וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נראה כמו סוף העולם": הענן העצום שהבהיל את ארצות הברית

23.3.2020 / 0:11

נוסעי מעבורת ברוד איילנד נדהמו כשעלה מולם ענן שכאילו נלקח מסרט אסונות ומיהרו לדבר על סוף העולם המתקרב. מהר מאוד הסתבר שמדובר בתופעת טבע נדירה אך לא מסוכנת לעתיד האנושות

צילום מסך

סרטון מצמרר כבש בימים האחרונים את הרשת בשל מה שנראה כמו תמונות של סוף העולם, כשעננים שחורים גדולים ודחוסים מתקרבים לכיוון חופי ארצות הברית.

בסרטון שצלום על ידי Jim C בזמן שהיה על מעבורת, נראה הענן המרשים חג לכל אורך אולד הרבור שבבלוק איילנד, מחוץ לחופי רוד איילנד. לשכת התיירות של בלוק איילנד אישרה שזה אכן קרה ושזה היה בשבת שעברה. מדובר אמנם במחזה לא שגרתי, ובמצבנו הנפשי בימים האלה הוא גרם ללא מעט אנשים להגיע למסקנות חותכות, והם קבעו שככל הנראה מדובר בסוף העולם - או לפחות בסימן לכך מאלוהים.

אחד המגיבים לתמונות כתב: "אולי זה הסימן לפני פסח שאלוהים שולח מסר שהוא לא מרוצה מכמה דברים". אחרים השוו את המראה לחלקים מסרט האסונות "היום שאחרי המחר".

אבל מה שנראה בתמונה הוא למעשה מצב שנקרא ענן גליל. אחד המגיבים הסביר: "זה קורה כשחזית קרה עוברת, זה לא כזה לא נפוץ. ירד שלג באותו יום, ועד הצהריים היה יום יפה וחמים". בוני דיאמונד, שוטרת באזור, אמרה לדיילי סטאר: "הענן בתמונה הוא מסוג ארקוס, ויש שני סוגים כאלה - ענף מדף וענן גליל. מדובר בעננים נמוכים ודחוסים שקשורים בדרך כלל לאוויר לא יציב וסופות רעמים".

המטאורולוג ג'ואו קטאנו הסביר ש"התופעה נקראת ענני גליל או ענני תהילת בוקר. הם צפויים להופיע מוקדם בבוקר או בשעות הערב המאוחרות. הם לא נמשכים לאורך זמן. למרות שהם מסיביים, הם נעלמים במהירות. אני מעריך שהענן הזה הגיע לאורך של אלף קילומטרים ולרוחב של שני קילומטרים".

ענן גליל הוא ענן נמוך בעל מבנה אופקי שנוצר משילוב של רוחות הנושבים בכיוונים מנוגדים בחלקו העליון והתחתון של הענן. הוא עשוי להביא למשבי רוח חזקים אך לא מדובר בתופעת טבע מסוכנת.

ענן גליל מעל אגם מישיגן ב-11 ביוני 2016

והנה הוא מופיע מעל טקסס:

ובקנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully