וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה בתחבורה הציבורית: הרכבת תצמצם את נסיעותיה במחצית

20.3.2020 / 10:48

החל מיום שני ועד להודעה חדשה מרבית קווי הרכבת ייצאו אחת לשעה לכל כיוון, זאת בעקבות ירידה של 80% במספר הנוסעים בימים האחרונים. כלל התחנות יישארו פתוחות, למעט י-ם מלחה, דימונה וראשל"צ הראשונים שנסגרו בשל מחסור בפקחים, הנמצאים בבידוד

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

משרד התחבורה הודיע היום (שישי) כי החל מיום שני תנועת רכבת ישראל תצומצם בכמחצית, בעקבות ירידה של 80% במספר הנוסעים בשל התפשטות נגיף הקורונה. הרכבת תופעל במתכונת מצומצמת עד להודעה חדשה, כשבמרבית הקווים תצא רכבת אחת לשעה לכל כיוון. כלל התחנות יישארו פתוחות, מלבד ירושלים מלחה, דימונה וראשון לציון-הראשונים, שנסגרו לשירות בשבוע שעבר בשל מחסור בפקחי רכבת הנמצאים בבידוד.

השינויים החדשים מצטרפים לקיצור שעות הפעילות מוקדם יותר השבוע על פי הוראות משרד הבריאות, לפיהן הרכבות לא יפעלו בימים שישי ושבת. במהלך השבוע תתקיים תנועת הרכבות בין השעות 06:00-21:00.

"אנו שבים ומזכירים כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לצמצם את השימוש ברכבת לנסיעות חיוניות, וכי נוסעים הנדרשים בבידוד מתבקשים להימנע משימוש בתחבורה ציבורית בתקופת הבידוד", נמסר מטעם רכבת ישראל. לציבור הנוסעים מומלץ להתעדכן באתר רכבת ישראל, ביישומון, בעמוד הפייסבוק ובמוקד שירות הלקוחות בטלפון 5770*.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
גם הרכבת עוברת למתכונת מצומצמת. חיטוי קרונות, השבוע/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

ברקע הנחיות משרד הבריאות על צמצום היציאה למרחבים הציבוריים בשל המשך התפשטות הנגיף בוצעו השבוע שינויים משמעותיים גם בתחבורה הציבורית. השינוי העיקר הוא ביטול התחבורה הציבורית בשעות הערב ובסופי השבוע. מדי ערב תופסק פעילותם של האוטובוסים והרכבות בשעה 20:00, והתחבורה הציבורית לא תפעל כלל בסופי השבוע - מיום חמישי בשעה 20:00 ועד שעות הבוקר המוקדמות ביום ראשון. בנוסף לכך, החל מהיום מתבטלים קווים בינעירוניים של אגד, וכל קווי 900 של חברת נתיב אקספרס.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מקומות הישיבה הקדמיים באוטובוסים נחסמו/ראובן קסטרו

"תחבורה ציבורית היא מקום מפגש של הרבה מאוד אנשים שעלולים להידבק ולהדביק, ולהגדיל מאוד את קצב ההתפשטות של נגיף הקורונה", הסביר מוקדם יותר השבוע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שאישר את ההנחיות. סמוטריץ' הודה כי הדבר מנוגד למהלכי המשרד בשנים האחרונות לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אך כעת נאלץ המשרד לפעול לצמצום השימוש בה. "תעשו הכול כדי לא להשתמש בתחבורה הציבורית, סעו ברכב הפרטי", קרא השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully