגה שהוכיחה בשנה האחרונה כי היא רק משסה ומפלגת אוכלוסיות בישראל, זה צעד שכל העם בישראל צריך לזעוק נגדו".

בתעמולת הבחירות של ישראל ביתנו בשנה האחרונה התמקדו בחשיפת "הדיל הערבי-חרדי", אבל אף אחד לא התאמץ להסתיר את שיתוף הפעולה הזה. שני הצדדים ניהלו בשנים האחרונות דיאלוג פוליטי מתמשך, רקמו דילים בכנסת ובלמו יחד חוקים שאישורם היה עשוי לפגוע באוכלוסייה שאותה הם מייצגים. לפי החרדים, הניסיון לייצר לכך דימוי של "דילים חשאיים שנסגרים בחדרי חדרים" הוא חלק ממסע דה-לגיטימציה שנועד להשחיר אותם בציבוריות הישראלית והם מגדירים זאת "שיתוף פעולה שהוא חלק מהתנהלות פוליטית שגרתית".

עוד בוואלה!

בלוק הימין יחרים את הדיונים וההצבעות במליאה על הקמת ועדות בכנסת

לכתבה המלאה
יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני בדרכו לישיבת בלוק הימן בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
עבור יהדות התורה, החלפתו בפורר היא בגדר "מעשה נבלה". גפני/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
עודד פורר. ראובן קסטרו
המועמד המוביל להחלפת גפני. ח"כ פורר/ראובן קסטרו

רק בשבוע האחרון נשאל ח"כ גפני על פסילת הרשימה המשותפת כשותפה בממשלה, והגיב כי "אני נגד פסילה, אפילו לפיד שהמצע שלנו מנוגד למצע שלו, אני מדבר איתו ואנחנו יושבים מידי פעם. אנחנו ביחסים מצוינים עם המפלגות הערביות".

ח"כ טיבי חושש כי החלפת גפני בוועדת כספים עשויה לגבות ממנו ומחבריו במשותפת מחיר פוליטי כבד, במידה שתוקם מאוחר יותר ממשלה שלא תביא לידי ביטוי את שיתוף הפעולה עם כחול לבן בימים אלה. לכן, הוא בשלב זה נמנע מהסכמה עקרונית למהלך.

ח"כים הגיעו ברכב מבודד, בליכוד מתכננים פיליבסטר

חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק מכחול לבן, שנמצאים בבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה, יגיעו היום להצבעה במליאת הכנסת על הקמת הועדה המסדרת. בכנסת אישרו לשניים להגיע ברכב מבודד דרך כניסת הח"כים הראשית, לעלות ישירות ליציע האורחים במליאה הממוקם מעל האולם עצמו מבלי לבוא במגע עם אף אחד מחברי הכנסת או הנוכחים במשכן, להצביע כל אחד לבד ולחזור חזרה לבידוד.

חברי הכנסת בגוש הימין ככל הנראה לא יגיעו למליאה להצבעה בשל ההחרמה של בלוק הימין את הדיון וההצבעה. אחרי ההצבעה במליאה על הקמת הוועדה המסדרת, בליכוד מתכננים פיליבסטר נגד הקמת הוועדות הנוספות בכנסת. השרים והח"כים התבקשו להתייצבות מלאה ולהתכונן ל"לילה ארוך".

ח"כ איציק שמולי התייחס לכוונת הליכוד לקיים פיליבסטר נגד הקמת הוועדות, ואמר כי "‏חבריי בימין, השתגעתם? פיליבסטר נגד הקמת הועדות הוא הדבר הכי חסר אחריות לעשות. דווקא בכנסת מסוכסכת הועדות הן יחסית זירה עניינית ושפויה עם שיתוף פעולה. לקחת אותן בנות ערובה לפוליטיקה קטנה זה דבר לא נסלח עתה. איך נסייע למשק ולעצמאים ללא ועדת הכספים? מי אם לא ועדת החינוך יפתור הבלאגן לתלמידים?".

(עדכון ראשון: 12:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully