וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס הגישה בקשה רשמית להתפצל מהעבודה-מרצ

17.3.2020 / 14:13

בצל המחלוקת בין ראשי איחוד המפלגות סביב התמיכה ברשימה המשותפת בממשלת מיעוט, יו"ר גשר הגישה את הבקשה ליו"ר הכנסת וביקשה שזו תעלה על סדר היום של ועדת הכנסת עם כינוסה

בווידאו: הצהרה של עמיר פרץ (צילום: ניב אהרונסון(/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר, הגישה היום (שלישי) בקשה רשמית לפיצול סיעתה מאיחוד העבודה-מרצ, איתן רצה בבחירות האחרונות. זאת, בצל המחלוקת בין ראשי המפלגה סביב התמיכה ברשימה המשותפת בהקמת ממשלת מיעוט.

לוי אבקסיס התמודדה בשתי מערכות הבחירות האחרונות בשותפות עם מפלגת העבודה, ובבחירות האחרונות חברה עם יו"ר העבודה עמיר פרץ לריצה משותפת של העבודה-גשר-מרצ. בשבוע שעבר הודיעה כי היא מתנגדת להקמת ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, ובהמשך גם לא המליצה על גנץ בבית הנשיא.

אורלי לוי-אבקסיס במסיבת עיתונאים של רשימת העבודה-גשר-מרצ, 9 בפברואר 2020. שלומי גבאי
הגישה בקשה רשמית לפיצול. לוי אבקסיס/שלומי גבאי

במסגרת הסכמי האיחוד שלוי אבקסיס חתמה עליהם מול העבודה ומול מרצ נשמר מעמדה כסיעה עצמאית ועל כן היא יכולה כעת להתפצל מהסיעה ולכהן בכנסת כסיעת יחיד. גם בכנסת הקודמת שתיפקדה, הכנסת ה-20, לוי אבקסיס פרשה מהמפלגה איתה התמודדה בבחירות. מאז 2009 וגם בבחירות לכנסת ה-20 היא רצה במסגרת ישראל ביתנו, אך ב-2016, לאחר שישראל ביתנו הצטרפה לממשלה, יו"ר גשר פרשה מהסיעה והמשיכה לפעול בכנסת במעמד של פורשת, מה שהוביל לכך שהוטלו עליה מגבלות התמודדות בבחירות אפריל 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully