וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין העניק לגנץ את המנדט: אעשה הכול כדי להקים ממשלה לאומית ורחבה

נשיא המדינה אמר ליו"ר כחול לבן כי "העם מצפה לממשלת אחדות רחבה", וכי "בחירות רביעיות אינן אפשריות". גנץ: "תמיד רציתי אחדות, הגיעה השעה שגם נתניהו, יכריע ויילך באותה הדרך". גנץ החל בסבב שיחות להקמת ממשלה ושוחח עם פרץ, ליברמן ובנט, שדחה את הצעתו לפגישה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתי, עריכה: אסף דרורי

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק היום (שני) את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת לאחר ש-61 חברי כנסת המליצו עליו אתמול. מרגע זה יעמדו לרשות גנץ 28 ימים להרכבת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים נוספים. "זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית - זה פרק זמן ארוך מדי", אמר ריבלין. "גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו מחייבים להקים ממשלה בישראל". הוא הוסיף: "אין במעמד זה היום כדי להוריד כהוא זה את האחיות המוטלת על הסיעות כולם לייצר אתה תנאים להקמת ממשלה רחבה ככל שניתן בשעת משבר זו. בחירות רביעיות אינן אפשריות".

גנץ מצדו השיב כי יפעל להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן כבר בימים הקרובים. "התקופה בה אנו נמצאים אינה דומה לשום תקופה אחרת", אמר. "ישראל נמצאת בראשיתו של משבר עמוק. בשעה זו שיושבות עשרות אלפי משפחות בבתיהן. חלק מהאזרחים איבדו כבר את מקום עבודתם ואת פרנסתם וחלקם עלולים להתבשר על כך בקרוב". הוא הוסיף, "אעשה הכל כדי להקים בימים הקרובים ככל שניתן, ממשלה פטריוטית בה אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, הליכוד, כלל המפלגות מימין ומשמאל, את כלל אזרחי ישראל. ממשלה בה אני אגן אעל האינטרסיים שלך יהודי יהודה ושומרון, ערביי ישראל ותושבי הפריפרייה".

נשיא המדינה מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים,. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"גודל השעה מחייב הקמת ממשלה". ריבלין וגנץ, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

"הממשלה בראשותי תוביל לריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, וגם מנגיף הפילוג והשנאה", אמר יו"ר כחול לבן. "על נגיף הקורונה יתגברו הרופאים האהובים והאמיצים שלנו. על נגיף השנאה והפילוג יכולים להתגבר רק מנהיגים שטובת המדינה והעם לנגד עיניהם לפני טובת עצמם".

בהמשך, גנץ הוסיף להתייחס למשבר הקורונה ואמרי כי הוא מודע "לציפיית העם להוציא את ישראל מהשיתוק", וקרא למנהיגים "אני מציע לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר לפאניקה ולא להכניס את הציבור להיסטריה מיותרת; את המשבר הנוכחי יש לנהל את בקור רוח ולהשכין שקט ובטחון", אמר. "אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהן גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני, ואת שנאת החינם... אני תמיד רציתי אחדות. אחדות שלא באה לא על חשבון ערכים דמוקרטים וממלכתיות ישראלית.הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות ובמיוחד של בנימין נתניהו להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: עוצר יציאות בצה"ל, רופא נוסף באיכילוב נדבק בקורונה

לכתבה המלאה
נשיא המדינה מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים,. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אעשה הכול להקמת ממשלה בימים הקרובים". גנץ וריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

לאחר הטקס בבית הנשיא, שוחח גנץ עם יו"ר סיעת העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ וכן עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גנץ עידכן אותם כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן, "שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו". גנץ שוחח גם עם יו"ר ימינה נפתלי בנט והזמין אותו להיפגש. בנט דחה את ההזמנה להיפגש ואמר כי "לא ייפגש עם גנץ כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".במקביל, קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי.

גנץ שוחח גם עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. בשיחה בניהם אמר גנץ כי כחול לבן מחויבת להקים ממשלה שתשרת את כלל אזרחי ישראל.

בהמשך, שוחח גנץ גם עם שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, ועם שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, והזמינם לפגישה, אך גם הם סירבו, בטענה כי הם מחוייבים לבלוק.

נשיא המדינה מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים,. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"התקופה בה אנו נמצאים לא דומה לשום תקופה אחרת". ריבלין וגנץ בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

בתוך כך, במהלך היום בליכוד החלו להחתים את כל חברי בלוק הימין-חרדים על מסמך שיקרא לכחול לבן והעבודה-גשר-מרצ להצטרף לממשלה בראשות נתניהו לאלתר. במסמך מצוינים שוב שני המתווים שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלת אחדות ארוכת טווח עם רוטציה של שנתיים שנתיים בראשות הממשלה או ממשלת חירום לאומית לחצי שנה. "אנו קוראים לכם לגלות אחריות לאומית וערבות הדדית, להניח את המחלוקות בצד ולפעול יחד למען כלל הציבור. זוהי אינה עת חרמות, כי אם זמן לשילוב זרועות", נכתב במכתב.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודיע כי הוא מתנגד למכתב ולקריאה לממשלת אחדות ואמר ש"ההתנהגות של כחול לבן וחבריהם מהרשימה המשותפת אינה עולה בקנה אחד עם ערכי מחנה הימין ואינה מראה שום סימני אחדות אלא ההפך, הנסיון שלהם להחלפת יו"ר הכנסת וההתבטאויות המבישות שלהם כנגד ראש מחנה הימין אוסרת עלינו לשתף עימם פעולה".

כחול לבן והליכוד סיכמו שצוותיהם ייפגשו בהקדם

אתמול, בניסיון להקים ממשלת אחדות לאומית בצל משבר הקורונה נועד ריבלין עם גנץ ונתניהו למשך שעה וחצי בבית הנשיא. בהודעה משותפת שהוציאו הליכוד וכחול לבן בתום הפגישה נמסר כי השניים הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת וסיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם. הנשיא הדגיש בפני השניים כי יש להמשיך ולהעמיק את ערוץ הקשר הישיר ביניהם ובין צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד ובירך על הנכונות לכך בשני הצדדים.

גנץ הצליח לגייס 61 ח"כים לאחר שברשימה המשותפת ובישראל ביתנו החליטו אתמול, במהלך סבב ההתייעצויות אצל ריבלין, להמליץ עליו להרכבת הקואליציה. במהלך היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שב ותקף את ראש הממשלה והאשימו בניצול משבר הקורונה לטובתו האישית, אחרי שבמוצאי השבת קרא להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן והליכוד. "נתניהו מוביל לסבב בחירות נוסף בזמן שאנחנו פועלים להקמת ממשלה רחבה לטובת אזרחי ישראל", אמר.

(עדכון ראשון: 11:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully