וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרודו בבידוד מחשש שאשתו חלתה בקורונה; שר ברזילאי שפגש את טראמפ נדבק

ראש ממשלת קנדה יעבוד מהבית עד שישובו תוצאות הבדיקה של רעייתו סופי, שפיתחה תסמינים מחשידים. נשיא ארה"ב מסרב להיבדק, גם אחרי שנודע שבכיר ברזילאי שאותו אירח באחוזתו חלה בווירוס. גם בולסונארו נבדק

רויטרס

(בווידאו: טראמפ מודיע על סגירת השמיים לבאים מאירופה בשל וירוס הקורונה)

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ואשתו סופי נמצאים בבידוד עצמי אחרי שהיא חלתה וממתינה לתוצאות שיכריעו אם חלתה בנגיף הקורונה. זאת בזמן בזמן שהרשויות במדינה ביטלו היום (שישי) את הלימודים במחוז אונטריו, המאוכלס ביותר במדינה, עד 5 באפריל.

במכה כואבת לאזרחי קנדה, חובבים מושבעים של הוקי, ליגת ה-NHL השעתה את המשך העונה בשל ההתפרצות. רשויות הבריאות ממליצות לבטל גם את אליפות העולם לשנים בקרלינג, שאמורה להיערך ביום שבת במחוז קולומביה הבריטית.

מלשכתו של טרודו בן ה-48 נמסר כי ראש הממשלה הליברלי לא הראה תסמינים, וכי הוא ימשיך לעבוד מהבית עד לקבלת תוצאות הבדיקה של אשתו. הוא ביטל את פגישותיו המתוכננות עם ראשי המחוזות ובמקום זאת הן ייערכו באופן טלפוני.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ואשתו סופי נמצאים בבידוד עצמי אחרי שהיא חלתה וממתינה לתוצאות שיכריעו אם חלתה בנגיף הקורונה. 12 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
ממתינים לתוצאות הבדיקה. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ואשתו סופי/רויטרס, רויטרס

"אשתו של ראש הממשלה, סופי גרגוואר טרודו, שחזרה לאחרונה מאירוע בלונדון, החלה להראות תסמינים הדומים לשפעת, כולל חום, במהלך הלילה", נמסר מלשכתו של ראש הממשלה. "היא פנתה מידית לקבלת יעוץ רפואי, והיא נבדקת אם חלתה בנגיף הקוביד-19. היא נמצאת בבידוד עצמי בבית ומחכה לתוצאות, והתסמינים שלה מאז נחלשו".

נכון ליום רביעי, נרשמו במדינה יותר ממאה מקרים, יותר מפי שניים בהשוואה לשבוע שעבר. בשישה מעשרת המחוזות של קנדה תועדו עד כה מקרי הידבקות בווירוס, שמקורו בסין.

השר לשירותים ילידיים, מארק מילר, אמר כי טרודו נקט "צעד מניעתי" והמליץ לאזרחים אחרים שנמצאים במצב דומה לפעול כך. באונטריו, המחוז המאוכלס ביותר, דווחו 17 מקרים חדשים, קפיצה של 40%. כדי לבלום את התפשטות הנגיף, הרשויות הורו לכל בתי הספר להיסגר עד 5 באפריל.

עוד בוואלה!

סין מקלה על המגבלות: "השיא של מגיפת הקורונה מאחורינו"

לכתבה המלאה

באלברטה, חברת אנרגיה שבה פועל מעון דיווחה כי אחד הילדים נדבק בווירוס. רשויות הבריאות טרם אישרו זאת. קוויבק תיעדה 13 מקרים. היא אסרה את קיומים של אירועים סגורים עם יותר מ-250 איש ואמרה כי מי ששב ממדינה זרה צריך להתבודד למשך 14 ימים. עובדי הבריאות והחינוך במערכת הציבורית, ששבו מחו"ל, יידרשו להיכנס לבידוד.

"אני יודע שאני דורש הרבה, אבל המצב חמור מאוד", אמר לכתבים ראש ממשלת המחוז, פרנסואה לגו.
במקביל, הרשויות הקנדיות ביטלו את "ג'ונו", טקס הענקת פרסים שנתי המקביל ל"גראמי" האמריקני, ומצעד סנט פטריק בטורונטו נדחה.

ממשלת קנדה הבטיחה להעביר מיליארד דולר קנדי לחיזוק מערכת הבריאות והגבלת ההשפעה של הנגיף על הכלכלה, בעוד שהממשלה באונטריו אמרה כי היא תקצה מאה מיליון דולר קנדי כ"תקציב חירום".

לאחר שנפגש עם חולה, טראמפ מסרב להיבדק: "אני לא מודאג"

בארצות הברית השכנה, ממשיך הנשיא דונלד טראמפ לסרב להיבדק, גם אחרי שברזיל אישרה שדובר התקשורת של הנשיא ז'איר בולסונארו, שנפגש עם טראמפ לפני כמה ימים, חלה בנגיף. "בואו נגיד את זה ככה - אני לא מודאג", אמר טראמפ לכתבים בעת פגישה עם ראש ממשלת אירלנד לאו ורדאקר בחדר הסגלגל. אירלנד היא אחת המדינות שהוחרגו מהגבלת הנסיעה שהטיל אמש טראמפ על אזרחי האיחוד האירופי.

בנו של נשיא ברזיל אמר כי אביו, שנפגש עם טראמפ באחוזתו במאר א-לאגו, נבדק וממתין לתוצאות. הוא הוסיף כי הוא לא הראה שום תסמינים. דוברו, פביו ווז'נגרטן, נמצא בבידוד בביתו אחרי שאובחן כחולה. שרים נוספים נבדקים אף הם. ווז'נגרטן היה בביקור רשמי בארצות הברית ופרסם תמונה באינסטגרם שבו נראה עומד לצדו של טראמפ, בעודו חובש כובע "להחזיר את ברזיל לגדולתה".

דוברת הבית הלבן סטפני גרישהם אמרה כי טראמפ וסגנו מייק פנס, שהשתתף אף הוא בפגישה, "כמעט שלא היו במגע" עם דוברו של נשיא ברזיל ולכן הם לא נדרשים להיבדק כעת. לדבריה, הצוות הרפואי של הבית הלבן והשירות החשאי מבטיחים את "נקיטת כל אמצעי הזהירות" להבטחת בריאותם של טראמפ, פנס, משפחותיהם ואנשי הצוות שלהם. "אנחנו עוקבים אחרי המצב מקרוב ואנחנו נעדכן את כולם כשנשיג עוד מידע", אמרה.

צוותים רפואיים בקנדה מתמגנים בפני נגיף הקורונה. 13 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
צוותים רפואיים בקנדה מתמגנים בפני נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

התפרצות הקורונה והשלכותיה מתעצבות להיות מה שנראה כמשבר הגדול ביותר של טראמפ במהלך כהונתו, חודשים לפני הבחירות בנובמבר, כשהיא גורמת לירידות שערים חדות בוול סטריט שהסתיימו היום בצניחה של 10%, היום השחור ביותר של מדד הדאו ג'ונס מאז 1987.

יריבו הפוטנציאלי, המועמד המוביל בשורות הדמוקרטים ג'ו ביידן, נשא היום נאום על ההתפרצות ותקף את המדיניות של הנשיא. הסנאטורים ריק סקוט ולינדזי גרהאם, שנפגשו עם חברי המשלחת הברזילאית, נכנסו לבידוד.

(עדכון ראשון 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully